Skip to content

איפה התיירים? פחות במלונות

איפה התיירים? פחות במלונות. פער בין הגידול בכניסות התיירים לבין מספר הלינות במלונות: בחודש אפריל חלה עליה קלה בלבד בלינות התיירים, לעומת עליה של 13% במספר כניסות התיירים. כמו כן קיים עדיין פיגור של 3% במספר לינות התיירים מתחילת השנה לעומת אשתקד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

פער בין הגידול בכניסות התיירים לבין מספר הלינות במלונות: בחודש אפריל חלה עלייה קלה בלבד בלינות התיירים, לעומת עליה של 13% במספר כניסות התיירים. כמו כן קיים עדיין פיגור של 3% בלינות התיירים מתחילת השנה 

מאת עירית רוזנבלום

משרד התיירות בישר בשבוע שעבר בגאווה על שיא של כל הזמנים שנרשם בכניסת תיירים לישראל בשליש הראשון של שנת 2012. בתקופה זו של ינואר-אפריל השנה, חלה עלייה של 4% במספר התיירים שהגיעו לישראל וחודש אפריל אף הסתיים עם עלייה מרשימה של 13% לעומת אפריל 2011.

מי שבמידה מסויימת אינם שותפים לחגיגה, הם בתי המלון: במספר לינות התיירים חלה בחודש אפריל השנה עלייה של אחוז אחד בלבד לכ-968 אלף לינות, בעוד במספר לינות התיירים מתחילת השנה יש עדיין פיגור של 3% לעומת אותה תקופה אשתקד.

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות. התפתחויות מדאיגות. צילום עירית רוזנבלום
עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות. התפתחויות מדאיגות. צילום עירית רוזנבלום

לדברי נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן, "תמונת הלינות במלונות באפריל מעוררת סימני שאלה ומעידה על התפתחות מגמות שונות. העלייה המשמעותית במספר כניסות התיירים לישראל בחודש אפריל לא באה לידי ביטוי בתפוסה בבתי המלון. תופעה זו מחייבת בדיקה לגבי מאפייני התיירים הנכנסים, כמו, למשל, היכן הם שוהים, מה אורך שהייתם ועוד".

פדרמן מציין כי בתל אביב נרשמה באפריל ירידה חריגה במספר לינות התיירים, הנובעת בעיקר מירידה במספר המבקרים מאירופה, קרוב לוודאי בשל המצב הכלכלי ביבשת. "באילת חלה ירידה משמעותית במספר לינות התיירים כתוצאה מירידת מספר המבקרים מאירופה בכלל, ומצרפת בפרט – כנראה עקב המצב הכלכלי", הוא אומר, "כמו כן, חלה באילת ירידה גם בהגעת תיירים מרוסיה כתוצאה מקשיים בתעופה. לעומת זאת, בירושלים, בטבריה ובנצרת ניכרה התאוששות בתיירות הצליינית הקלאסית, ברובה מיבשת אמריקה, אשר נפגעה קשות בשנה שעברה כתוצאה מהאירועים במדינות ערב". כאמור, על אף השינויים המשמעותיים באזורי הארץ השונים, חל גידול של 1% במספר לינות התיירים בחודש אפריל.

אילת. פחות צרפתים ורוסים. צילום עירית רוזנבלום
אילת. פחות צרפתים ורוסים. צילום עירית רוזנבלום

לגבי תיירות הפנים, בזכות סוף השבוע הארוך של יום העצמאות ובעקבות מבצעים מיוחדים לישראלים, חל בחודש אפריל השנה גידול של 4% בלינות הישראלים והן הסתכמו בכמיליון לינות.

בסיכומו של דבר, בחישוב לינות התיירים והישראלים ביחד, הצליחו המלונות לשמור על תפוסה דומה לזו של אשתקד.

סה"כ לינות במלונות (תיירים+ישראלים) באפריל: כ- 1.97 מיליון, 3% עלייה ביחס לאשתקד. תפוסת החדרים הארצית הממוצעת הגיעה ל- 69.2% לעומת 68.7% אשתקד. התפוסה הגבוהה נרשמה בים המלח: כ- 83% (6%+), בתל אביב: כ- 74% (8%-), באילת: כ- 72% (2%-), במע' ירושלים: כ- 72% (9%+), בנצרת: 70% (25%+), בחיפה: 65% (3%-), בטבריה: כ- 69% (14%+), בגליל: כ- 55% (5%-), בהרצליה: כ- 62% (9%-), ובנתניה: 55% (10%-).

מספר חדרי המלון בישראל עמד 47,674 – גידול של אחוז אחד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן