Skip to content

המפכ"ל יוחנן דנינו הורה על הפעלה לאלתר של תכנית להגברת האבטחה

המפכ"ל המשטרה יסייר הלילה במוקדי בילוי בתל אביב. הורה להגביר את הפיקוח המשטרתי במוקדי הבילוי, חופי רחצה, אתרים וגנים ציבוריים. המשטרה מתכוונת לצמצם את תופעות האלימות והבריונות ולהיעזר בחניכי קורסים של בסיסי הדרכה ובמתנדבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המפכ"ל המשטרה יסייר הלילה במוקדי בילוי בתל אביב. הורה להגביר את הפיקוח המשטרתי במוקדי הבילוי, חופי רחצה, אתרים וגנים ציבוריים. המשטרה מתכוונת לצמצם את תופעות האלימות והבריונות ולהיעזר בחניכי קורסים של בסיסי הדרכה ובמתנדבים

מאת אליק מאור

המשטרה מתגברת כוחות אכיפה (צילום: דובר המשטרה)
המשטרה מתגברת כוחות אכיפה (צילום: דובר המשטרה)

מפכ"ל משטרת ישראל, רנ"צ יוחנן דנינו, מתעתד לסייר הלילה (שישי) בחצות במוקדי בילוי וגנים ציבוריים, כחלק מהיערכות המשטרה למניעת אלימות ופשע. המפכ"ל, שיאשר השבוע את עקרונות התכנית להגברת פעולות המניעה והאכיפה שתוכננה לחודשי הקיץ, הורה להקדימה ולהפעילה לאלתר.

במסגרת התכנית, תתוגבר נוכחות ופעילות המשטרה במוקדים ובאזורים השונים, בדגש על סופי השבוע. לצורך כך יתוגברו המחוזות בשוטרים,  בחניכי קורסים של בסיסי הדרכה ומתנדבים, שיפעלו במוקדי בילויים ובמועדונים המועדים לאלימות. המטרה היא להביא לידי צמצום מקרי אלימות, עבירות סמים, שתיית אלכוהול, נהיגה בגילופין ומכירת אלכוהול בקרב כלל ציבור המבלים.

במקביל, תבצע המשטרה פעילות סמויה וגלויה של שוטרים ובלשים ואנשי רשות הטבע באתרי הבילוי השונים, גנים ציבוריים וחופי רחצה. דובר המשטרה הודיע, כי כל זאת בא מתוך רצון להביא להגברת הביטחון האישי של כלל אזרחי המדינה, הבליינים ובעלי העסקים. בנוסף לכך, יפעלו שוטרי אגף התנועה באורח מוגבר למניעת הבריונות בכבישים ונהיגה בשכרות.

 

2 Comments

  1. שושי
    18 במאי 2012 @ 14:55

    לא מרגיע ואפילו מעליב. השמיכה קצרה מדי. תפקיד המשרד לביטחון פנים הוא לא לנייד עבריינות.

  2. רינת
    18 במאי 2012 @ 11:24

    אמנם חייבים הרתעה אך ללא חינוך שום דבר לא יזוז:

    זה מתחיל גם מחינוך בבית – אך גם בביה"ס. למשל –
    איך מחנך יכול להתמודד עם צעיר שנוקט באלימות כלפי חבריו?

    הדרך להתמודד עם צעיר אלים בצורה ישירה, "אחד על אחד" לא מביאה לתוצאה הרצויה.

    צריך ליצור עבורו סביבה מחנכת לאמפתיה והתנהגות חברתית.

    בחינוך האינטגרלי הדרכים הן אלה:

    1. משחק תפקידים – הצעירים "עושים הצגה" של המקרה שקרה, ובמהלך ההצגה, הם מתחלפים בתפקידים.

    בסוף המשחק, עושים דיון קצר ומבררים איך זה הרגיש להיות כמו האחר והאם עכשיו אני מסוגל להבין גם אותו ולא רק את עצמי.

    יש לנו נטייה לחשוב שאני הצודק וכל השאר אשמים ובחילוף תפקידים פתאום אני רואה שיש עוד דעות וזוויות מבט של אחרים, שגם להם יש מקום, ושיש להתייחס בסובלנות לכולם.

    2. לימוד דרך משחקים שיתופים ולא משחקים תחרותיים – משחקים שיתופיים הם משחקים שמהם הצעירים מבינים שהצלחתם תלויה בהצלחת האחרים.

    מטרת המשחק היא לא לנצח את האחרים, אלא לנצח עם האחרים ולהשיג יחד מטרה משותפת.

    3. דיון ב"בית המשפט" – כשיש מקרה מיוחד, של סכסוך או אי הבנה, הצעירים עורכים מעין "בית משפט", שבו מבררים את הצדדים השונים של המקרה במטרה להגיע לשלום והסכמה ביניהם, זאת בשונה מבית משפט רגיל שבו המטרה בדרך כלל היא להגיע להכרעה ולניצחון של אחד הצדדים.

    במהלך הדיון ה"משפטי" המשתתפים מתחלפים ביניהם בתפקידים (שופט, תובע, נתבע וכו') כך הם חווים נקודות מבט שונות על האירוע ומבינים שלכל אחד יש את המניע המוצדק שלו.

    מתוך:http://www.arvut.org/he/%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9A/%D7%A2%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA/1304-%D7%9B%D7%99%D7%A6%D7%93-%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9C-%D7%9E%D7%97%D7%A0%D7%9A-%D7%9C%D7%94%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%93-%D7%A2%D7%9D-%D7%A6%D7%A2%D7%99%D7%A8-%D7%A9%D7%A0%D7%95%D7%A7%D7%98-%D7%91%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%9B%D7%9C%D7%A4%D7%99-%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%95

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן