Skip to content

מירוץ חימוש באסיה: הודו שיגרה טיל בין-יבשתי המסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני

השיגור מתפרש כהסלמה של התחרות הגוברת בין הודו לסין על ההשפעה הגיאו-פוליטית והכלכלית באסיה מאת גרשון גירון האם אנו חוזים בהתגברות מירוץ החימוש במזרח אסיה? הודו שיגרה אתמול טיל ארוך טווח, המאפשר הרכבת ראש נפץ גרעיני. אורכו של הטיל אגני 5, 17 מטרים וטווחו 5,000 ק"מ. שיגורו מתפרש כעידוד משמעותי למאמציה של הודו להתמודד עם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השיגור מתפרש כהסלמה של התחרות הגוברת בין הודו לסין על ההשפעה הגיאו-פוליטית והכלכלית באסיה

מאת גרשון גירון

למי יש גדול יותר?
למי יש גדול יותר?

האם אנו חוזים בהתגברות מירוץ החימוש במזרח אסיה? הודו שיגרה אתמול טיל ארוך טווח, המאפשר הרכבת ראש נפץ גרעיני. אורכו של הטיל אגני 5, 17 מטרים וטווחו 5,000 ק"מ. שיגורו מתפרש כעידוד משמעותי למאמציה של הודו להתמודד עם עליונותה האזורית של סין, ולהפוך למעצמה בזכות עצמה באסיה.

"זה יהיה זינוק נחשוני ביכולתה האסטרטגית של הודו", אמר טרם השיגור ראווי גופטה, דובר ארגון המחקר ופיתוח ההגנה ההודי, שבנה את הטיל.

התקשורת ההודית דיווחה שהטיל שוגר בשעה שמונה בבוקר על פי שעון הודו, מהאי וילר שבחופה המזרחי של תת היבשת. בינתיים לא אישרה ממשלת הודו את דבר השיגור ואין מידע על מידת הצלחתו.

ניסוי מוצלח יציב את הודו לפתחו של מועדון אומות נבחרות שיש ברשותן טילים בליסטיים בין יבשתיים (ICBM) לטווח של עד 8,000 ק"מ. נכון לעכשיו נמצאת טכנולוגיה כזאת רק ברשות חמש חברות מועצת הביטחון הקבועות: ארצות הברית, רוסיה, בריטניה, צרפת וסין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן