Skip to content

נוסח ההסכם שנחתם בין הליכוד לקדימה

הסכם להקמת ממשלת אחדות לאומית, שנערך ונחתם בירושלים ביום 8 במאי 2012, ט"ז לחודש אייר תשע"ב, בין סיעת הליכוד לכנסת ה-18 (להלן: "הליכוד") מצד אחד ובין סיעת קדימה בכנסת ה-18 (להלן: "קדימה") מצד שני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסכם להקמת ממשלת אחדות לאומית, שנערך ונחתם בירושלים ביום 8 במאי 2012, ט"ז לחודש אייר תשע"ב, בין סיעת הליכוד לכנסת ה-18 (להלן: "הליכוד") מצד אחד ובין סיעת קדימה בכנסת ה-18 (להלן: "קדימה") מצד שני

הואיל והוקמה ממשלה בראשותו של בנימין נתניהו, שזכתה לאמון הכנסת ה-18;

והואיל והאתגרים הניצבים לפני ממשלת ישראל הם אתגרים היסטוריים, המחייבים גיבוש הסכמה לאומית רחבה;

והואיל ובכנסת ה-18 ניתן לגבש רוב היסטורי להסדרת סוגיות מפתח בחברה הישראלית, ובהן חלוקת נטל השירות בצה"ל, תיקון שיטת הממשל ועמידה מול האתגרים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים,

לפיכך החליטו הצדדים לצרף את קדימה לממשלה על מנת ליצור ממשלת אחדות לאומית אשר תשקף את האינטרס הציבורי הרחב תוך מתן ביטוי להסכמה הלאומית הרחבה.

הסכם קדימה-ליכוד
הסכם קדימה-ליכוד

לפיכך הותנה, הוסכם והוצהר בין הצדדים כדלקמן:

  1. המבוא להסכם הוא חלק בלתי נפרד ממנו.
  2. הסכם זה יפורסם בציבור ויונח על שולחן הכנסת בדרך הקבועה בחוק.
  3. בכפוף לאמור בהסכם זה, תצטרף קדימה למסגרת ההסכם הקואליציוני, ותתמוך בקווי היסוד של הממשלה.
  4. חלוקת נטל השירות בצה"ל – הצדדים מתחייבים לפעול לחקיקתו של חוק אשר יסדיר חלוקת שוויונית והוגנת של נטל השירות בצה"ל בין חלקי האוכלוסייה השונים בישראל, וזאת עד ליום 31/7/2012, וזאת בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, יקבעו יעדים ברורים לגיוס בתהליך גדל לאורך השנים. צוות בראשות קדימה ינסח את הצעת החוק.
  5. תיקון שיטת הממשל. הצדדים מתחייבים לפעול לשינוי מהותי בשיטת הממשל הנהוגה בישראל, ולכונן שיטת ממשל אשר תגביר את היציבות השלטונית והמשילות, ובין היתר תאפשר לראש הממשלה למלא את ימיו על פי פסיקת הבוחר, ליצור רצף שלטוני, יכולת תכנון לטווח ארוך, והגנה על טובת הכלל. הצדדים יפעלו להשלמת תיקון שיטת הממשל בחקיקה במועד שלא יאוחר מסוף שנת 2012, והבחירות לכנסת ה-19 תתקיימנה על פי השיטה החדשה. צוות בראשות קדימה ינסח את הצעת החוק.
  6. לשם הבטחת העמידה ביעדים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים העומדים לפני ישראל בתקופה הקרובה, תצטרף קדימה כחברה מלאה ושוות זכויות בקואליציה, ותקבל ייצוג בממשלה בהתאם להוראות הסכם זה. בהתאם לכך ימונה יו"ר סיעת קדימה, ח"כ שאול מופז לתפקיד המשנה לראש הממשלה ובהעדרו של ראש הממשלה מן הארץ, ימלא באופן קבוע את מקומו וכן ימונה לכהונת שר במשרד ראש הממשלה. יו"ר קדימה יכהן כחבר הקבינט המדיני-בטחוני וישתתף כחבר בכול פורום שרים מצומצם שיכלול את ראש הממשלה, ושיעסוק בעניינים בטחוניים, מדיניים, כלכליים וחברתיים.
  7. הצדדים מתחייבים לפעול לכך שהכנסת ה-18 תכהן עד תום תקופת הכהונה הקצובה לה על פי חוק יסוד הכנסת – היינו עד חודש נובמבר 2013.
  8. התהליך המדיני. הצדדים מסכימים כי הממשלה תפעל לחידושו של התהליך המדיני ולקידום המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. הצדדים מסכימים על חשיבות שמירתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ועל החשיבות השמירה על גבולות בני הגנה.
  9. בטחון פנים. הממשלה תפעל להגברת הביטחון האישי של אזרחי המדינה להגדלת כוחה של משטרת ישראל ולהגברת אמצעי הבקרה והאכיפה לשם מיגור תופעות של פשיעה, אלימות ובריונות בחברה הישראלית.
  10. מדיניות חברתית ותקציבי רווחה. הממשלה תפעל לקידום חלוקה שוויונית יותר של משאבי המדינה, ליצירת רשת ביטחון כלכלית וחברתית לשכבות החדשות ולמעמד הביניים. להגברת התחרות וצמצום הריכוזיות במשק הישראלי, להגברת האכיפה של דיני העבודה ולהקטנת הפערים החברתיים.
  11. הממשלה תפעל לגיבושו של תקציב חירום לאומי, אשר יאפשר למדינת ישראל להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי, וזאת במאמץ לחזק את השכבות החלשות ואת מעמד הביניים. הסיעות יפעלו לצמצום החקיקה הפרטית בכנסת ולחיזוק המשמעת התקציבית.
  12. מוסכם, כי חברי כנסת מטעם סיעת קדימה יכהנו כיושבי ראש בוועדת החוץ והביטחון, של שתי ועדות נוספות מבין הוועדות הקבועות בכנסת, ובכלל זה ועדת הכלכלה וועדה נוספת אשר תוסכם בין הצדדים.
  13. הסכם זה כפוף לאישור סיעת הליכוד וסיעת קדימה.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן