Skip to content

מסתמן: בשבוע הבא תפוזר הכנסת. הבחירות – ב-4 בספטמבר

שתי הצעות חוק לפיזור הכנסת מטעם האופוזיציה יועלו בשבוע הבא, והקואליציה עתידה להצטרף אליהן * התאריך המיועד לבחירות: סוף אוגוסט או תחילת ספטמבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלוש הצעות חוק לפיזור הכנסת יועלו בשבוע הבא. זאת, לאחר שגם יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, הניח הצעת חוק לפיזור הכנסת. הושג רוב בכנסת לבחירות ב-4 בספטמבר

מאת צבי זינגר

סופית: הבחירות יקיימו ב-4 בספטמבר. זאת, לאחר שהושג רוב בין סיעות הליכוד, ישראל ביתנו, העבודה וש"ס. בעקבות ההסכמה הגיש יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, הצעת חוק לפיזור הכנסת.

הצעת החוק של אלקין אמורה לעלות במליאה כהצעת חוק פרטית, ולאחר מכן תועבר לבחינת ועדת הכנסת, שם גם ייקבע באופן סופי תאריך הבחירות. ביחד עם הצעת החוק של אלקין נמצאות על שולחן הכנסת גם הצעות החוק של מרצ והעבודה. הצעות החוק שהגישו ח"כ זהבה גלאון (מרצ) וח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) לפיזור הכנסת, יובאו להצבעה ביחד עם הצעת החוק של אלקין, בקריאה טרומית, כבר ביום שני הקרוב. מיד לאחר מכן יועברו להכנה לקריאה ראשונה בוועדת הכנסת. הכוונה היא לסיים ההצבעה על שלוש קריאותיה לכל המאוחר עד ליום רביעי בשבוע הבא.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', בירכה על מועד הבחירות שנקבע. "מדובר במועד סביר והגיוני, שלא גורר את מדינת ישראל לתקופת בחירות ואי ודאות ממושכת מדי ומאפשר לכמה שיותר אזרחים להצביע, שלא בתקופת חופשה. מערכת הבחירות הקרובה תקבע לאן פניה של מדינת ישראל מועדות – האם היא תחזור לקחת אחריות על אזרחיה, תצמצם את הפערים החברתיים, תאפשר למעמד הביניים להתקיים בצורה מכובדת ותביא לקידום התהליך המדיני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן