Skip to content

סיון כהן מחדשות 10 הושעתה בשל כתבה שהתגלתה כבדיה

כתבת ערוץ 10 הושעתה לאחר שדיווחה על ניסיון חטיפת ילדה, וציינה שהמקור הוא אבי הילדה. התברר שמדובר בברווז עיתונאי שמרחף לו כבר שנים ברחבי מערכות כלי תקשורת. כהן נפלה בפח, והפילה את חדשות 10 שבעקבותיו הופלו כל מצטטי הידיעה. בשל כך הוסרה המהדורה האחרונה בהגשת יעקב אילון מנענע 10
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתבת ערוץ 10 הושעתה לאחר שדיווחה על ניסיון חטיפת ילדה, וציינה שהמקור הוא אבי הילדה. התברר שמדובר בברווז עיתונאי ותיק. כהן נפלה בפח, והפילה את חדשות 10 ואת כל מי שציטטו את הידיעה. בשל כך הוסרה המהדורה האחרונה בהגשת יעקב אילון מנענע 10. מאוחר יותר, הועלה באתר קטע הפרידה של אילון ודני רופ

מאת אורה עריף כץ

מהדורת החדשות האחרונה של ערוץ 10 בהגשת יעקב אילון הוסרה מאתר נענע 10 בגלל הכתבה של סיון כהן, לפיה, כביכול, נחטפה ילדה יהודיה בדיסני וורלד בפלורידה. התיאורים המצמררים, לפיהם  זיהו הורי הילדה את נעלי בתם במצלמות האבטחה, ואזי היא נמצאה מסוממת, כשראשה חצי מגולח, התבררו כבדיה.

לאחר בירור קצר של פרטי הכתבה שנעשה לה פולו-אפ בערוצי תקשורת אחרים, הוחלט בחדשות 10 להשעות את הכתבת סיון כהן שטענה כי שמעה את הסיפור מאבי הילדה.

טירת סינדרלה בדיסניוורלד. ויקימדיה

היום, נפוצו ברשתות החברתיות שמועות לפיהן מדובר באגדה אורבנית עתיקת יומין, שממוחזרת מדי פעם. הטענות לפיהן היו בעבר חטיפות כאלו של ילדים בארץ האגדות הקסומות של דיסניוורלד, וההילה שנקשרה להנהלת האתר שסגרה, כביכול, את כל השערים וזימנה את ההורים לסקור את כל מצלמות האבטחה במגמה למצוא את נעלי הילדה, לא זכו לסימוכין עובדתיים.

בערוץ 10 ממשיכים לנסות ולבדוק מהיכן הגיעה ידיעה זו שאמיתותה לא נבדקה על ידי צוותי העריכה לפני ששודרה וזעזעה את הצופים.

2 Comments

  1. עדי
    20 ביולי 2012 @ 18:33

    להלן המקור: שני ניסויים קלאסיים בפסיכולוגיה!
    מדובר בניסויים שערכה החוקרת הנודעת אליזבת לופטוס. באחד, מספרים לאנשים שהם פגשו את בגס-באני בדיסני-וורלד. בשני, שואלים אנשים מה הם זוכרים מהאירוע (המומצא) שבו הלכו לאיבוד בקניון. בשני הניסויים, הרוב "נזכרים" בסיפורים מפורטים. מטרת הניסויים היא להראות שאין בעיה ליצור זכרונות שווא, ושהדברים שאנו זוכרים לפרטי פרטים עשויים להיות בדיה מוחלטת.

    לקריאה נוספת:
    http://www.psychwiki.com/wiki/False_Memories#Evidence_Presented

  2. מוני
    10 במאי 2012 @ 7:17

    כשהיא סיפרה את הסיפור נראה על פניה שהיא לא סגורה לגבי אמיתותו.

    אבל זה לא מנע ממנה להוסיף דרמה.

    עיתונאים- כשאתם מוסיפים דרמה לסיפור אתם מעלים את החשיפה שלכם לשקרים.

    אתם לא אמורים ליצור חדשות, אלא לדווח עליהן.
    סיוון, במגדל המגורים ליד הבית שלך מחפשים בדיוק מאבטחת בלובי- את אשה יפה והם לא ייסרבו להעסיק אותך תמורת 20.90 ש"ח לשעה.

    בהצלחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן