Skip to content

לופטהנזה חברת התעופה הראשונה שתפעיל מטוס 747-8I אינטרקונטיננטל

לופטהנזה חברת התעופה הראשונה שתפעיל מטוס 747-8I אינטרקונטיננטל. תפעיל את המטוס בקו פרנקפורט וושינגטון. במטוס יהיו 362 מושבים – 8 מושבים במחלקה ראשונה, 92 מושבים במחלקת עסקים ו-265 מושבים במחלקת תיירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תפעיל את המטוס בקו פרנקפורט וושינגטון * במטוס יהיו 362 מושבים – 8 מושבים במחלקה ראשונה, 92 מושבים במחלקת עסקים ו-265 מושבים במחלקת תיירים. מחירו – 317 מיליון דולרים 

מאת עמי אטינגר

לופטהנזה קיבלה בשבוע שעבר את מטוס בואינג 747-8I אינטרקונטיננטל, הראשון מסוגו שנמסר לחברת תעופה. מחיר המטוס 317 מיליון דולר והוא ארוך בשישה מטרים מ-747 המוכר.

המטוס החדש של לופטהנזה. מלך השחקים של המאה ה-21
המטוס החדש של לופטהנזה. מאפשר למפעילים למקסם רווחים

"אנו מתרגשים לקבל את מטוס 747-8I אינטרקונטיננטל לצי המטוסים שלנו", אמר קרסטן שפור (Carsten Spohr) מנכ"ל חברת לופטהנזה, "הנוסעים שלנו יאהבו את תצורת הפנים החדשה, שכוללת מיטות שטוחות במחלקות העסקים".
הטיסה המסחרית הראשונה במטוס זה תתבצע ב-1 ביוני מפרנקפורט לוושינגטון. לופטהנזה הזמינה מבואינג 20 מטוסים מסוג זה והיא מצפה לקבל חמישה מטוסים נוספים עד סוף השנה הנוכחית ולהשלים את קבלת שאר המטוסים עד שנת 2015.

מלך השחקים

"אנחנו מאוד שמחים שלופטהנזה היא חברת התעופה המשיקה את 747-8I אינטרקונטיננטל כלקוחה ראשונה", ציין פאט שאנהאן (Pat Shanahan), סגן נשיא בכיר לתוכניות בחטיבת מטוסי הנוסעים של בואינג, " לופטהנזה, שהיא לקוחה נאמנה הרבה שנים, תרמה רבות לפופולריות של ה-747 סביב העולם. האינטרקונטיננטל הוא באמת מלך השחקים במאה ה-21".

לופטהנזה תפעיל את 747-8I בתצורה של 362 מושבים – 8 מושבים במחלקה ראשונה, 92 מושבים במחלקת עסקים ו-265 מושבים במחלקת תיירים. במטוס גם מוצגת לראשונה מחלקת העסקים החדשה של לופטהנזה.

בואינג החליטה לפתח את ה-747-8I, על בסיס סידרת 747-400 הוותיקה, כדי לספק את דרישות חברות התעופה למטוס נוסעים עם קיבולת של 400 עד 500 מושבים. זהו מטוס הממוקם בין איירבס A380 עם 555 מושבים ובואינג 777-300, המתוכנן לטווח מוגדל ויש כוונה לפתחו גם בתחום מטוסי המטען, כהמשך למסורת של משפחת מטוסי המטען 747 המובילים בשוק העולמי.

עלויות נמוכות

הן גרסת הנוסעים והן גרסת המטען של ה-747-8I, מאפשרים למפעיליהם למקסם את רווחיהם. עלויות מושב-מייל במטוס הזה נמוכות ב-13% מאשר אלו של ה-747-400, כאשר עלות טיסה שלו הנמוכה ב-2% מקודמו. יחס המשקל למושב של מטוס ה-747-8I אינטרקונטיננטל קל יותר מ-10%, לעומת מטוס איירבוס A380 וצריכת הדלק לנוסע שלו נמוכה ב-11% מאותו המטוס. חסכון זה בא לידי ביטוי בהפחתה של 21% בעלות הנסיעה והפחתה של יותר מ-6% בעלות מושב-מייל לעומת ה-A380.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן