Skip to content

"לילות העיר העתיקה" – אירועי תרבות ותיירות ליליים וייחודים בירושלים

חדש בירושלים: "לילות העיר העתיקה" - אירועי תרבות ותיירות ליילים וייחודים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפרוייקט התיירותי-תרבותי החדש בירושלים העתיקה, יחל ב-30 באפריל ויימשך לאורך השנה כולה. מדובר באירועים ליליים ייחודיים שנועדו לעודד את התיירות. האירועים בתשלום ובהזמנה מראש

מאת עירית רוזנבלום

חומות העיר העתיקה. צילום עמרי בראל
חומות העיר העתיקה. צילום עמרי בראל

ואלסים וינאיים, ג’אז ועגנון, מסעות תיאטרליים, בעלבוסטה ספרדיה ומסעות אל בטן האדמה – הם חלק ממגוון אירועים  שיתקיימו בעיר העתיקה בירושלים בשעות הערב והלילה החל מה-30 באפריל. מדובר בפרויקט תרבותי- תיירותי חדש בשם "לילות העיר העתיקה", שנועד להרחיב את היצע הבילוי במקום גם לשעות הערב, לאחר הבילוי הקבוע בשעות היום, המתמקד בפן הדתי וההיסטורי של העיר.
זו הפעם הראשונה שתתקיים פעילות לילית ייחודית ואטרקטיבית באופן רציף, מדי שבוע ולאורך השנה כולה. פעילויות הלילה מתקיימות בימי שני וחמישי החל משעה 18:00 ואילך, בהרשמה מוקדמת ובתשלום. כמו כן, חלק מאתרי העיר העתיקה יאריכו את שעות הביקור בימים אלה עד לשעה 20:00 ובכך תתאפשר כניסת תיירים ומבקרים רבים אליהם ואל האירועים המתקיימים בהם.
כל אלה מיתוספים לשלושה פסטיבלי עוגן בינלאומיים המתקיימים לאורך השנה באגן העיר העתיקה – פסטיבל האור ביוני, פסטיבל האבירים באוקטובר ופסטיבל צלילים במרץ.

 

"העיר העתיקה מגלה טפח ומסתירה טפחיים"

בין הפעילויות: מטעמי המטבח של הבעלבוסטע הספרדיה, במוזיאון חצר הישוב הישן ע"ש קפלן; מפגש קולינרי עם ניחוחות המטבח הס"טי; מן האור אל ההר – חוויה לילית חדשה של צליל ותאורה אמנותית ומסלול קצר ומרגש במעבה האדמה; השטעטל – חוויה יהודית אותנטית במבנה עתיק יומין בלב הרובע היהודי; נשף וינאי בהוספיס האוסטרי – מוסיקת ואלסים, עוגה מהמטבח הוינאי וריקוד ואלס מעורר געגוע.

שער שכם. צילום עמרי בראל
שער שכם. צילום עמרי בראל

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "העיר העתיקה מתגלה במלוא תפארתה בלילה, מראה טפח ומסתירה טפחיים. הפרויקט הוא חלק חשוב ומרכזי בפיתוח תחום התיירות בעיר העתיקה בפרט ובירושלים בכלל", אמר ברקת, "אנחנו משקיעים משאבים ומאמצים רבים לפתיחת אוצרותיה של ירושלים למבקרים הרבים מהארץ ומהעולם, וחשוב לנו מאוד כי כל מבקר בעיר העתיקה יוכל ליהנות גם בשעות הלילה מהשילוב המיוחד בין ההיסטוריה המרגשת לבין הקדמה וחיי התרבות התוססים".
מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, מוטי חזן, מוסיף כי בשעות היום, העיר העתיקה מהווה אבן שואבת לתיירים המבקשים לחוות את האתרים הדתיים, ההיסטוריים והארכיאולוגיים, לצד החוויה הרגשית והתרבותית. "ברצוננו להרחיב את הביקוש ולחזק את תדמיתה של העיר העתיקה גם לגוונים של תרבות ובילוי תיירותיים ייחודיים, בעיקר בשעות הערב, עם תום הפעילות התיירותית היומית האופיינית. אנו צופים שתיירים וישראלים רבים ינצלו חווייה ייחודית זו וישבצו אירועים אלה במסגרת ביקורם בירושלים", אמר חזן.

 

לחזק את כלכלת התושבים והסוחרים

על פי המארגנים, אחת ממטרות הפרויקט התיירותי, בין השאר, היא לווסת את כמות התיירים הרבה המגיעה לעיר ולשדרג את חווית התייר – הן התייר מחו"ל והן התייר הישראלי.

 

הכנסיה הלותרנית . צילום עמרי בראל
הכנסיה הלותרנית . צילום עמרי בראל

אלעד קנדל, מנהל פיתוח אגן העיר העתיקה ברשות לפיתוח ירושלים מציין כי פן נוסף וחשוב לא פחות הוא לחזק באמצעות האירועים את כלכלת התושבים והסוחרים על ידי תוספת שעות פעילות "ובכך, למעשה, לאפשר את חשיפתה של העיר העתיקה כעיר תוססת ומגוונת לאורך כל היום והערב. פעילות הערב תהווה מוצר משלים לביקור התיירותי היומי".
מידע נרחב ומפורט אודות אירועים באתר: www.jerusalem-oldcity.org.il ובקרוב ירוכז המידע בכתובת: www.itraveljerusalem.com. ההשתתפות באירועים, כאמור, מחייבת הרשמה מראש והינה בתשלום. חשוב להדגיש כי אתרי התיירות עצמם יהיו פתוחים בימים אלה ללא צורך בהרשמה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן