Skip to content

כשילדים שרים

שנה חדשה ושידורי קשת בהפגזה חזיתית : רק נגמר בית הספר למוסיקה והאח הגדול בפתח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קשת מרימה להנחתה, במכה אחת עם השנה החדשה, וזו חבטת הגשה צורבת.
זה התחיל בערב השנה החדשה עם תכנית הסיום של בית הספר למוסיקה.

 

קשה להבין מנין ואיך נמצאו הילדים האלה, ששרים יותר טוב מהרבה זמרים 'מקצועיים',  שיחת הרחוב חגה סביב התכנית הזו. השבוע אפילו שמעתי טרוניה "למה הם מפסיקים? שימשיכו".

שיאי הרייטינג שהתכנית הזו הניבה (מעל ל- 35% ובערב הסיום מעל 40%) רק מצביעים , שוב, ש'קשת' הולכת על כל הקופה ודורסת את כולם בדרך. שלושת הימים הראשונים של השבוע שעוברים לקשת עומדים להתמלא, ומיד, בתכנים פופולאריים ובראש ובראשונה 'האח הגדול': עוד עונה שתשתלט על המרקע בערבים של ראשון ושלישי. יש קוד אתי חדש שמחייב את קשת לגבי השידורים הישירים בערוץ 20, לאחר פשלת דנה רון/ יורם זק  בעונה הקודמת, אבל התכנית חוזרת. מיטות זוגיות לאנשים שהכירו הרגע. כנראה.

זה היה קצת דביק כשאלירז בוגר 'האח הגדול' כבר החל, לאחר נשיקת החצות של השנה החדשה, לראיין אנשים מבית הספר למוסיקה, אבל זה כמיטב המסורת של קידום המכירות העצמי שהערוצים המסחריים העלו אותו לרמת אמנות.

מישל כהן כבש אתמול את המקום הראשון בבית הספר למוסיקה. ילד עם כשרון ענק. לא פחות. ילד ששר מהנשמה, שיש לו משהו מאוד עמוק בפנים, אבל אי אפשר להתעלם מהכשרונות המדהימים של שי המבר, קטלין אליגדו ושלו מנשה ששר כמו מלאך.

כשם שלכל אורך העונה ניסתה ההפקה לא לפגוע ברגשות הילדים, היא הייתה צריכה גם בסיום, כמו גדולה, להעניק את המקום הראשון ליותר מילד אחד. כשם שההפקה הצליחה לגייס סכומי עתק מפרסומות וממפעל הפיס שהסכים לסבסד את לימוד הילדים, כך הייתה צריכה להוכיח ברגע הסיום גדלות נפש ולהרחיב את מעגל הזוכים של בית הספר. אבל כנראה שהגזמנו. שנגיד תודה שלא הראו לנו את השופטים מתפקעים מצחוק למול ילדים שלא יודעים לשיר כמקובל במסורת 'כוכב נולד'. לא?

אל כל מסת הבידור הזו מצרפת קשת ביום שני את התכנית עובדה עם הטוב בכתביה איתי אנגל, שלאחריה יבוא האפריטיף עם 'סברימרנן'. אבל עוד קודם, על הבוקר, צמד יוצאי ערוץ 1- דליה מזור ויואב לימור, פוצחים בתכנית בוקר חדשה ומתריסים נגד הבית הישן: הנה, אנחנו כאן.

פופוליזם? כן. לחם להמונים? כן והרבה. אז הנה מתחילה לה עוד שנה ועוד עונה שממחזרת את נוסחת ה'couch potato'- אנחנו.

1 Comment

  1. חגי קמרט
    5 בינואר 2012 @ 21:33

    ילדים זה טוהר. המבוגרים שלמדו כבר פרק בחיים יודעים מה זה שקר רמאות תככים וכד' מסתכלים בחמדנות נוסטאלגית מסוימת אל הטוהר הזה, מכבדים אותם ואולי גם מתקנאים בהם באיזו שהיא פינה שבלב. אך כשם שלאהבה אין פשר, כך אי אפשר לתרגם לשפה את רגשות המבוגר כלפי הילד.
    זאת הבינו יפה מפיקי ומולידי התוכנית " בית ספר למוסיקה" תשובה הולמת לתוכנית "המבישה " בלשון המעטה של " כוכב נולד" חבר "ליצנים" המוצגים כשופטים שלא סוכרים לשונם מלהשפילו ולהעליב בפרהסיה את הילדים שלא ישנו בלילה מרוב התרגשות לקראת המופע של מחר. הו איך שבזתי להם באותם רגעים שלא נתנו רסן ללשונם ופגעו בנערים או הנערות שכל כך השתדלו ונתנו באמת את כל כוחם כדי להצליח.

    אז קיבלנו תמורה הולמת של "בית ספר למוסיקה" אך צודקת הדוברת האומרת שגם כאן היה צריך לעדן את "הנחרצות המשפטית" הזאת. הייתי מרחיק לכת ואומר שהיה צריך לתת לילדים את שהבטיחו מלכתחילה ניצחון לכולם. או הרגשה טובה לכולם. נכון שאלמנט התחרות מוסיף טעם , מגרה, מוסיף עניין , מתח , מסקרן את הקהל. אך דווקא ביטולו כאשר מדובר בשירת הילדים הטהורים הקטנים הללו,היה לדעתי צורך המציאות. וסבורני שלא היה גורע ולו במעט מהצלחת התוכנית.
    כולם היו צריכים להיות מנצחי התוכנית. לא רק כי כולם היו טובים, אלא משום שכולם הם ילדים. ילדים בראשית דרכם, שעוד לא טיפסו פסיעות רציניות במעלות החיים. ילדים שטראומת הכישלון או אי ההצלחה למרות המשאבים העצומים שהשקיעו, עלולה לפגוע ולגרום נזקים בלתי הפיכים לנפש. לנפש הזכה הנקייה הזאת שבראשית גדילתה.
    למה?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן