Skip to content

כהנא כנראה צדק. הוא זיהה שכולנו נהפוך להיות גזענים חסרי בושה

אני זוכר שהזדעזענו עמוקות, יצאנו לרחובות, ניצולי שואה, אנשי תנועות הנוער, ערבים, יהודים, מזרחים, אשכנזים, נשים, גברים. והיום? גזענות בכל מקום. מאת אברהם שלום לוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כהנא רצה שהערבים יעופו מפה. אני זוכר שהזדעזענו עמוקות, יצאנו לרחובות, ניצולי שואה, אנשי תנועות הנוער, ערבים, יהודים, מזרחים, אשכנזים, נשים, גברים. והיום? גזענות בכל מקום 

מאת אברהם שלום לוי

אייזנר לא עשה דבר, הוא באמת לא אשם. זה אנחנו. אנחנו אשמים שאנו מגדלים בקרבנו עשבים שכאלו.  אל תטעו, הם אינם שוטים יותר, והם גם לגמרי לא בפאת השדה, הם מרכז השדה. וגם ההגנה הכי טובה לא תעצור אותם. אמר כבר מי שאמר שככה לא בונים חומה. בנינו חומה, אבל כלפי חוץ. מבפנים משחיתים אותנו שוטים אלו. סרסורי הכיבוש וסרסורי הקורבנות, שמפעילים אותם בראשותו של המניפולטור הראשי, ראש הממשלה שלנו, בנימין נתניהו, שבכל הזדמנות מנפנף מעל בימות העולם במסמכים. מוזיל אותנו ומספסר בזוועה.

פעם גם קראנו להם קומץ והתנחמנו שרובנו לא כאלו. היום כולם כאיש אחד, ישראלים מכל קצוות הארץ, היו מכים ביחד בנשקו החם של אייזנר בשמאלני המשוקץ הבלונדיני מדנמרק הקרירה, שלדעת הרוב בארץ מחפש בעיות כי אצלו משעמם.

גזענות
גזענות בפינו ומקלות בידינו (צילום אילוסטרציה: Victor Habbick / FreeDigitalPhotos.net)

היום אין איש שמתבייש, כולם מגדולים ועד קטנים מדברים על בעיית ההסברה הישראלית. אבל על בעיית הגזענות הישראלית איש לא נותן דעתו. יום השואה, אני צועק געוואלד לבד. כהנא רצה שהערבים יעופו מפה , הוא אמר "אני רוצה את הערבים out out out".  אז אני זוכר שהזדעזענו עמוקות, יצאנו לרחובות, ניצולי שואה, אנשי תנועות הנוער, ערבים, יהודים, מזרחים, אשכנזים, נשים, גברים, כולם יחד.  אבל היום מעל כל במה, ללא כל בושה, גזענות בפינו ובידינו מקלות חמים המכים בגזע "הנחות". בכל פינת רחוב נצעק לטובתו של הקצין ונעלהו בדרגה כאות כבוד למדינה שככה תעשה לבנה הטוב, העוקב בלהט אחרי הקוד האתי החדש של צה"ל.

מכות, מכות ועוד מכות. אסא כשר יכול להתפטר, כהנא מלמעלה מנסח מחדש את הקוד שלנו.

שכחנו, שלא יעזו לומר לי לזכור ולא לשכוח. כי כולם שכחו. בצלם אלוהים ברא אותנו. כאילו לא היינו העם ששרפו שם במשרפות, וכאילו לא נעמוד כולנו ביום הצביעות לשואה ונזכור את הזוועות. "מוות לערבים" בכל מגרש כדורגל, עצומות באינטרנט לטובתו של קצין אלים ובלתי מוסרי.

אילו היה כהנא בין החיים היה ודאי שם את הבחורצ'יק השמנמן במקום ריאלי ברשימה לכנסת, שוודאי הייתה היום משיגה, כמו ליברמן, למעלה ממספר דו-ספרתי.

כיפתו זו איננה כיפה של ברזל כי אם של רוע, שנאה, טיפשות ובעיקר אלימות נוראית

אז לא נתנו לאיש צ'אנס, אבל היום כולנו כאלה. כיפתו שעל ראשו של אייזנר מביישת את כל העם היהודי לדורותיו. כיפתו זו איננה כיפה של ברזל כי אם של רוע, שנאה, טיפשות, ובעיקר אלימות נוראית כלפי אדם שאיננו תמים דעה עם השלטון הישראלי הכובש. נדמה שהפכנו להיות העם שלא רוצה להקשיב כשמישהו לא חושב כמותנו. מי שלא איתנו נגדנו, מי שמנסה להתריס, להעיר, לשכנע – נחשב מיד בוגד. טפל ועיקר מתערבבים יחד למערבולת של טיפשות וטמטום.

כהנא כנראה צדק. הוא זיהה שכולנו במוקדם או במאוחר נהפוך להיות חסרי בושה ונצהיר בפומבי את שיושב במחשכי ליבנו היהודי. היום נראה לי שהיה נבחר: הקרקע בשלה, החיילים חייליו, השנאה בחוץ שנאתו, העם היושב בציון החליט – השמדה?

צילום אילוסטרציה: Victor Habbick / FreeDigitalPhotos.net

1 Comment

  1. חגי קמרט
    20 באפריל 2012 @ 11:38

    ראשית דומני שהפוסל במומו פוסל שהרי מדבריך נובעת גזענות כלפי חובש הכיפה. חבישת הכיפה לא מסמלת ולא כהו זה דבר מה על אישיות של אדם. שנית אתה רואה בכיפה שלו סמל לרוע טיפשות ואלימות כלפי אדם שאינו תמים דעה עם הכובש הישראלי.. והרי דבריך אלו הם הבל בריבוע. ואסביר מדוע.
    גופא דאעובדתא היא שאם האיש היה טיפש הוא לא היה מגיע להיות סמח"ט. אם היה רע לא היה רץ לנחם את הוריה של הקצינה שנהרגה בהר הרצל כאשר הוא עצמו פגוע פיסית ונפשית.
    אלימות? אולי האיש הדנגרטי דנמרקי שבא תמורת בצע כסף לארץ לא לו לעשות פרובוקציה נגד צבא הגנה לישראל הוא אלים? פיסית ומילולית? להגיד על חיילי צה"ל נאצים? גועל נפש. והרי במדינה אחרת היו מכניסים את הבנדיט הזה ישר לבית סוהר.

    שטות להגיד על מדינת ישראל שהיא מדינה כובשת. שהרי מי שניסה לכבוש את מדינת ישראל ולגרום לשואה חדשה של זריקתנו לים אלו "הבני דודים" " "הנחמדים והמסכנים"
    מזלנו שבפיר פייט אנחנו הצלחנו להציל את עורנו ולדחוק אותם אחורה לתוך היבשת ( לא לים חו"ח)
    הבא להורגך השכם להורגו אמרו ח"זל. זכור זאת היטב והכנס זאת היטב לראשך. המצב היה יכול להיות הפוך והיום היינו אבק כוכבים.

    בטרם נעשתה חקירה, בטרם בדקו מקרוב את האירועים עומד מר פרס נשיא המדינה ומעז קבל עם ועדה,בלא להניד עפעף להגיד שהוא מזועזע ממעשה הקצין. אני רוצה לראות את פרס הצעיר שאומרים עליו נאצי ומכים אותו באלות ומסכנים את חייו עומד בחיבוק ידיים ולא פועל ספונטנית כדי להגן על עצמו.

    תשמע אמרו כבר חז"ל אל תדון את חברך עד שתעמוד במקומו ואתה לועג ומשמיץ כל כך בקלות דעת סמח"ט מעורך בצה"ל ודומה שאתה גם לועג לחלק די ניכר וגדול בעם שאתה שייך אליו.
    עשב שוטה? מה רצית שאייזנר יגיש את היד השנייה שישבור לו גם שם זרת? אייזנר הוא יהודי גאה שאינו הולך כצאן לטבח. ואינני בטוח שלו היית במקומו אתה הכותב דברי השמצה אלו לא היית יוצא מכליך ומכה את הדנסמקי הזה בשתי סטירות לחי שיצלצלו את פעמוני דנמרק.

    אולי ממשלת דנמרק תתנן לנו הסבר מדוע היא שולחת פרובקטיבים כאלו להתערב בענינים של מדינה אחרת בעניינים שלא שייכים לה כלל וכלל. טוב יותר אם היתה שולחת אנשים לאסד שרוצח כל יום עשרות ומאות אנשים.

    אתה תמים לדעתי ואינך רואה את המציאות העגומה כמות שהיא אולי אתה חי באופוריה ובדמיונות על שלום שאף אחד לא מעוניין בו מהצד השני לבד מהעם היהודי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן