Skip to content

יו"ר הכנסת מקיים מפגשים עם ראשי החרדים בניסיון לגבש חלופות לחוק טל

יו"ר הכנסת מקיים לאחרונה פגישות עם מנהיגי הציבור החרדי, בניסיון לגבש חלופות לחוק טל. בשבוע שעבר נפגש ריבלין עם האדמו"ר מבעלז, במעונו בירושלים, ובמהלך חג הסוכות שוחח עם הרב עובדיה יוסף. הרב לא בא אל היו"ר, היו"ר הולך אל הרב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת מקיים לאחרונה פגישות עם מנהיגי הציבור החרדי, בניסיון למצוא דרך משותפת לפתרון משבר חוק טל. בשבוע שעבר נפגש ריבלין עם האדמו"ר מבעלז, במעונו בירושלים, ובמהלך חג הסוכות שוחח עם הרב עובדיה יוסף. הרב לא בא אל היו"ר, היו"ר הולך אל הרב

מאת צבי זינגר

בעוד אנשי הפורום לשוויון מתכוונים להקים שוב את "מאהל הפראיירים" לחדש את מאבקם למען גיוס חרדים – פועל יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין להשיג הסכמה בין סיעות הכנסת, על נוסח חוק שיחליף את "חוק טל". יו"ר הכנסת, שהחל בסידרת פגישות בעניין, נפגש היום בבני ברק, עם הרב אהרון לייב שטיינמן, ממנהיגי הפלג הליטאי ("דגל התורה") ביהדות החרדית.

הרב שטיינמן הוא זה שהכריז השבוע, בראיון לעיתון החרדי "המבשר", כי "הציונים ניסו להתגרות בהיטלר ויתכן שאם לא היו עושים זאת, הוא היה פחות אכזרי". עוד אמר באותו ראיון, ש"הניסיון לגייס את בני הישיבות "חמור יותר מהאיום האיראני".

פגישת ריבלין-הרב שטיינמן: "דרושה מנהיגות". (צילום: דוברות יו"ר הכנסת)
פגישת ריבלין-הרב שטיינמן: "דרושה מנהיגות". (צילום: דוברות יו"ר הכנסת)

בפגישה דנו השניים בחלופות אפשריות לחוק טל שנפסל בבג"ץ. ריבלין אמר כי "החודשים הקרובים יהוו שעת מבחן ליכולת של הציבור החרדי והכללי להגיע להבנה ולהסכמה. משני הצדדים נדרשת אחריות משני הצדדים".

הוא ציין כי " "אין כאן שני עמים בתוך העם היהודי, אנו עם אחד שחי במדינה אחת. יש כאן שני צרכים ראויים וחיוניים, לימוד התורה הוא ערך יסוד בקיום היהודי שלנו וכך גם הצורך להבטיח את ביטחוננו. יש למצוא פיתרון שיביא לאיזון נכון בין הצרכים הללו".

בפגישה, שנכחו בה גם חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב. אמר ריבלין לרב שטיינמן ש"כדי לפתור בעיות כמו חוק טל, דרושה מנהיגות שמסוגלת לקחת את המושכות לידיה, כדי למנוע מאנשים, שששים אליי קרב, ללבות את המחלוקת על מנת לגרוף רווח פוליטי".

הרב שטיינמן התעניין במועד הצפוי של הבחירות הבאות. ריבלין העריך כי קיים סיכוי גבוה שהבחירות יתקיימו אחרי החגים. לדברי ריבלין: "האפשרות של הקדמת הבחירות נובעת מהסוגיות הנפיצות העומדות על הפרק, ביניהן חוק טל ותקציב המדינה". בסיום הפגישה, ברך הרב שטיינמן את ריבלין ואיחל לו שימשיך בעשיית מעשים טובים למען עם ישראל.

בלשכת יו"ר הכנסת אומרים כי ביקורו של ריבלין אצל הרב שטיינמן מצטרף לשורת פגישות שערך יו"ר הכנסת עם מנהיגי הציבור החרדי, בניסיון לגבש חלופות לחוק טל. בשבוע שעבר נפגש ריבלין עם האדמו"ר מבעלז, במעונו בירושלים, ובמהלך חג הסוכות שוחח עם הרב עובדיה יוסף.

רק  לאחרונה התבטא היו"ר לגבי אפשרויות כפיית גיוס חרדים. " מי שטוען שניתן לגייס חרדים באמצעות כפייה, זורה חול בעיניי הציבור.במדינה דמוקרטית, במדינת ישראל, כפייה קטגורית, מגזרית, תסתכם לכל היותר באלפי חרדים בבתי הסוהר ולא באלפים שרצים הג'בלאות. מנגד, מי שחושב שישנו מגזר בישראל שרשאי לפתור את עצמו מלשאת בנטל הכלכלי, החברתי והביטחוני, או שישנו איזה סקטור בישראל הנהנה מזכויות יתר, גם הוא זורה חול בעיניי הציבור".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן