Skip to content

ישראל בת 64: זה ישראלי בעיניכם?

זו ישראל שאנחנו רוצים, זו שנשאיר לדורות החדשים, רק מוקצנת יותר, כור היתוך גזעני שעבר את המסה הקריטית ומתפוצץ לאיטו בקריסתו הרותחת. מאת זיו טרנר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יום עצמאות שמח

יש לנו ראש ממשלה מחרחר ריב ומדון, מפזר על כל צעד ושעל שנאה תהומית ואמרות גזעניות. הוא מנהיג ממשלה קיצונית שבנויה על שנאת האחר. זו ישראל שאנחנו רוצים, זו שנשאיר לדורות החדשים, רק מוקצנת יותר, כור היתוך גזעני שעבר את המסה הקריטית ומתפוצץ לאיטו בקריסתו הרותחת

מאת זיו טרנר

יפה לנו מאוד, שרדנו אנטיל סיקסטי-פור, ואני מדגיש את הנושא שרדנו. מלחמות מחוץ לבית, ובעיקר מלחמות בתוך הבית. אויבינו גילו את האביב והחופש שבא איתו. לא נשארו לנו אויבים אמיתיים, למעט אלו שאנחנו מייצרים לעצמנו, והם רבים. האויבים בחוץ זה קל מדי, ובכלל נשארנו רק עם שני אויבים בלבד, איראן ואובמה. אני מתכוון דווקא לאלו המיוחדים שאנחנו מטפחים בבית באדיקות שכזאת, הם שיכחידו אותנו, ואני לגמרי בטוח שאין לנו עוד 64 שנים לשרוד, כישראל, מדינת ישראל. השנאה אוכלת אותנו מבפנים.

כשאתם מתקינים את הדגל על הרכב, או מחזקים את הדגל על המרפסת, למי שטורח, ואלו המהדרין עם האורות והנצנצים, תשאלו "מהו ישראלי בעיניך?", אפילו שגנבתי ליאיר את השורה, מהו ישראלי עבורכם? כששומעים על תלמידים בודדים שמבזים הצגה על השואה, צועקים לנאצי שיגמור עוד יהודים, זה ישראלי בעיניכם? כי בעיניי זה בינגו ממצה את  הישראלי נטול הרגשות 2012. הם לא בודדים. הם רבים ועצומים. השנאה והבורות הבלתי נתפשות של הנוער ישמידו את המדינה. הם נמצאים באלפיהם בפייסבוק עם כתובות שנאה מדהימות בעוצמתן נגד כל דבר שאינו מיליטנטי, אינו שנוא אחרים, ערבים ומוסלמים, בעיקר שונא כמוהם. מאיפה הם יונקים את השנאה הזו? מי מקנה להם את הערכים האלו? בתי הספר? הטיולים בחברון? הם אלו שגורמים לכל כך הרבה להתבטא בחריפות קשה נגד שמאלנים, למרות שכמעט כולם אינן יודעים מה זה?  או נגד אשכנזים, מושאי גלי השנאה האחרונים?

דגלים על אופניים
ישראל 2010 (צילמה: שרית פרקול)

ככלל, להיות אשכנזי בישראל של שנת 2012 זה אומר שאתה שמאלני, סליחה, סמולני, יפה נפש שאוכל אוכל פלצני, גר בתל אביב, צפון או מגדל גבוה, עשיר שמנצל את הדפוקים, כנראה מסוג הטייקון או מקורב לו, הייטקיסט, שונא חרדים, והכי חשוב – בוגד. בוגד כללי, במסורת כי אין לאשכנזי מסורת, בדגל כי הדגל שלו זה צבעי הקשת, בדת די ברור, בוגד בצה"ל כי הוא נגד סא"לים אלימים ופרועי חוק, והנורא מכל זה הבגידה בתפישת ארץ ישראל השלמה ומתן זכויות מלאות לעם הנכבש, הפלשתיני. כל אלו מתקיימים בו זמנית בכל אשכנזי. אפילו עירוב גנטי של הורים או דור שלישי ומעלה, לעולם אשכנזי הוא אשכנזי, דופק הספרדים.

ואולי מכאן זה מגיע, הבכי הקבוע של אלי ישי ודומיו על אפליה ושנאה גזענית כי הוא מרוקאי באמת חלחלו אל הדור, והם מאמינים שיש רדיפה דתית, גזענית, נגד מרוקאים או ספרדים מטעם עצמם, ולא חלילה נגד הפשעים שהם מבצעים בחסות החוק העליון שנקרא "מגיע לי". יש לנו ראש ממשלה מחרחר ריב ומדון, מפזר על כל צעד ושעל שנאה תהומית ואמרות גזעניות. הוא מנהיג ממשלה קיצונית שכל כולה בנויה על שנאת האחר, החל מהשפלת השגריר הטורקי כמדיניות חוץ ועד שנאת זרים מוחלטת ופחד תהומי מכל הפגנה קיקיונית. אפילו תיירים רמי דרג חפים מפשע נעצרו בשדה. הוא הנבחר, ואנחנו בחרנו. זו ישראל שאנחנו רוצים, זו שנשאיר לדורות החדשים, רק מוקצנת יותר, כור היתוך גזעני שעבר את תחום המסה הקריטית שלו, ומתפוצץ לאיטו בקריסתו הרותחת.

גזענות ובורות שחיים על הסטריאוטיפים הנצחיים, במסווה של בידור

הנה דוגמה. תאמינו או לא, זב"שכם. נדב אבוקסיס, הבדרן מליגה ז', עכשיו על במות הסטנד-אפ בישראל, יקיר התוכנית של דידי הררי, כתב בחול המועד פסח טור דעה בידיעות על המימונה. הנה שורות נבחרות מהטור: "אשכנזים יקרים… הרי בואו נודה שאם החג הזה היה גם שלכם, אז לא אתם הייתם מכינים את המופלטות אלא הפיליפינית…אתם לא בנויים כמונו להוציא כסף ﬠל אוכל, לא בנויים ﬠל לא לחסוך; לא בנויים לשואו-אוף. אצלכם,  אחרי שהסבתא הולכת לעולמה, כל נכד מקבל חמש דירות בירושה. אצל מרוקאים, גם אם הסבתא חסכה מיליונים, הדבר היחידי שהיא מבקשת הוא שיעש וספר תורה על שמה…". זו הגזענות הכי מסוכנת, מאדם שלא יודע שהוא גזען. גזענות ובורות שחיים על הסטריאוטיפים הנצחיים, במסווה של בידור, טור דעה, קצת צחוקים, ואבוקסיס מאמין לכל מילה שלו. זה מה שמחלחל לנוער, וכנראה למבוגרים רבים גם כן. גזענות מיקיר הקהילה.

יותר ממחצית מתושבי המדינה בעוד 30 שנה יהיו חרדים, שגדלים היום על גזענות טהורה
ועל תחושת רדיפה עדתית עד אין קץ, אפילו בתוך תוכם

זו ישראל של 2012. ישראל שבה בעוד עשר שנים חצי מתלמידי ישראל יהיו חרדים, של ש"ס בעיקר, ואפילו אגודה. יותר ממחצית מתושבי המדינה בעוד 30 שנה יהיו חרדים, שגדלים היום על גזענות טהורה ועל תחושת רדיפה עדתית עד אין קץ, אפילו בתוך תוכם. תחושת הדפיקות, הניצול, המסכנות והאומללות. תחושות שמטופחות בשקדנות על ידי הממסד החרדי למען יגדלו טובי ילדיה להיות מצביעים כנועים ומטומטמים לעילא ולעילא, העיקר שהפריצים יחיו כמו חזירים. אז מה אם המדינה תיעלם? אמר אלי ישי שלא ניתן להקים עיר חרדית ללא תושבים חילוניים. כמעט כולם מבינים למה הוא מתכוון. אלי ישי יודע מה לעשות. אנחנו לא השכלנו להתנגד.

חיילים ליד הקרייה
חיילים, דגלים, אייפונים, ישראל 2012 (צילמה: שרית פרקול)

אתם גאים במערכת החינוך של ישראל 2012 או 2022? בתשתיות? בממשל? בביטחון? במדיניות? בניהול הדת בישראל? בעוני המוכחש? בעליבות הקיומית של רבע מהמשק כולם עובדי קבלן מנוצלים? בספורט המוקצן לגזענות מלוטשת כיהלום בסמל של  BMW? זו המדינה שאתם רוצים לחיות בה? המדינה, לא הארץ. לתחושותיי, הצבר הישראלי נעלם מהאופק. הצבריות נעלמה.

זוהי התשובה שלי לשאלה מהו ישראלי: צבר עם הכובע טמבל, שעשה תרבות של צברים, כתב שירים לארץ ישראל, לזכר הרעות והחווה. צבר עם שליחות ליישוב הארץ וכיבוש הנגב והגליל, עם הקוקו. זה שאכל פלאפל ביד אחת, בלי הכרס של המנגל, והיה לו הרצון לעשות, לבנות, לנצח את העולם, כי היינו מעטים מול רבים. כי הובלנו לטבח ושרדנו.

מתי שמעתם שיר צבר חדש שכזה, בעברית צברית? שימו דגל על האוטו……

____________________________________________________________________

הנה התשובות שקיבלתי בפייסבוק לשאלה מהו ישראלי בעיניכם:
"חרא עם לב זהב", "עין אחת צוחקת עין אחת בוכה", "לתת במבה לישראלי אחר באמצע טרק בניו זילנד", "השעות שבין ארבע ושש אחר הצהריים ביום שישי, אין הרגשה כזו בכל העולם כולו רק בארץ, ותרד השלווה על הארץ", "לקרוא לכל אחד שני ברחוב אחי ושנייה אחר כך לצפור לו ברמזור ולקלל את האמאמאמא שלו ברמזור הבא", "גם לא לשתות, וגם לא לדעת להמר כמו שצריך", "לשאול כמה שילמת ואז במפגין להגיד 'דפקו אותך'", "אחד שמתכופף ותמיד יראו לו את החריץ בתחת. איייייייכס", "גם כשהמפלגה שבחרת בשלטון כבר 20 שנה – עדיין לקטר ולהאשים בכל הצרות את השמאל…"

הבלוג של זיו

1 Comment

  1. גל א
    25 באפריל 2012 @ 13:39

    חוסר המודעות העצמית של השמאל, השנאה המוטרפת שהוא עצמו מפגין כלפי כל מי שמעז לחשוב אחרת, זו לדעתי הסיבה להעמקת הפערים והפירוד בחברה הישראלית. מהחרדים אין לי ציפיות, מכם כן, וההתנהלות שלכם רק הולכת ומידרדרת. אם מישהו כמוני, מצביע מרצ ועבודה, מרגיש שלא יכול יותר להחשב כחלק מהמחנה הזה, אם אני נחשב כיום לימין, אז הרי לכם המתכון .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן