Skip to content

טקס העצמאות יתקיים כמתוכנן בהר הרצל; הוארך מעצרם של החשודים

כך הודיעו יו"ר הכנסת ריבלין ושר ההסברה אדלשטיין. ריבלין הוסיף כי זכרה של ההרוגה, סגן בצלאלי יוזכר בעצרת באופן מכובד. המשטרה מבקשת מבית המשפט להאריך את מעצרם של ארבעה חשודים בחשד לגרימת מוות ברשלנות ומעורבות באסון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כך הודיעו יו"ר הכנסת ריבלין ושר ההסברה אדלשטיין. ריבלין הוסיף כי זכרה של ההרוגה, סגן בצלאלי, יוזכר בעצרת באופן מכובד. בית המשפט המחוזי נענה לבקשת המשטרה והאריך עד יום שני את מעצרם של החשודים בגרימת מוות ברשלנות ובמעורבות באסון

מאת אליק מאור וצבי זינגר

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, קיים הבוקר התייעצות עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, שר התיירות, סטס מיסזניקוב, העומד בראשות ועדת סמלים וטקסים, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.

חלק מגשרי התאורה שקרסו
חלק מגשרי התאורה שקרסו

הוחלט שטקס יום העצמאות ייערך סופית בהר הרצל, בכפוף לאישורים סופיים של כל הגורמים הרלוונטיים. עוד הוחלט, כי יינתן ביטוי מכובד והולם לזכרה של סגן הילה בצלאלי ז"ל ולכאבה של משפחתה – הכל בתאום עם האחרונים.

טקס הדלקת המשואות יתקיים ביום העצמאות ברחבה המקורית בהר הרצל, שם תוכנן להיערך כמו בכול שנה. ריבלין ציין, כי זו איננה סתם מסורת אלא מנהג המעיד על גאוותנו הלאומית וכי גם חוזה מדינה, בנימין זאב הרצל, קבור בהר הרצל. יחד עם זאת הוחלט, כי זכרה של הרוגת האסון, סגן הילה בצלאל, יוזכר בטקס באופן מכובד.

בתום הדיון בבית משפט המחוזי בירושלים, התקבל חלקית ערעורה של משטרת ישראל על שחרורם של שלושה חשודים, שנעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות ומעורבות באסון. השלושה, אורן ורשבסקי, מהנדס הבמות, אלעד לביא, מבעלי חברת "עיצוב במה" שהקימה את הבמה, ואיציק בוקר, יועץ בטיחות חיצוני, ששירותיו נשכרו לשם כך, יישארו במעצר במהלך שני ימי עבודה עד יום שני, להמשך חקירה. הוארך גם מעצרו של מפיק האירוע, אלכס סלע, שנעצר אתמול. המשטרה טענה כי לסלע היו מספר הזדמנויות למנוע את האסון והוא חשוד גם כן ברשלנות שתרמה להתרחשות האסון.

המשטרה ביקשה הארכת מעצר בשבעה ימים והשופט יוסף שפירא סבר, "לאחר התחבטות לא קלה"  שיש מקום לאפשר למשטרה להמשיך בחקירה לעוד שני ימי עבודה.

במהלך הדיון  טענה המשטרה, כי הקשר בין החשודים, על פי החקירה, הוא חריג גם ברמות המקצועיות הנדרשות וכי נראה כי ההתרשלות שלהם חוזרת על עצמה גם באירועים נוספים בהם חברו לעבוד יחדיו. לדברי המשטרה, עלו סתירות מהותיות בעדויותיהם וקיים חשש שאם ישוחררו, יתאמו עדויות ביניהם. במהלך הדיון הציגה המשטרה שרטוט של מבנה התאורה שקרס, חתום על ידי המהנדס אורן  ורשבסקי. החשוד הרביעי שוחרר, כי למשטרה לא הייתה מניעה לשחרורו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן