Skip to content

מקורות מצריים: נחתמה עסקה לשחרור הישראלי עודה טרבין

כלי התקשורת הערבים מדווים כי הושגה עסקה לשחרור עודה טרבין, האזרח הישראלי היושב בכלא כבר 12 שנים., בתמורה ל-63 אסירים מצרים. בכיר ישראלי חתם, לפי הדיווחים, על השחרור שיתרחש ב- 25 באפריל. טרם התקבל אישור רשמי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כלי התקשורת הערבים מדווחים כי הושגה  עסקה לשחרור עודה טרבין, האזרח הישראלי היושב בכלא כבר 12 שנים, בתמורה ל-63 אסירים מצרים. בכיר ישראלי חתם, לפי הדיווחים, על השחרור שיתרחש ב- 25 באפריל. טרם התקבל אישור רשמי לידיעה

מאת נועה גרבר

מקורות מצרייים בסיני אומרים כי הושגה התקדמות בעסקת חילופי השבויים לשחרור עודה סלמאן טרבין, האזרח הישראלי שכלוא בכלא המצרי ב-12 השנה האחרונות באשמת ריגול לטובת ישראל. כלי תקשורת במצרים מדווחים, כי העסקה נחתמה עם אישיות ישראלית רמת דרג, שהגיעה אמש במטוס פרטי לקהיר לצורך העניין.

המקור המצרי מוסר, כי השליח ישראלי בכיר הגיע אמש למצרים על מנת לדון בעיסקה, וכי חתם על הסכם שלפיו עד 25 לאפריל, הוא יום שחרור סיני, ישוחררו מן הכלא הישראלי 63 אסירים מצריים ויועברו למצרים. על פי הדיווח, בני משפחות האסירים כבר קיבלו הודעה על חתימת העסקה ומועד הוצאתה אל הפועל.

עודה סלימאן טרבין, ישראלי ממוצא בדואי, נעצר במצרים בשנת 2000 לאחר שחצה את הגבול בין ישראל לסיני, והואשם בריגול, אישום אותו הוא מכחיש עד היום. להגנתו טען כי נכנס למצרים על מנת לבקר בן משפחה.

בעקבות עסקת שליט שנערכה בתיווכה של מצרים, עלה שוב המשא ומתן בעניינו, והועלתה השערה כי יצא לחופשי במסגרת עסקת השחרור של אילן גרפל. גרפל, אמריקני ישראלי שנעצר במצרים בשנה האחרונה, גם הוא בחשד לריגול, שוחרר ללא טרבין.  בשבועות האחרונים התפרסמו דיווחים שונים בכלי התקשורת הערבים שטענו כי המגעים בעיניינו של טרבין נמשכים. ייתכן כי אתמול נשאו תוצאות. עם זאת לדיווחים האחרונים טרם נמצא אישור רשמי.

בתוך כך, מדווח עיתון  "א-שרק אל-אוסט" כי פלסטיני מעזה המחזיק בדרכון אמריקני נעצר במצרים באשמת ריגול, לפני כמה ימים. האזרח, איאד מחמוד עוקל, בן 52, חצה את הגבול בין עזה לסיני ב- 14 לאפריל, ונעצר על ידי כוחות הביטחון המצריים כאשר באמתחתו אמצעים לראיית לילה. כך על פי דיווחה של משטרת הגבולות המצרית. לעוקל בני משפחה במצרים, והם טוענים כי הוא היה בדרכו לבקר אותם. הם פנו לשגרירות ארה"ב במצרים על מנת לפעול בעניינו, אולם ככל הנראה הוא עדיין מוחזק במעצר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן