Skip to content

כרת כ-150 עצי אקליפטוס ונענש בהתחייבות לא לכרות עוד עצים בשנתיים הקרובות

אדם שכרת עצי אקליפטוס מוגנים ביער בן שמן והורשע בעבירה, זכה לרחמי בית המשפט, שנמנע מלהטיל עליו את העונש המרבי הקבוע בחוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אדם שכרת עצי אקליפטוס מוגנים ביער בן שמן והורשע בעבירה, זכה לרחמי בית המשפט, שנמנע מלהטיל עליו את העונש המרבי הקבוע בחוק

מאת אורלי ממן

בכתב אישום שהוגש נגד שלמה בן שלמה על ידי קרן קיימת לישראל נטען, כי למרות שלא היה לו רישיון לכרות עצים, כרת הנאשם  כ-150 עצי אקליפטוס מוגנים ביער בן שמן. לטענת קק"ל, היא אישרה לבן שלמה לקטוף ענפים מעצי אקליפטוס, שנמצאים בחלקה מסוימת ביער, אולם הנאשם ביצע את כריתת העצים בחלקה אחרת מזו שאושרה לו, שכלל אינה מתאימה לקטיף ענפים.

עצי אקליפטוס
כרת או גזם? עצי אקליפטוס (צילום: עמית קרטס בנין)

בטיעוניה לעונש, ציינה המדינה את חומרת מעשיו של הנאשם וביקשה להטיל עליו את הקנס המרבי שקבוע בחוק, וזאת בנוסף לקבלת התחייבות מהנאשם שלא יחזור ולבצע את אותן עבירות.

הנאשם טען להגנתו, כי לא כרת את העצים, אלא רק גזם וטיפח אותם, וכי לפני הגיזום העצים היו במצב גרוע ודווקא הוא הציל אותם וגרם להם לפרוח. לפיכך, עתר הנאשם להקלה בעונשו בציינו את מצבו הכלכלי הקשה וחובותיו הכבדים.

בית המשפט הרשיע את בן שלמה בעבירה של כריתת עצים מוגנים בציינו, כי הוא מנסה לגמד את האירוע ולהתנער מאחריותו, בה בעת שהוא מודה כי לא היה לו רישיון בכתב לכריתת עצי אקליפטוס. אולם למרות ההרשעה בחר בית המשפט  להקל בעונש, לא להטיל עליו קנס כלל, אלא להסתפק בהתחייבות בסך 10,000 שקל, אם יחזור על מעשיו בשנתיים הקרובות. את גזר הדין המקל נימק בית המשפט  במצבו הכלכלי של הנאשם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן