Skip to content

מוסלמית שגורשה חד-צדדית לאחר שנת נישואין, תפוצה

אשה מוסלמית שספגה את נחת זרועו של בעלה מליל כלולותיהם, במשך שנה, גורשה על ידו באופן חד צדדי ותבעה אותו לדין. בית דין לענייני משפחה קבע שמגיע לה פיצוי, לא מיליון ש"ח כפי שדרשה אלא 170 אלף ש"ח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אשה מוסלמית שספגה את נחת זרועו של בעלה מליל כלולותיהם, במשך שנה, גורשה על ידו באופן חד צדדי ותבעה אותו. בית דין לענייני משפחה קבע שמגיע לה פיצוי, לא מיליון ש"ח כפי שדרשה אלא 170 אלף ש"ח

מאת אורלי ממן 

גבר מוסלמי שגירש את אשתו באופן חד צדדי לאחר שנת נישואים אחת ואף נהג כלפיה אלימות קשה,  יפצה אותה ב-150 אלף ₪. כך קבע בית המשפט לעניני משפחה בטבריה בתביעה שהגישה האישה נגד בעלה לשעבר.

האישה, בת 36, טענה בתביעתה כי כבר בירח הדבש היכה אותה בעלה והוא המשיך להתעלל בה במהלך שנת הנישואים. שיא התקיפות מצד הבעל היה כאשר היכה אותה בבטנה והשליך עליה מאפרה, אירוע תקיפה שבגינו התלוננה במשטרה.  לאור התנהלות זו של הבעל  החלו הליכי גירושין בין בני הזוג בבית הדין השרעי, אלא שטרם מתן פסק דין ובניגוד לרצונה של האישה, גירש אותה בעל וסירב לחזור בו ובעקבות זאת הורשע בפלילים.

בתביעה ביקשה האישה ביקשה פיצוי בסך מיליון ש"ח בגין הנזקים הנפשיים והפיסיים שנגרמו לה נוכח חייה בצל האלימות, לצד פיצוי נוסף בשל הגירושים, שבגינם נותרה בודדה וחשוכת ילדים.  עוד ציינה האישה את היותה במצב חברתי בעייתי שיקשה עליה עד מאוד , אם בכלל, במציאת בן זוג במגזר הערבי לנוכח מצבה וגילה.

השופט אסף זגורי קיבל את רוב טענות האישה. לגבי סוגיית האלימות נקבע, כי ההרשעה לחובת הבעל של הנתבע בתקיפה, מהווה ראיה חד משמעית כי היכה את האישה לפחות פעם אחת. באשר ליתר טענות האלימות נפסק, כי יש לקבל את גרסת האישה, שתיארה את מקרי האלימות בעקביות ובפרוטרוט, ומעידים שהאיש איבד עשתונותיו לעיתים קרובות ובקיצוניות. השופט הוסיף, יש לקבל את ההסבר שהעניקה האישה לכך שלא הלינה על האלימות קודם למקרה האחרון, לפיו חששה לפרק את הנישואים ולהישאר בגפה בגילה המתקדם יחסית במגזר הערבי . באשר לגירושים הכפויים נקבע, כי הנתבע הורשע בעבירה זו בדין פלילי, ומכאן שאין חולק כי ביצע את העוולה.

עם זאת הדרישה לפיצוי בגובה 1 מיליון ₪ לא נענתה וסכום הפיצוי לאישה הקבע על 150 אלף ₪ בעיקר על רקע שנת נישואים אחת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן