Skip to content

האיש שאנס במסווה של ריפוי וטיפולים לחולים סופניים נשלח ל-16 שנים בכלא

פתאום קם אדם והחליט שהוא כל יכול ובידו מרפא ומזור למחלות קשות, חלקן סופניות. וב"טיפוליו" אנס כמה חולות. "הנאשם ניצל בציניות, בקור רוח וברשעות, יש לומר, מצוקה קשה אליה נקלעו הורים לפעוטות אשר לקו במחלות קשות, כגון שיתוק מוחין או סרטן, ושל חולים בגירים, שסבלו ממחלות קשות, ביניהן מחלות חשוכות מרפא", כתבו השופטים המזועזעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פתאום קם אדם והחליט שהוא כל יכול ובידו מרפא ומזור למחלות קשות, חלקן סופניות. וב"טיפוליו" אנס כמה חולות.  "הנאשם ניצל בציניות, בקור רוח וברשעות, יש לומר, מצוקה קשה אליה נקלעו הורים לפעוטות אשר לקו במחלות קשות, כגון שיתוק מוחין או סרטן, ושל חולים בגירים, שסבלו ממחלות קשות, ביניהן מחלות חשוכות מרפא", כתבו השופטים המזועזעים

מאת אבירם זינו

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (א) על רוני אליהו, מטפל אלטרנטיבי, 16 שנות מאסר,  שתי שנות מאסר על תנאי, ופיצויים למתלוננים בסכום כולל של 800,000 ₪. הוא הורשע בשורה של עבירות חמורות, ביניהן קבלת דבר במרמה, עושק, מעשה מגונה ומעשה סדום. מדובר בשורה ארוכה של מעשים שכללו הבטחות לריפוי מחלות קשות, הוראה על הפסקת טיפולים רפואיים חיוניים, הקמת מכללה שלא מלמדת כלום ולבסוף גם מעשי אונס. לבסוף איים ותקף גם את עורך דינו תוך שימוש במילים "אני אחסל אותך, אני ארצח אותך".

על פי כתב האישום, רוני אליהו, בן 51, נשוי ואב לשלושה ילדים, הורשע ב- 22 עבירות שונות. בהכרעת הדין של השופטים אורי שהם, יהודית שבח וגלעד נויטל צוטטו פרסומים מטעם אליהו, לפיהם הוא מבטיח, "לאחר שנים של הצלחות, ריפוי מוחלט של כל אדם מכל מחלה, לרבות שיתוק מוחין, אפילפסיה, סוכרת, סוכרת נעורים ומחלות כרוניות שונות".

השופטים ציינו כי "לב ליבו של כתב האישום נעוץ במצג השווא שיצר הנאשם כלפי הציבור הרחב, הן בכנסים ראוותניים שקיים, הן בפרסומים על-פני עמודים שלמים בדפי עיתון, והן באמצעות מקורביו, אשר טענו בכזב, בפני מטופלים פוטנציאליים, כי זכו לריפוי מלא מכל מחלה. הנאשם ניצל בציניות, בקור רוח וברשעות, יש לומר, מצוקה קשה אליה נקלעו הורים לפעוטות אשר לקו במחלות קשות, כגון שיתוק מוחין או סרטן, ושל חולים בגירים, שסבלו ממחלות קשות, ביניהן מחלות חשוכות מרפא".

עוד הוסיפו כי "הנאשם לא הביע כל חרטה על מעשיו ולא הפגין צער על הנזק הרב שגרם לקורבנותיו. הוא לא גילה כל אמפתיה כלפי המטופלים ובני משפחותיהם, שהסתמכו על דבריו, אשר הסתברו כלא יותר מאשר דברים חסרי בסיס ושחר, שאין מאחוריהם דבר מלבד מצג שווא והונאה צרופה."

השופטים כתבו: "שאלנו את עצמנו האם עומד לפנינו שרלטן ונוכל, אשר טיפח תקוות שווא בקרב ציבור חולים, חלקם במחלות חשוכות מרפא, או שמא מדוברבאדם בעל חזון אשר אכן פיתח שיטה ייחודית לריפוי מלא של חולים הלוקים במחלות קשות". שאלה זו הוכרעה באורח חד-משמעי בהכרעת-הדין, כאשר נקבע כי "אין ולא הייתה בידי הנאשם כל שיטת ריפוי, ובודאי שלא שיטה כזו המביאה לריפוי מלא ומוחלט של כל מחלה, לרבות מחלות חשוכות מרפא", וכי אליהו, לא זו בלבד שלא האמין כי יש ברשותו שיטת ריפוי ייחודית העשויה לחולל ניסים ונפלאות, אלא שהוא ידע, כי אין מדוברבשיטת ריפוי כלל, ובודאי שאין ברשותו שיטה היכולה להביא לריפוי מלא ומוחלט של כל חולי מכל מין וסוג.

אלא שאליהו לא הסתפק בהבטחות אלו, וכפי שצוין בהכרעת הדין, הוא הוסיף חטא על פשע, בכך שבמקרים לא מעטים הוא הורה למטופליו לחדול משימוש בתרופות או בדרכי טיפול קונבנציונאליות, דבר שלא תרם, מן הסתם, למצבם הרפואי.

"הטיפול" עצמו הסתכם בעיסוי, שמרבית הטיפולים לא ניתנו על ידו כי אם על-ידי תלמידים שנרשמו ללימודים במכללה שפתח, מבלי שהייתה להם כל הכשרה לעניין זה, לרבות ניסיון וידע בעיסויים רפואיים. גם בגין פתיחת המכללה שכללה שכר לימוד שנתי של 75 אלף שקלים הורשע הנאשם. במסגרת זאת נקבע כי "לא נלמד במסגרת הלימודים במכללה כל דבר בעל ערך, ובודאי שהתלמידים לא הוכנסו בסוד שיטת הטיפול והריפוי המיוחדת, כביכול, לנאשם", וכי: "לא היה כל ממש בתוכנית הלימודים, אותה העביר הנאשם במכללה, לא נלמדו נושאים בעלי חשיבות, ובודאי שלא נלמדה שיטת הטיפול המיוחדת לנאשם, שבאמצעותה הבטיח כי ניתן להביא לריפוי מלא מכל מחלה".

סוג נוסף של עבירות בהן הורשע הנאשם, שאין להכביר מילים לגבי חומרתן היתרה, נוגעת לעבירות המין שבוצעו על-ידי אליהו, בכללן שתי עבירות של אונס, ואישום של  מעשה סדום, ניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה. אליהו לא הסתפק במעשים הקשים כלפי המתלוננות ובאחד המקרים הפעיל חוקר פרטי, על-מנת להתקשר לאחת המתלוננות, ביודעו כי הוגשה על-ידה תלונה במשטרה, מתוך מגמה לאסוף מידע אודות התלונה.

השופטים ציינו  כי "המדוברבשורה של עבירות מין מסוגים שונים, לרבות עבירות אינוס, מעשה סדום ומעשים מגונים, אשר בוצעו בחמש מתלוננות. הנאשם כפר בכל המיוחס לו ולא הביע צער או חרטה על מעשיו, ואף לא גילה חמלה או אמפתיה כלפי המתלוננות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן