Skip to content

אבא של ביבי: סרט תיעודי בערוץ 1

  שעה קלה לאחר פרסום שורות אלה, נודע על מותו של בן ציון נתניהו. הוא כבר לא יראה את הסרט על אודותיו. בהגיעו לגיל 102, הסתיימה עריכת סרט תיעודי על אביו של ראש הממשלה. הסרט יוקרן במסגרת התכנית 'מסע אמיתי' בערוץ הראשון ביום ראשון הבא (6 במאי). הסרט "בן ציון", פרי עבודה בת כשנתיים של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

שעה קלה לאחר פרסום שורות אלה, נודע על מותו של בן ציון נתניהו. הוא כבר לא יראה את הסרט על אודותיו. בהגיעו לגיל 102, הסתיימה עריכת סרט תיעודי על אביו של ראש הממשלה. הסרט יוקרן במסגרת התכנית 'מסע אמיתי' בערוץ הראשון ביום ראשון הבא (6 במאי). הסרט "בן ציון", פרי עבודה בת כשנתיים של משה לוינסון, מתאר את מסכת חייו של נתניהו – הציוני הרביזיוניסט, איש הרוח וההיסטוריון 

מאת אורה עריף כץ 

בה בשעה שבנו, ראש הממשלה, משמיע קולות של בחירות, מקדיש הערוץ הראשון סרט לאביו בן-ציון. סרט שמוביל אותנו אחורה, לימים של טרום מדינה. לנתניהו יש זכרון ארוך כאחד מאחרוני בני דורו שזוכרים היטב את תקופת ההגנה, האישומים ברצח ארלוזורוב, והפעילות בתנועה הרביזיוניסטית, כעוזרו האישי של זאב ז'בוטינסקי, וכיורשו לימים. לאחר מות ז'בוטינסקי ב-1940 הפך נתניהו לראש התנועה הרביזיוניסטית בארה"ב, ועסק בפעילות לעידוד דעת הקהל ההיהודית ובשכנוע המפלגות הרפובליקנית והדמוקרטית להכניס למצע הבחירות שלהן ב-1944 סעיף המצביע על תמיכתן בהקמת מדינה יהודית.

בן ציון נתניהו

הסרט מתאר את הכתף הקרה שלה זכה לאחר ששב ארצה בשנת 1949 עם תואר דוקטור על עבודתו שנסבה על דון יצחק אברבנאל. נתניהו הודר  מהצטרפות לסגל האוניברסיטה העברית בשל דעותיו הימניות. הוא פנה להקמת האנציקלופדיה העברית ושימש עורכה הראשי עד 1962.

משנות ה-60 ואילך ייחד את זמנו להמשך מחקרו הרחב בנושא האינקוויזיציה והאנוסים בספרד של המאה ה-15. פרשנותו המהפכנית שינתה מקצה אל קצה את הבנת הפרק ההיסטורי הזה על-ידי גדולי המלומדים וזכתה לתדהמה והכרה בעולם, במיוחד בספרד.

ראש הממשלה הוא שבישר לאביו כי הבן הבכור, יוני, נפל במבצע אנטבה. בסרט, מדבר בן-ציון על יוני ועל עתידו שנקטע. בסרט משתתפים גם הבנים בנימין ועדו ומספרים על ילדותם עם האח יוני. הסרט אף חושף, לראשונה, צילומים משפחתיים נדירים.

הסרט בויים והופק על ידי משה לוינסון מפרופיל הפקות בשיתוף עם הערוץ הראשון בתמיכת קרן רבינוביץ' לאמנויות, קרן גשר ומועצת הפיס לתרבות ואמנות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן