Skip to content

סכינאות, אלימות, בריונות ופשיעה? – משטרת ישראל עוברת לתוכנית ייחודית

המשטרה תקדים את יישום התוכנית להגברת הביטחון האישי במרחב הציבורי. עיקר התוכנית הוא התאמת פעילות כל תחנת משטרה לצרכים המאפיינים את האוכלוסייה שבאזורה. בתל אביב החליטה העירייה להקים סיירת ייחודית למניעת הבריונות והסכינאות, שתמומן באמצעות אגרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשטרה תקדים את יישום התוכנית להגברת הביטחון האישי במרחב הציבורי. עיקר התוכנית הוא התאמת פעילות כל תחנת משטרה לצרכים המאפיינים את האוכלוסייה שבאזורה. בתל אביב החליטה העירייה להקים סיירת ייחודית למניעת הבריונות והסכינאות, שתמומן באמצעות אגרה  

מאת אליק מאור

לנוכח אירועי האלימות, הסכינאות והבריונות בסוף השבוע האחרון ובתחילת השבוע הזה, הנחה אתמול מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, את מפקדי המחוזות להקדים את פעילות המניעה והאכיפה שתוכננה לתחילת הקיץ הקרוב. דנינו אישר את עקרונות התוכנית, שבעיקרה יתוגברו וייערכו תחנות המשטרה על פי המאפיינים הייחודיים של כל אחת מהן.

נוכחות מוגברת. (צילום: Gellerj, ויקיפדיה)

במסגרת התוכנית, את נוכחות ופעילות המשטרה יתגברו שוטרים מהמטות, חניכי קורסים בבסיסי ההדרכה ומתנדבים שיפעלו במוקדי בילוי ואלימות, תוך שימת דגש בפעילות בסופי שבוע.

מטרת התגבורת היא לצמצם את מקרי האלימות, עבירות הסמים, עבירות הפוגעות באיכות חיים, שתיית אלכוהול, מכירת אלכוהול ונהיגה בשכרות בקרב המבלים במוקדים השונים. כמו כן, תבוצע פעילות מקיפה של שוטרים גלויים וסמויים, אנשי רשות הטבע והגנים באתרי הבילוי, גנים ציבוריים וחופי רחצה, כחלק בלתי נפרד מהתוכנית להגברת הביטחון האישי של כלל האזרחים, הבליינים ובעלי העסקים.

בתל אביב החליט ראש העירייה, רון חולדאי, להקים כוח מיוחד של 150 סיירים שברשותו 30 ניידות כדי להגביר את תחושת הביטחון של תושבי העיר. האונס האכזרי שבוצע בגן העיר ותלונות חוזרות ונשנות של תושבי השכונות בדרום העיר על פשיעה גוברת, היו הזרז להחלטה זו. ההערכה היא שאת תקציב הסיירת הזאת יממנו תושבי העיר באמצעות אגרה מיוחדת בעלות של שקלים בודדים לחודש. החלטה זו  מחייבת את אישור שר הפנים, והוא שיקבע מה יהיה גובה האגרה החודשית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן