Skip to content

כפתור ופרח: כרבע מיליון איש ביקרו בתערוכת הפרח הבינלאומית בחיפה

כרבע מיליון איש הגיעו בחול המועד פסח לתערוכה, שהיתה הגדולה ביותר שהתקיימה אי פעם בישראל והתפרשה על פני שטח תצוגה של למעלה מ-30 דונם.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד במהלך התערוכה הופקו לקחים מהעומס ששרר בה בהתחלה, נוספו שמשיות וגדרות, המבקרים התבקשו להגיע בשעות אחר הצהרים והערב ולא בבוקר, ושעות הפתיחה התארכו לתוך הלילה

מאת עירית רוזנבלום

תערוכת הפרח הבינלאומית בפארק הכט בחיפה הסתיימה במוצאי השבת בחצות ומיד עם סגירתה, החל פירוקה. מסיכום המבקרים עולה כי כרבע מיליון איש הגיעו בחול המועד פסח לתערוכה, שהיתה הגדולה ביותר שהתקיימה אי פעם בישראל והתפרשה על פני שטח תצוגה של למעלה מ-30 דונם.

היומיים הראשונים של התערוכה, בתחילת חול המועד, סבלו מעומס מבקרים שעמדו זמן רב בכניסה לביתנים בחום הכבד ורבים התלוננו על היעדר שירותים מתאימים. מן התערוכה נמסר היום בתגובה כי עוד במהלכה הופקו לקחים, שהתבטאו בהוספת שמשיות וגדרות, המבקרים התבקשו להגיע בשעות אחר הצהרים והערב, ושעות הפתיחה הוארכו עד לשעות הערב המאוחרות.

כ-30 טון תפאורה נתרמו לבתי חולים ולגן החיות

עם פירוק התערוכה, ניטלו 15 אלף שתילים וצמחים, ביניהם מעל 1,500 ברושים והם נשתלים כעת ברחבי חיפה. למעלה מ-1,000 פרחים נתרמו לעמותת "וראייטי", המקיימת מכירת פרחים מיוחדת לתרומות בבניין צים בחיפה. כ-30 טון ציוד תפאורה נתרמו לבתי החולים בעיר ולגן החיות.

תערוכת הפרח הבינלאומית עוצבה על ידי עשרות אמני פרחים מהארץ ומחו"ל. למעלה מ-500 אלף פרחים הוטסו לתערוכה מרחבי העולם ואלו הוצגו לצד תוצרת מקומית בתשעה "עולמות" שונים.

מארגנת התערוכה, עיריית חיפה, מסרה כי היא מסתמנת כאירוע התרבות-תיירות המשמעותי ביותר שנערך אי פעם בעיר חיפה, הן מבחינת כמות המבקרים והן מבחינת התרומה העצומה של התערוכה לכלכלת העיר, הנאמדת במאות מיליוני שקלים.

לאור הצלחת התערוכה, העניין הבינלאומי אותו יצרה ומספר המבקרים חסר התקדים שפקד אותה, הוחלט בעיריה לחדש את המסורת שהייתה נהוגה בחיפה לאורך שנים ולקיים את התערוכה מדי שנה בחול המועד פסח.

1 Comment

  1. שושי
    18 באפריל 2012 @ 14:22

    1500 ברושים נשתלו ברחבי חיפה? האם מדובר במינים לא אלרגנים?
    http://www.allergysite.co.il/default.aspx?siteid=30&pageid=444&lang=1
    היתכן שבונים טענה (במחילה על הרעיון הקונספירטיבי), שהתחלואה והתמותה החריגות בחיפה וסביבתה ממחלות דרכי הנשימה אינן תוצאה של זיהום האוויר במפרץ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן