Skip to content

תביעה: בית החולים לא אבחן סרטן בזמן והחולה כעת במצב סופני

תביעת רשלנות נגד בית חולים איכילוב - למרות "נורות אדומות" רבות, לא איבחן בזמן סרטן ריאות אצל חולה, שנמצא היום במצב סופני. לאיש, עבר משפחתי במחלה ולכן היה מודע וערני לכל שינוי בגופו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תביעת רשלנות  נגד בית חולים איכילוב –  למרות "נורות אדומות" רבות, לא איבחן בזמן סרטן ריאות אצל חולה, שנמצא היום במצב סופני. לאיש, עבר משפחתי במחלה ולכן היה מודע וערני לכל שינוי בגופו

מאת כתבי מגפון

תביעת רשלנות רפואית הוגשה נגד בית החולים איכילוב, ובעלי בית החולים –  מדינת ישראל ועיריית תל אביב, בשל סדרת התרשלויות של בית החולים בכל וד"ר אבי מן בפרט, כך שהובילה לאיחור משמעותי באבחון התובע כמי שסובל מסרטן ריאות, ונמצא היום במצב סופני.

התובע, יליד 1959, במקצועו כימאי במעבדה בחברת "אגן כימיקלים", בעל היסטוריה משפחתית של סרטן ריאות, כאשר שלושה מקרובי משפחתו נפטרו מהמחלה, כולם ללא רקע של עישון. בנוסף, במקום עבודתו התובע נחשף לחומרים מסרטנים מעצם תפקידו כמי שבודק נוכחות חומרים מסרטנים בחומר.

בספטמבר 2008 פנה התובע פנה לבית חולים איכילוב, ובפרט לד"ר מן, בשל גוש בריאה הימנית. על אף ממצא זה, ועל אף שהתובע סבל משיעול מתמשך זה שישה חודשים ברציפות, ו/או כי למשפחתו היסטוריה של חולי סרטן ריאה ללא אנמנזה של עישון ו/או כי התובע נחשף לחומרים מסרטנים במסגרת עבודתו-  לא הפנה ד"ר מן את התובע לבדיקות הנדרשות והמתבקשות לצורך אבחון התובע, ובין היתר, לביצוע ביופסיה.

הביופסיה הייתה מדגימה, כפי שהודגם שנתיים מאוחר יותר, כי הגוש הנו גוש ממאיר, וכי יש לנקוט מיידית בטיפול כירורגי לסילוק הגוש. האבחון המאוחר גרם לתובע ללקות בסרטן גרורתי מסוג תאים קטנים (SCLC – Neuroendoctrine tumor – small cell lung cancer), שכן כאשר אובחן הסרטן הייתה כבר מעורבות גרורתית רב-מוקדית, כולל בכבד.

לטענת התובע, המיוצג על עורכי הדין אסף פוזנר ואיילת שוורץ-אסף ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי,  איכילוב וד"ר מן התרשלו בטיפול הרפואי שניתן לתובע. הנתבעים לא התייחס במלוא הרצינות לכל תלונותיו של התובע, ולא ביצעו את כל הבדיקות הנדרשות והמתאימות, ולא במועד המתאים. בנוסף, הנתבע לא טיפל בתובע ביעילות ובהתאם לרפואה המקובלת. לולא רשלנות הנתבע, התובע היה יכול להחלים לחלוטין, או לכל הפחות להאריך את חייו ולשפר את איכות חייו, ולא היה סובל מסרטן ריאות בכלל או מסרטן ריאות גרורתי או מסרטן בשלב כה מתקדם אשר צפוי לגרום למותו של התובע בשנים הקרובות.

יצוין, כי בד בבד עם הגשת כתב התביעה, מוגשת בקשה להעיד את התובע בעדות מוקדמת, בשל מצבו הבריאותי הקשה והסופני.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן