Skip to content

בסיס צה"ל בתל ברוך יפונה בינואר 2013, כי משרד הביטחון לא פנה לבעל הקרקע

משרד הביטחון לא ניצל את 60 הימים שניתנו לו להידבר עם בעלי הקרקעות ויצטרך לפנות את בסיס צה"ל בתל ברוך בינואר 2013. זאת, בהתאם להחלטת בית משפט שניתנה בפברואר האחרון. המינהל הקציב למשרד הביטחון חודשיים להגיע להסדר עם בעלי הקרקעות, אולם משרד הביטחון אפילו לא פנה אליהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הביטחון לא ניצל את 60 הימים שניתנו לו להידבר עם בעלי הקרקעות ויצטרך לפנות את בסיס צה"ל בתל ברוך בינואר 2013. זאת, בהתאם להחלטת בית משפט שניתנה בפברואר האחרון. המינהל הקציב למשרד הביטחון חודשיים להגיע להסדר עם בעלי הקרקעות, אולם משרד הביטחון אפילו לא פנה אליהם

מאת כתבי מגפון

60 הימים שהקציבה הוועדה המייעצת לשר האוצר, למשרד הביטחון, בהם הוא אמור להידבר עם בעלי הקרקעות בבסיס צה"ל בתל ברוך, יחלפו להם ב-15 באפריל. לדברי עו"ד מרים דונין, המייצגת  153 בעלי הקרקעות, משרד הביטחון לא ניהל עמה כל מו"מ, ולכן לא יוכל כפי הנראה להפקיע את החזקה בשטח.

לפני כחודשיים הורה בית משפט השלום בת"א למשרד הביטחון להתפנות מהבסיס הצבאי הידוע כגבעת האנטנות בשכונת תל ברוך בתל אביב. בית המשפט הקציב למשרד הביטחון 12 חודשים על מנת להתפנות או להודיע כי הוא מפקיע את השטח. בנוסף, קבע בית המשפט כי משרד הביטחון ישלם דמי שימוש בגין השימוש שעשה בשטח שלא כדין, ומבלי לנקוט בהליכי הפקעה כנדרש על פי החוק. דמי השימוש נקבעו בהתאם לחוו"ד של שמאי מומחה מטעם בית המשפט, שקבע כי בעלי הקרקעות יפוצו בסך כולל של 1.6 מיליון ₪ בגין השימוש בקרקע בין השנים 2007 – 2011.  ההחלטה ניתנה בתביעה שהגישו בעלי הקרקעות, באמצעות עו"ד מרים דונין, נגד משרד הביטחון, בגין פלישה לקרקע פרטית ושימוש בה ככביש גישה בחניה לבסיס צבאי.

במקביל להליך המשפטי, הוועדה המייעצת לשר האוצר זימנה את הצדדים לשימוע לאחר ההחלטה. הוועדה הקצתה למשרד הביטחון 60 יום למצות את ההידברות עם בעלי הקרקעות ולהגיע לפיתרון מוסדר של הסדרת החזקה  ושימוש בקרקע, בהסתמך על פסק הדין שניתן. הוועדה ביקשה ממשרד הביטחון לעדכן אותה על מועד הפינוי, וגודל השטח שהוא מבקש להפקיע. כאמור, עד לרגע זה לא הודיע משרד הביטחון כי הוא מבקש להפקיע את השטח וגם לא נכנס למו"מ עם בעלי הקרקעות על המשך פעילותו בבסיס. על רקע דברים אלו, יצטרך צה"ל לפנות את בסיס כפי הנראה בסוף ינואר 2013 – 12 חודשים מיום מתן החלטת בית המשפט.

השטח המדובר הוא שטח של כ-3000 מ"ר אותו הפקיע בעבר משרד הביטחון, אשר שימש כביש גישה לבסיס. לתובעים, בעלי הקרקעות, שולמו פיצויים לחמש שנים, עד שנת 2007. בשנת 2008, עם חלוף התקופה, הגישו התובעים לסילוק יד ותשלום דמי שימוש כשבמקביל פנה משרד הביטחון לשר האוצר בדרישה להפקיע שוב את החזקה בקרקע לתקופה של 8 שנים נוספות. שני הצדדים הציגו חישובים לתשלום דמי השימוש, כאשר משרד הביטחון מציע לשלם לפי חישוב של כביש, ובעלי הקרקע דורשים פיצוי לפי חישוב של 6% מערך הקרקע. הפערים בין החישובים של שני הצדדים עמדו  על מאות אלפי שקלים בשנה, והמומחה שמינה בית המשפט צידד בעמדת התובעים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן