Skip to content

המועצה הדתית בעכו תפצה הורים שלא מוצאים את קברות ילדיהם

במשך שנים ניסו בני זוג, תושבי עכו, לאתר את קברי ילדיהם שנפטרו בהיותם תינוקות. המועצה הדתית לא יודעת היכן הם. בימ"ש שלום פסק פיצויים להורים. המועצה ערערה למחוזי בטענה שהקברים נמצאו. בימ"ש תהה: "כיצד זה שנמצאו עכשיו? שהרי אין זה ממנהגם של קברים לשנות את מיקומם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 במשך שנים ניסו בני זוג, תושבי עכו, לאתר את קברות ילדיהם שנפטרו בהיותם תינוקות. המועצה הדתית לא יודעת היכן הם. בימ"ש שלום פסק פיצויים להורים. המועצה ערערה למחוזי בטענה שהקברים נמצאו. בימ"ש תהה: "כיצד זה שנמצאו עכשיו? שהרי אין זה ממנהגם של קברים לשנות את מיקומם"

מאת אורלי ממן

בני זוג ששכלו לפני כ-40 שנה שניים מילדיהם טרם גיל שנה, יפוצו בסכום של 150 אלף ₪ על ידי המועצה הדתית עכו בשל חוסר יכולת לאתר את קברי ילדיהם. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי דחה ערעור של המועצה על פס"ד של בית משפט השלום  למרות שבערעור הציגה המועצה "ראיות חדשות" באשר למקום הימצאם של הקברים האבודים.

תחילתה של הפרשה בשנת 2005 כאשר התברר להורים כי לא ניתן לאתר את קבריהם של ילדיהם המנוחים. ההורים תבעו את המועצה הדתית עכו כמי שממונה בלעדית על הקבורה, הרישום והתפעול של בית העלמין, ודרישתם היתה כי תפצה אותם בגין עגמת הנפש והסבל שנגרמו להם מאז התגלתה להם עובדה זו. בית משפט שלום קיבל את תביעתם וחייב את המועצה הדתית בתשלום פיצויים בסך 150,000 ₪ עוגמת נפש.

על החלטה זו ערערה המועצה למחוזי, שמצידו נתן חיזוק נוסף להחלטת השלום ודחה את טענות המועצה הדתית לפיה לא מוטלת עליה כל חובה מעבר למתן רשות שימוש בחלקה ושירותי קבורה. חובות אלה, טענה המועצה, היא מילאה, לדעתה, עד תום ופעלה לפי אחריותה ולא הפרה כל חובת זהירות.כמו כן דחה המחוזי טענת המועצה כי להורים אשם תורם באי-מציאת מקום הקבורה למרות העובדה שהם שנה לא ביקרו בקברי המנוחים למעלה מ-30 שנה.

באשר לבקשת המועצה להגיש ראיות חדשות לכך שהקברים נמצאו לפתע שלושה שבועות אחרי מתן פסק הדין בשלום, גם אותה דחה המחוזי ואף הביע פליאה ביחס לבקשה זו ובהתחשב בכך, כי כל הנתונים באשר למקום הקברים היו ברשות המועצה עוד טרם הגשת התביעה, והיה עליהם לפעול בשקידה ראויה על מנת לאתרם, ומשלא נמצאו אז – כיצד זה שנמצאו עכשיו? שהרי אין זה ממנהגם של קברים לשנות את מיקומם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן