Skip to content

נדחתה טענה מקדמית של לבני בקובלנה פלילית שהגיש נגדה גזבר "קדימה"

לבני ממשיכה להפסיד, גם אם מדובר הפעם בקרב ולא במלחמה כולה. שופטת דחתה את טענתה המקדמית של לבני שיש לקבל אישור מהיועץ המשפטי לממשלה, כדי להגיש קובלנה כנגדה היועץ עצמו ביקש שלא להביע דעה סוגיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לבני ממשיכה להפסיד, גם אם מדובר הפעם בקרב ולא במלחמה כולה. שופטת דחתה את טענתה המקדמית של לבני שיש לקבל אישור מהיועץ המשפטי לממשלה, כדי להגיש קובלנה כנגדה היועץ עצמו ביקש שלא להביע דעה סוגיה

מאת אבירם זינו

שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, לימור מרגולין יחידי, דחתה את טענתה המקדמית של חברת הכנסת ציפי לבני, במסגרת קובלנה פרטית שהגיש נגדה גזבר המפלגה, יצחקק חדד. הקובלנה הוגשה על רקע מאבק שנוצר בין המנכ"ל משה שחורי לבני ואנשיה לחדד על רקע דו"ח מבקר המדינה בעניין גרעונה הכבד של המפלגה. קדימה הגישה בשעתו תלונה במשטרה, ובעקבותיה נעצר חדד בחשד לכך שהשתמש בכספי המפלגה לתשלומים מופרזים למקורבו.

קובלנה פלילית היא אישום פלילי, שבו המאשים הוא אדם פרטי, בניגוד לאישום פלילי רגיל, בו המאשימה היא המדינה. מטרת הקובלנה היא להביא להענשתו של הנתבע על פי הדין הפלילי.

בצד המפסיד. לבני
בצד המפסיד. לבני

לבני טענה כי לצורך תביעה כנגדה יש לקבל את אישור היועץ המשפטי לממשלה. לדבריה, נדרש צינור בקרה ופיקוח הקבוע בחוק חסינות חברי הכנסת גם ביחס לקובלנות פרטיות, שכן מדובר בהליך פלילי לכל דבר. הוא עשוי להיות בעל תוצאות הרסניות. דווקא העובדה שמדובר בהליך שננקט על ידי גורם פרטי עלולה להיות מטעמי רדיפה. פרקליטת מחוז ת"א (פלילי) עוה"ד אריאלה סגל – אנטלר הודיעה בשם היועמ"ש כי הוא מבקש שלא להביע עמדה בסוגיית הקובלנה.

השופטת כתבה כי טענתה של לבני שובת לב, "אך אין מקום לאמצה". השופטת הוסיפה כי הימנעותו של היועמ"ש מנקיטת עמדה, יש בה כדי  לתמוך במסקנתה לדחות את טענתה של לבני.

הרקע לסכסוך הוא פרשת שחיתות בקדימה, שנחשפה בעקבות דו”ח מבקר המדינה והגרעון הכספי אליו נקלעה המפלגה. באוקטובר 2011 נעצר רו”ח יצחק חדד, ששימש כאמור כגזבר המפלגה מיום הקמתה, בעקבות תלונה של קדימה. חדד נחשד כי השתמש בכספי המפלגה לצורך תשלומים מופרזים עבור ציוד מחשבים שהזמינה המפלגה מחברה בבעלות מקורבו מוטי מימון. חדד נחקר במשרדי יאח”ה ושוחרר לאחר שבוע.

הפרשייה הולידה מלחמה תקשורתית ומשפטית בין מחנה לבני לבין חדד שהאשים אותה ואת מנכ"ל המפלגה, משה שחורי, באחריות לגרעון הכבד. בדצמבר הגיש חדד את  קובלנה פלילית כנגד לבני ושחורי על בסיס טענותיו להוצאת דיבה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן