Skip to content

המטה ללוחמה לטרור מזהיר: צאו מיד מסיני וחיזרו לישראל

קיימת כוונה לפגע בקרב ישראלי בסיני בטווח המיידי. כך מזהירים במטה למלחמה בטרור וקוראים לכל הנופשים הישראלים שם, לחזור לארץ, מיד. המטה פנה למשפחות המטיילים, ליצור קשר ולהחזירם הביתה לאלתר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 קיימת כוונה לפגע בקרב ישראלים בסיני בטווח המיידי. כך  מזהירים במטה למלחמה בטרור וקוראים לכל הנופשים הישראלים שם, לחזור לארץ, מיד. המטה פנה למשפחות המטיילים, ליצור קשר ולהחזירם הביתה לאלתר

מאת אליק מאור, צבי זינגר ועירית רוזנבלום

המטה ללוחמה בטרור קרא הבוקר בדחיפות לכל הישראלים השוהים בסיני  לצאת מייד את חצי האי ולשוב לישראל. בהודעה שפרסם המטה התבקשו משפחות הישראלים השוהים בסיני, ליצור קשר מיידי עם קרוביהם ולומר להם לשוב לאלתר וללא שיהוי ארצה.

המטה "המליץ בכל תוקף לכל אלו המבקשים לצאת לסיני להימנע מלעשות כך". עוד מסר המטה כי הוא מבקש "לחדד את אזהרת המסע החמורה הקיימת לסיני, בעקבות מידע לפיו ממשיכים  ארגוני טרור לפעול ביתר שאת לבצע פיגוע טרור נגד תיירים ישראלים השוהים בסיני בטווח המיידי".

לפני כחודש ימים הזהיר המטה שמאז המהפכה המצרית, הפכה סיני לאזור פעילות טרור של ארגוני הטרור וכי קיים חשש לשלום ישראלים השוהים שם, ולמרות שידוע וגם פורסם כי נחטפו תיירים זרים שם, ממשיכים מאות ישראלים לחצות את הגבול לסיני בשאננות. במעבר הגבול לסיני אף מוצגות אזהרות מסך על גבי מסכי טלוויזיה ובמערכת הכריזה נשמעות התראות המזהירות מלהיכנס לחצי האי סיני.

ישראלים מרבים לנפוש כאן. דהב (צילום: ויקיפדיה)
ישראלים מרבים לנפוש כאן. דהב (צילום: ויקיפדיה)

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחודשים ינואר-מרץ 2012 יצאו לסיני דרך מעבר טאבה 14,000 ישראלים, לעומת כ-16,000 ישראלים באותה תקופה ב-2011, ירידה של כ-20%.

מחקר: הטרור בסיני – רק שלישי בחשיבותו אצל הישראלים

מחקר שנעשה בשנה שעברה, ואשר חקר תיירים ישראלים המטיילים בחצי האי סיני, מצא כי נושא הטרור היה רק השלישי בחשיבותו מבחינת חששותיהם.  בראש ובראשונה חששו התיירים מהקשר בינם לבין המארחים. בנושא זה הובעו חששות מגילויי עוינות של המארחים, בין אם מצריים ובין אם  בדואים. במקום השני הובע חשש מאיכות שירות האירוח בסיני. הכוונה היא לאיכות המזון ולתנאי ההיגיינה והסניטציה.  רק במקום השלישי נמצא החשש מטרור, שכלל, בין היתר, פחד מחוסר יעילות המקומיים בטיפול בפעולות תגובה למעשי טרור. כמו כן, הביעו הנחקרים חשש מהמוני מבקרים ביעדים המבוקשים ומהשפעות השימוש בסמים מבחינה נפשית, בריאותית וחוקית.

המחקר, שהתבסס  על 489 שאלונים, התמקד בתפיסות הסיכון של הנופשים ובאופן שבו הם מתמודדים עם החשש מטרור.

החוקרים, פרופ' נתן אוריאלי, פרופ' אריה רייכל וד"ר גליה פוקס, מהמחלקה לניהול מלונאות ותיירות בפקולטה לניהול על שם גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב וד"ר דריה מעוז מהמרכז ללימודים אקדמיים, חקרו תיירים ישראלים בשלב של מעבר הגבול לסיני, בתקופת האזהרות של המטה ללוחמה בטרור באמצעי התקשורת. החוקרים התעניינו כיצד התיירים מוכנים לנפוש במקום שהוגדר כמסוכן.

התיירים הצדיקו את החלטתם לנפוש בסיני למרות "אזהרות המסע" באמצעות שורה של טיעונים שמפחיתים, לכאורה, את רמת הסיכון במקום ובזמן החופשה שלהם בסיני. בהקשר זה, נטען שהסיכוי לטרור גדל בחגים; שהמארחים  אותם הם מכירים ידאגו לשמירה עליהם; שככל שנמצאים קרוב לגבול הישראלי – הסיכוי לטרור קטן; שבטוח יותר לא לשהות בבתי מלון; שנוכחות המשטרה מונעת טרור; שטרור אינו מכה פעמיים באותה נקודה; שאמצעי התקשורת מעצימים את תחושת הסכנה בסיני, ושהסיכוי שיתרחש פיגוע טרור בישראל גדול יותר מהסיכוי לטרור בסיני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן