Skip to content

רמי סבן נשלח ל-18 שנות מאסר על סחר בנשים בהיקף עצום

סוחר הנשים הגדול בישראל ירצה תקופה ארוכה בכלא על סחר בנשים וסרסורן. גם על שותפיו נגזרו עונשי מאסר כבדים, פיצויים לקרבנות וקנסות. שופט המחוזי, חאלד כבוב: "נדרשנו להטיל עונש משמעותי על עבירות שטרם נראו במחוזותינו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוחר הנשים הגדול בישראל ירצה תקופה ארוכה בכלא על סחר בנשים וסרסורן. גם על שותפיו נגזרו עונשי מאסר כבדים, פיצויים לקרבנות  וקנסות. שופט המחוזי, חאלד כבוב: "נדרשנו להטיל עונש משמעותי על עבירות שטרם נראו במחוזותינו"

מאת אליק מאור

פסק דין מפתיע בחומרתו שלח את רמי סבן, שנודע כסרסור הגדול בישראל, ל-18 שנות מאסר ועוד שבעה חודשי מאסר. בנוסף ישלם סבן סך של 15 אלף שקלים לכל אחת מ-13 המתלוננות ועוד 150 אלף שקלים, קנס.

שלושת שותפיו של סבן, גם הם, לא קבלו גזר דין המקל עמם. על דוד מוראידי נגזרו 10 שנות מאסר וקנס בן 10 אלפים שקלים. על יעקוב מוראידי, נגזרו 6 שנות מאסר, פיצוי של 5,000 שקל לכל מתלוננת וקנס בן 60 אלף שקלים. על שמואל מלכא, נגזרו שלוש שנות מאסר, פיצוי של 15 אלף שקלים למתלוננות וקנס כספי בן  30 אלף שקלים.

מכתב האישום שהוגש והכרעת הדין עלה, כי סבן ושלושת שותפיו גרפו רווח של מיליוני שקלים מסרסרות, החזקת מקום למטרות זנות, זיוף מסמכים והלבנת הון. לגבי הסחר בנשים קבע השופט, חאלד כבוב, בראש צוות שופטים בבית המשפט המחוזי בתל אביב,  כי "לא ראינו תיק שמשתווה בחומרתו לפעילות של סבן", וכי "נדרשנו להטיל עונש משמעותי על עבירות שטרם נראו במחוזותינו".

סבן עסק בסחר בנשים בהיקפים גדולים והנשים הוברחו לישראל דרך מצרים ונמכרו לזנות. סבן עמד בראש הפירמידה של פעילות עבריינית "מכוערת ובזויה. במשך שנים רבות פיתח קשרים בינלאומיים, שאפשרו לו להפעיל את המנגנון העברייני בארץ ובחו"ל בהיקפים עצומים", נכתב בגזר הדין. "בית המשפט שם לו למטרה, להעביר מסר למי שעלול להעלות על קצה דעתו ליטול חירותו של אדם אחר ולעשות בו כבתוך שלו. עבירות מסוג זה יגררו ענישה מחמירה ביותר בעתיד כמו בהווה", פסקו השופטים.

כתב האישום במקור כלל שמונה נאשמים. שניים מהם הפכו לעדי מדינה, נאשם שלישי הגיע לעסקת טיעון ונאשם נוסף, אבי ינאי, שותפו של סבן, נדון ברוסיה ל-18 שנות מאסר. לגבי סבן קבע בית המשפט, כי הוא היה החוט המקשר בין כלל הנאשמים ופיתח זרועות תמנון במדינות השונות. בפרקליטות מחוז תל אביב הביעו שביעות רצון מגזר הדין החמור ואמרו כי הם מקווים ששמעו של גזר הדין הזה יגיע לאוזני מי שעדיין עוסקים בתחום.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן