Skip to content

נתניהו על פעילי המטס: "שיילכו לסוריה, שיילכו לאיראן, שיילכו לעזה"

פרשת המטס נתקלה באדישות בזירה הפוליטית המקומית. יו"ר מר"צ, זהבה גלאון: "שוב נופלת מדיניות החוץ של ישראל קורבן לפוליטיקה הפנימית של נתניהו וליברמן". את עיקר הרעש עשתה התקשורת, שוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרשת המטס נתקלה באדישות בזירה הפוליטית המקומית. יו"ר מר"צ, זהבה גלאון: "שוב נופלת מדיניות החוץ של ישראל קורבן לפוליטיקה הפנימית של נתניהו וליברמן". את עיקר הרעש עשתה התקשורת, שוב

מאת צבי זינגר

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היום – בפתח פגישתו עם הסנטור האמריקאי ג'ו ליברמן – לפעילי המטס הפרו פלסטיני וקרא להם – ברוח המכתב שנמסר היום לפעילים שגורשו – לחפש את הפגיעה בזכויות האדם באיראן, בסוריה וברצועת עזה.

עיקר הרעש. לא רק נתניהו (צילום: רפי מיכאלי)
עיקר הרעש. לא רק נתניהו (צילום: רפי מיכאלי)

"למה הם באו לישראל, לדמוקרטיה היחידה האמיתית במזרח התיכון?", אמר נתניהו. "אם הם רוצים לבדוק את עניין זכויות האדם, שילכו לסוריה. אולי הם יעזרו להפסיק את הקטל של אלפים חפים מפשע.  שילכו לאיראן ויפסיקו את הסקילה באבנים של נשים. שילכו לעזה ויפסיקו את הנוהג של שימוש בילדים כמגן חי לטרוריסטים שיורים טילים על אזרחינו. אחרי שהם יעשו את סיבוב הלימודים הזה שיבואו לכאן ונדבר איתם על מה שהם למדו על המזרח התיכון כפי שהוא".

אולם בסך הכל הזירה הפוליטית הישראלית היתה אדישה לאירוע המטס. התגובה היחידה לאירוע באה ממר"צ. יושבת ראש מרצ, ח״כ זהבה גלאון, הגיבה על ההחלטה למנוע מהפעילים הפרו פלסטינים להגיע לישראל: "שוב נופלת מדיניות החוץ של ישראל קורבן לפוליטיקה הפנימית של נתניהו וליברמן. חוסנה וביטחונה של ישראל לא היה נפגע מכמה מאות אנשים שהיו מגיעים לארץ. במקום זאת, כמו בפרשת המרמרה, שוב המדיניות הישראלית ההיסטרית משרתת את מסע הדה לגיטימציה נגד ישראל".

הערב שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ וביקש להודות לשוטרי ומפקדי משטרת ישראל על "הטיפול הנחוש והמוצלח" בפרשת המטס. "ההערכות של כלל הגורמים המבצעיים, והדיפלומטים הוכיחה עצמה. העולם מבין היום טוב יותר איפה נמצאות הבעיות האמיתיות במזרח התיכון", אמר נתניהו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן