Skip to content

אנגלה מרקל צפויה לספוג תבוסה בבחירות מקומיות

על רקע התעוררות המחאה ברחבי אירופה נגד מדיניות הידוק החגורה, הקנצלרית השמרנית צפויה לנחול תבוסה בבחירות מקומיות מוקדמות במדינת נורדריין וסטפליה, הנחשבת כאחד הברומטרים למצב הרוח הפוליטי הלאומי מאת גרשון גירון אנגלה מרקל נחשבת כיום לראש הממשלה החזקה ביותר באירופה. הכיס העמוק של ממשלתה מממן לא מעט מתוכניות החילוץ של מדינות אחרות השרויות במצוקה, ולמעשה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע התעוררות המחאה ברחבי אירופה נגד מדיניות הידוק החגורה, הקנצלרית השמרנית צפויה לנחול תבוסה בבחירות מקומיות מוקדמות במדינת נורדריין וסטפליה, הנחשבת כאחד הברומטרים למצב הרוח הפוליטי הלאומי

מאת גרשון גירון

למרות הפופולאריות עלולה לנחול תבוסה
למרות הפופולאריות עלולה לנחול תבוסה

אנגלה מרקל נחשבת כיום לראש הממשלה החזקה ביותר באירופה. הכיס העמוק של ממשלתה מממן לא מעט מתוכניות החילוץ של מדינות אחרות השרויות במצוקה, ולמעשה אין כלכלה אירופית משמעותית שאינה לוקחת בחשבון שתיאלץ לבקש סיוע מברלין. ואולם, תנועת המחאה האירופית המתרחבת, המווה תגובה למשבר הכלכלי העמוק בו שרויה היבשת, הגיעה גם אליה. מרקל צפויה לספוג תבוסה צורבת בבחירות המקומיות שיתקיימו היום במדינת נורדריין וסטפליה. תבוסה כזאת תשמש זריקת עידוד למתחריה לקראת הבחירות שיתקיימו ב 2013.

13.2 מיליון בוחרים, יותר מחמישית כלל הבוחרים בגרמניה, בוחרים היום פרלמנט אזורי במדינה המערבית שהיא אחד מאגני התעשייה הגדולים של גרמניה, ומובילה מסורתית את הלוך הרוחות הפוליטי בגרמניה. הפסד בבחירות במדינה זאת בשנת 2005 כפה על הקנצלר דאז, גרהארד שרדר, לקיים בחירות כלל ארציות שבהן הובסה מפלגתו על ידי המפלגה השמרנית בראשות מרקל.

מרקל ומפלגתה, "האיחוד הדמוקרטי הנוצרי", נאבקים נגד הקואליציה השלטת במדינה, המורכבת מהמפלגה הסוציאל דמוקרטית וממפלגת הירוקים. למרות התמיכה הגבוהה שלה זוכה מרקל בכל הנוגע למעורבותה במהלכי הצנע של מדינות אירופה, על פי הסקרים מפלגתה מפגרת בנורדריין וסטפליה אחרי הסוציאל דמוקרטים בכמה אחוזים. ראש ממשלת המדינה, הנלורה קראפט הפופולארית עשויה להקים שוב קואליציה על הירוקים, שתישען הפעם על רוב מוצק בפרלמנט.

קראפט, היריבה הראשית של מרקלקראפט, היריבה הראשית של מרקל

ממשלת המיעוט של קראפט נפלה במפתיע אחרי 22 חודשי שלטון מאחר שהפרלמנט לא העביר טיוטת חוק תקציב.

שותפתה של מרקל ברמה הארצית, המפלגה הדמוקרטית החופשית, בהנהגת המתמודד בנורדריין וסטפליה, כריסטיאן לינדנר, נהנית גם היא מעלייה בסקרי דעת הקהל. בשנה שעברה הובסה המפלגה בבחירות לשישה פרלמנטים אזוריים, אך מרקל מכחישה שתוצאות הבחירות היום ישפיעו באופן כלשהו על ברית המפלגות ברמה הארצית.

יריבה העיקרי של קראפט הוא מועמד הדמוקרטים-נוצרים, נורברט רטגן, השר לאיכות הסביבה בממשלת מרקל, שמערכת הבחירות שלו התמקדה בצעדי צנע, מהלך בלתי פופולארי בעליל.

שודדי ים ולא מול חופי אפריקה
שודדי ים ולא מול חופי אפריקה

מפלגה נוספת שמעוררת עניין היא מפלגת הפיראטים החדשה, הדוגלת ביתר שקיפות בפוליטיקה ובחופש האינטרנט, ומאז ספטמבר הצליחה להשתחל לשלושה פרלמנטים אזוריים בגרמניה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן