Skip to content

הוארך מעצרם של חשודים בגזילת תרומות לניצולי שואה נזקקים

אברהם ישראל, מנכ"ל עמותת חזון ישעיה, המפעילה בתי תמחוי, טיפולי שיניים ותמיכה לניצולי שואה, ובכירים נוספים בעמותה, חשודים כי שלשלו לכיסם מיליוני שקלים מכספי תרומות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אברהם ישראל, מנכ"ל עמותת חזון ישעיה, המפעילה בתי תמחוי, טיפולי שיניים ותמיכה לניצולי שואה, ובכירים נוספים בעמותה, חשודים כי שלשלו לכיסם מיליוני שקלים מכספי תרומות

מאת אבירם זינו

השופטת שירלי דקל נוה מבית משפט השלום בראשל"צ האריכה השבוע (ב) את מעצרו של אברהם ישראל, מנכ"ל עמותת חזון ישעיה, המפעילה בתי תמחוי, טיפולי שיניים ותמיכה לניצולי שואה. גם מעצרם של בכירים נוספים בעמותה, אליהו חיים דרשן ודוד סימן טוב, הוארך. במשטרה חושדים כי מנהלי העמותה שלשלו לכיסם מיליוני שקלים, שנתרמו עבור נזקקים ניצולי שואה. אברהם ישראל, תושב ארה"ב, נעצר כאשר הגיע לארץ לחופשת פסח. היום בצהריים צפויה להתקיים הארכת מעצרו.

בהחלטתה ציינה השופטת כי, "עיינתי בדו"חות שהוגשו בדיונים הקודמים ובדו"ח הסודי העדכני, וגם אני

חלוקת מזון (מתוך אתר העמותה)
הכנת מזון לחלוקה (מתוך אתר העמותה)

סבורה שקיים חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו. מדובר בחשדות חמורים של מרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד וזיוף." השופטת ציינה עוד, כי אברהם ישראל שתק במהלך חקירתו.

סנגורו של אברהם ישראל ציין במהלך הארכת המעצר, כי "אין שקל בחשבונות הפרטיים, זה האיש ששלשל מיליונים לכיסו?… אני חייב לכוון לנושא אחד שיכול להיות בוער בעצמותיהם… המנדט של העמותה זה לעזור לנזקקים. חלק מהנזקקים היו מגיעים לבתי תמחוי, חלק מקבלים ארוחות לבתיהם, ובמקרים מסוימים הסחורה, בדמות בשר ועופות לעמותה, הונחה ליד ישיבה ירושלמית שם יש אברכים נזקקים".

החשדות עלו בתום חקירה סמויה, שנערכה משך כחצי שנה על ידי חוקרי יחא"ה, בפיקודה של תנ"צ זיווה אגמי, והמעצרים כללו 14 חשודים. החקירה העלתה, כי הוצגו בידי עובדי העמותה מצגי שווא לתורמים בארץ ובחו"ל. מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה, כי העמותה יצרה מצג לפיו הם מחלקים הרבה יותר מנות בכל יום ומפעילים כמות גדולה יותר של סניפים, כמעט פי שלושה מהמצב הקיים. העמותה, עם זאת, אכן מחלקת בכל יום כ-2,000-3,000 מנות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן