Skip to content

סמח"ט הבקעה כנראה יודח מתפקידו

שר הביטחון: "זו התנהגות שאינה עולה על הדעת". עשרות קצינים ולוחמים חתמו על מכתב שתומך בסא"ל אייזנר. הפרשה מהווה אבן בוחן לרמטכ"ל החדש וההערכה היא כי הוא צפוי לאמץ את ממצאי התחקיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סמח"ט הבקעה, סא"ל  שלום אייזנר, צפוי כנראה להיות מודח מתפקידו. גם אין כוונה למנותו לתפקיד שיועד לו בבה"ד 1. כך מעריכים גורמים צבאיים הבוקר. זאת לנוכח ממצאי התחקיר הצבאי, שיוצגו בפני הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, במהלך היום, על ידי אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון.

גורמים צבאיים מעריכים, כי גנץ יתקשה להחליט אחרת לנוכח הממצאים הקשים העולים מהסרטון שהופץ ברשת היוטיוב. בתוך כך שגרו יותר משמונים לוחמים וקצינים מכתב לרמטכ"ל, בו הם כותבים שאייזנר הוא קצין ערכי, מוסרי וכמעט ללא רבב. "אנחנו רוצים להביע את תמיכתנו והערכתנו כלפי סא"ל אייזנר, כאדם, כחבר וכמפקד ערכי ומוסרי" הם כתבו.

תא"ל (מיל.) צביקה פוגל התראיין הבוקר לתקשורת ואמר, כי למרות שאיננו מכיר את הקצין, הרי שהדחתו מתפקידו תהווה בעיה לגנץ. "לו הייתי מקבל ההחלטה", אמר פוגל, "לא הייתי מתלבט. לא הייתי מדיח אותו". פוגל הסביר, כי בצה"ל לא לימדו אותם לפזר הפגנות, אלא כיצד להילחם, להגן, לסכל טרור ולהרוג מחבלים.

הבוקר נחשפו פרטי תקרית בעברו של אייזנר עם שוטר משטרה צבאית, שנרשמו בתיקו האישי של הקצין. במסגרת האירוע, התבקש סא"ל אייזנר לעצור את רכבו לבקשת שוטר המשטרה הצבאית והוא צעק עליו. דובר צה"ל סירב להתייחס לעניין זה והגיב שמדובר בעבירת משמעת שאיננה רלוונטית לבדיקת התקרית בשבת.

גורם צבאי תמה הבוקר בעניין האירוע בבקעה בעת ההפגנה והעלה קושיות לגבי טענותיו של הקצין בדבר אלימות שהופעלה כלפיו, מול ממצאי הסרטון הסותרים זאת. אייזנר יצטרך לענות על שאלות לא פשוטות, כמו למשל, אם זו הייתה תקרית אלימה שאליה נקלע, מדוע הוא לא היה לבוש בשכפ"ץ וחבש קסדה?

מממצאי התחקיר עולה גם כי אייזנר לא השתמש באמצעים לפיזור הפגנות שהיו ברשותו. עוד עולה כי חייל מהכוח של אייזנר, שהיה אמור לתעד ולהסריט את האירוע על פי הנוהל, לא עשה כן כי הסוללה במצלמה  התרוקנה לפני תחילת האירוע. אייזנר חזר והדגיש, גם בפני מפקדיו, כי הותקף ונפגע בשתי אצבעות ידיו וכי "ילך עם האמת שלו עד הסוף".

שר הביטחון, אהוד ברק, התבטא הבוקר בחריפות בקול ישראל ואמר כי "זו התנהגות שאיננה מתקבלת על הדעת". בפני גנץ תעמוד איפה הכרעה קשה, גם נוכח "גרסת המפקדים" שאותה הנהיג, הקובעת כי "המפקדים לפנים". גרסה זו נועדה למנוע מקרים מהסוג הזה בכך שהיא מציבה בקו הראשון של כל גזרה מפקדים בכירים או לפחות קצינים ולא רק חיילים זוטרים. במקרה זה, דווקא הקצין שעמד בראש התקרית הוא זה שהציג לפקודיו  דוגמה להתנהגות שאיננה הולמת את שורת הפיקוד הצה"לית.

1 Comment

  1. sofar
    17 באפריל 2012 @ 18:16

    מצטער, כולם הולכים לפי הנזק שנגרם לתדמית ישראל – כפי שרואה זאת ביבי, ולא כן היא: המפגינים הם פרובוקטורים, והכינו מצלמות. אחד מהם התנדב להיות "הקרבן".
    כל אדם, וגם השקול ביותר, יש לו סף בו סבלנותו פוקעת. הדני(שאין לו מה לעשות פה!) חיפש את העימות.
    הפשלה האמיתית היא איך לא החרימו מצלמות מכל מפגינים, ואיך לא צולם האירוע ע"י חייל צה"ל!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן