Skip to content

הרמטכ"ל קיבל את דוח החקירה באירוע הסמח"ט וביקש לדחות החלטתו בכמה ימים

טרם הוחלט אם אייזנר יועמד גם לדין פלילי. בצה"ל גוברת ההערכה שאייזנר יודח מתפקידו לטובת תפקיד אחר וש"יקפיאו" בינתיים את קידומו. תוך כדי כך נודע, כי כוחות צה"ל עושים ניסיון לאתר את הדני שנפגע על מנת לבדוק אם שהותו חוקית ואת האפשרות לגרשו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרמטכ"ל בני גנץ קיבל בשעות אחה"צ את דוח החקירה שנערך בנוגע להתנהלותו של סא"ל שלום אייזנר, סמח"ט הבקעה. אייזנר תועד בסרטון שצולם על ידי צלם טלוויזיה מקומית פלסטינית, מכה מספר פעילים באמצעות נשקו האישי (M16), ומכה קשות אזרח הולנדי, פעיל זכויות אדם מדנמרק.

דוגמה להתנהגות בלתי הולמת. צילום מתוך הסרטון
דוגמה להתנהגות בלתי הולמת. צילום מתוך הסרטון

גנץ ביקש להשלים פערים ועדויות שחסרים עדיין בדוח ויקבל את החלטתו בתוך מספר ימים. טרם הוחלט אם אייזנר יועמד גם לדין פלילי. בצה"ל גוברת ההערכה שאייזנר יודח מתפקידו לטובת תפקיד אחר וש"יקפיאו" בינתיים  את קידומו.

אתמול בערב הציג מפקד האוגדה, תא"ל יחזקאל אגאי, את ממצאי  הדו"ח בפני אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון. אייזנר עצמו תושאל על ידי האלוף בנוגע להיערכות הכוח שפעל במקום בו התרחש העימות וההתנהלות המבצעית בשטח. תוך כדי כך נודע, כי כוחות צה"ל עושים ניסיון לאתר את הדני שנפגע על מנת לבדוק אם שהותו חוקית ואת האפשרות לגרשו מהארץ. למרבה הפליאה, מיקומו הנוכחי כנראה לא ידוע.

בכל הנוגע לנוהל צילום אירוע על ידי צה"ל עולה, כי האירוע צולם על ידי מכשיר הטלפון הסלולרי של אייזנר בלבד, וזה הפסיק לפעול זמן מה לאחר הפעלתו עקב התרוקנות הסוללה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן