Skip to content

"רק דקה אחת", קמפיין לדקת דומיה באולימפיאדת לונדון, לזכר ספורטאי מינכן

את הקמפיין מובילות אלמנות 11 הספורטאים הישראליים שנרצחו באולימפיאדת מינכן, בסיועו הפעיל של סגן שר החוץ, דני איילון, שאף העלה לאינטרנט סרטון בן דקה אחת - ובו דרישה מהוועד האולימפי העולמי לכבד את זכר נרצחי מינכן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

את הקמפיין מובילות אלמנות 11 הספורטאים הישראליים שנרצחו באולימפיאדת מינכן, בסיועו הפעיל של סגן שר החוץ, דני איילון, שאף העלה לאינטרנט סרטון בן דקה אחת – ובו דרישה מהוועד האולימפי העולמי לכבד את זכר נרצחי מינכן

מאת צבי זינגר

סגן שר החוץ, דני איילון, אינו מוותר. לאחר סירובו של הוועד האולימפי העולמי, בשבוע שעבר, לכבד בדקת דומיה, את זכרם של 11 הספורטאים הישראליים שנרצחו באולימפיאדת מינכן – מנסה סגן השר איילון לגייס תמיכה ציבורית עולמית לעניין.

סגן שר החוץ, דני איילון: דקת דומייה באולימפיאדת לונדון. (צילום: ויקיפדיה)
סגן שר החוץ, דני איילון: דקת דומייה באולימפיאדת לונדון. (צילום: ויקיפדיה)

כחלק מן הקמפיין עלה היום לאינטרנט סרטון באורך דקה, הקרוי Just One Minute (רק דקה אחת) – בו קורא סגן שר החוץ לוועד האולימפי הבינלאומי להקדיש דקת דומיה בפתיחת המשחקים האולימפיים בלונדון, לציון 40 שנה לטבח  באולימפיאדת מינכן, 1972. בנוסף לכך, פורסמה באינטרנט עצומה, שבה נדרש הוועד האולימפי העולמי לכבד את זכרם של הספורטאים שנרצחו בדקת דומיה ונפתח עמוד פייסבוק לקמפיין.

את הקמפיין הציבורי מובילות המשפחות השכולות של 11 הספורטאים. "על הוועד האולימפי העולמי להכיר בטרגדיה הנוראה שהתרחשה במהלך המשחקים האולימפיים ב-72'. הבקשה לקיום דקת הדומייה היא הוגנת ומסמלת את האחדות של המדינות השותפות במשחקים האולימפיים – זהו המעשה הצודק והמוסרי ואין על כך עוררין", אומר דני איילון.

לקריאתו של סגן השר הצטרפו כבר כמה ארגונים יהודים, כמו גם 20 חברי פרלמנט מבריטניה וחברי קונגרס מובילים בארה"ב, כמו ניטה לואי, מניו יורק ואיליאנה רוס-לייטינן, יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים בארצות הברית.

סגן השר אילון מדגיש: "לא מדובר בסוגיה פוליטית. מדובר בחובה הבסיסית של הקהילה האולימפית כלפי הספורטאים שלה. עשרות הכתבות והפרסומים ברחבי העולם כולו, בימים האחרונים, מבססים את האבסורד בדבר החלטת הוועד. אני מקווה כי המשך הפעילויות של הקמפיין, לצד התמיכה והאהדה הרבה ברחבי העולם, יובילו לשינוי ההחלטה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן