Skip to content

סופשבוע של רצח ידוע מראש

כבר שנתיים מבקשים גדי ויכמן ושכנים אחרים סיוע וטיפול מהרשויות ומהמשטרה, כדי שייפסקו ההפרעות הליליות בפארק הסמוך לביתם. הנושא "היה בטיפול" ועכשיו האיש שילם בחייו. לפנות בוקר נרצח בדקירות סכין נער נוסף. גם הפעם - על רקע בריונות ואלכוהול. גם כאן התלוננו שכנים על בריונות בפארק. גם כאן הנושא היה בטיפול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כבר שנתיים מבקשים גדי ויכמן ושכנים אחרים סיוע וטיפול מהרשויות ומהמשטרה, כדי שייפסקו ההפרעות הליליות בפארק הסמוך לביתם. הנושא "היה בטיפול" ועכשיו האיש שילם בחייו. לפנות בוקר נרצח בדקירות סכין נער נוסף. גם הפעם – על רקע בריונות ואלכוהול. גם כאן התלוננו שכנים על בריונות בפארק. גם כאן הנושא היה בטיפול

מאת אליק מאור

זו כבר לא תופעה אזוטרית של "הכתובת בוערת על הקיר". זו כבר שריפה. סוף שבוע של רציחות והרשויות "מטפלות" בנושא. בלילה של יום שישי נרצח אדם כשירד מביתו וביקש מחבורת נערים להפסיק לצעוק ולהפריע. בתו הקטנה לא הצליחה להירדם. הוא נרצח לעיני אשתו שצפתה באירוע מביתם. כבר

גדי ויכמן במסיבת יום הולדת עם בתו
ירד לדבר אתם. גדי ויכמן שנרצח ליד ביתו במסיבת יום הולדת עם בתו

שנתיים הוא ושכנים אחרים פנו בנושא לרשויות ולמשטרה וביקשו טיפול וסיוע. הנושא "היה בטיפול" ועכשיו האיש שילם בחייו. והלילה לפנות בוקר נרצח בדקירות סכין נער נוסף. גם הפעם – על רקע בריונות וולגריות. גם כאן התלוננו שכנים על בריונות בפארק. גם כאן הנושא היה בטיפול.

מילים יפות מכבסות מחדל חמור שמקורו בחינוך, רווחה, אכיפת חוק וענישה. לכולם יש הסברים, אבל התופעה מתרחבת, בוערת ומתלבה. המשוואה ברורה לכולם. נוער וצעירים + אלכוהול + חוסר תעסוקה + הזנחה מוחלטת של משרדי החינוך והרווחה + אוזלת יד ואדישות של הרשויות = רצח, ואנדליזם ובריונות לשמה.

בליל שבת, בבת ים, בסביבות אחת ושלושים לפנות בוקר, נורה למוות גבר שהיה במעצר בית. היורה הגיע אל דירתו של הנרצח וירה בו. הצעיר (26), הוחש לבית החולים וולפסון, כשהוא פגוע במספר מקומות בחלק גופו התחתון ובידיו. בבית החולים הוא מת מפצעיו. באותו ערב (שישי), נדקר למוות צעיר בן (19), ברחוב בנצרת. כתוצאה מקטטה שהתפתחה בין בני משפחות נשלף סכין והצעיר נדקר בפלג גופו העליון, הוחש לבית החולים האנגלי בעיר, שם נקבע מותו.

מיכל ויכמן
הוא לא בא להילחם. מיכל ויכמן, אשת הנרצח

באותו ליל שבת, בבאר שבע, לפנות בוקר, ירד גדי ויכמן, גבר נשוי ואב לילדה, בשנות השלושים לחייו, לחצר ביתו להשתיק סוף סוף את חבורת הבריונים הצעירים, ששתו אלכוהול, שיחקו קלפים והקימו רעש. הוא פעל מייאוש ומכעס. כל פניותיו בעבר לעירייה ולמשטרה לא הועילו. שנתיים הוא התריע. הבריונים צפצפו, הגורמים הרלוונטים טיפלו בתופעה. והוא שילם בחייו. אשתו צפתה בזוועה במתרחש. לדבריה הוא יצא מהבניין ופסע לעבר החבורה השתויה. אחד מהם פנה לעברו במהירות, נגח בפניו ודקר אותו בעזרת בקבוק זכוכית שבור. אלמנתו, מיכל ויכמן, סיכמה: "הרעש לא הפסיק. אולי לשוטרים קל לומר: "היינו פה", אבל הם לא היו פה. גם העירייה לא הייתה פה. נער רוצח גבר בן 36 שלא בא להילחם. הוא בא לדבר. איזה דור גדל לנו פה".

ראש עיריית באר שבע מזועזע: "מדובר ברצח מזעזע שאסור לעבור אליו לסדר היום. אנו עדים לאלימות גוברת בקרב בני נוער וצעירים ברחבי מדינת ישראל והגיע הזמן להיאבק בכך בחומרה". הוא גם מוסיף, כי פנה למפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, וביקש ממנו לתגבר כוחות משטרה בסופי שבוע. הוא לא הסביר מדוע במשך שנתיים "הגורמים הרלוונטיים" בעירייה לא עשו את שצריך היה להיעשות.

גם ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, מזועזע: "כל הרשויות צריכות להתגייס על מנת לדכא ולחסל את האלימות הגואה בקרב בני הנוער בישראל", הוא קובע נחרצות.

בתוך כך הודיעה היום משטרת ישראל על התפתחות בחקירת רצח ויכמן. החוקרים עלו על עקבות חבורת הצעירים ולהערכת חוקרי המשטרה, תהיה התקדמות מהירה בפענוח הפשע.

אחת מהורי סיירת ההורים ברחובות מסכמת בייאוש: "חייבים פשוט לנעול באחת עשרה בלילה את כל הגנים הציבוריים. אולי זה ימנע את הבריונות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן