Skip to content

אין ספרות זולה. אין

לסופרים ולמשוררים שלום, אנחנו סופרים ומשוררים, לב התרבות והספרות ותעשיית המו"לות בישראל. בלעדינו אין ספרות ואין שירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנחנו דורשים מרשתות הספרים הגדולות להפסיק למכור ספרים במבצעים מבזים, מבישים, שמנשלים אותנו הסופרים מנכסינו, פשוטו כמשמעו; אנחנו דורשים מרשתות הספרים לאפשר לקוראים לקנות ספר אחד ב40-60 ש"ח ולא להוציא 100 שקלים בכל קניה על ספרים שאינם רוצים.

אנחנו דורשים מהוצאות הספרים לקבוע מחירי אמת לספרים ולא מחירים מופקעים רק כדי שיוכלו להשתתף במבצע.

אנחנו תובעים ליישם תביעות אלה מיד; איננו יכולים לחכות עוד עד שיחוקק, אם יחוקק, חוק הספרים, ההולך ומצטמק תחת מכבש של לוביסטים.

ולמה אנחנו דורשים את הדברים הפשוטים האלו?

כי מצבנו לא משהו. שתי הרשתות שמחזיקות בסוג של דואופול בישראל – רשת ספרים וסטימצקי,מאלצות את ההוצאות למכור להם את הספרים במחירים נמוכים מאוד ובהטיית אחוזים כבירה לטובת הרשתות.

אנחנו, הסופרים, אלו שבלעדיהם אין ספר, מקבלים את אחוזינו המעטים מתוך מחיר המכירה.

מגוחך ומביש.

הקונים לא משלמים פחות. במקום לקנות ספר אחד ב-40 או 50 ₪ הם משלמים 100 ₪ שלא התכוונו לספרים שלא ייקראו. האם זה מיטיב איתנו או איתם?

זו אחיזת עיניים שמיטיבה רק עם הרשתות. עם בעלי הרשתות. טייקוני מכירת הספרים שאנחנו, הקוראים, הסופרים וההוצאות הפכנו עבדים שלהם.

זכרו כי בלעדינו אין ולא תהיה ספרות בארץ, אין ולא תהיה שירה, אין ולא תהיה תרבות.

צריך להפנים את המשפט – בלעדינו אין ספרות ואין שירה.

אנחנו מביאים את הקוראים לחנויות. רוצים אותנו. מחכים לנו.

בלי שנקבל שכר על הכתיבה – אין לנו חיים.

אכן, רבים מאיתנו לא מתפרנסים מספרות. אתם יודעים מה – רובינו לא מתפרנסים מספרות. אנחנו חיים מעיתונות, מהרצאות, מתרגום, מעריכה, מכל מה שמפרנס.

כל עורך, מנהל, מוכר בחנות ספרים, מעצב ומדפיס מקבל שכר על עמלו שמאפשר לו להתפרנס.

ואנחנו?

ליבת תעשיית הספרות ויוצריה?

הוצאות הספרים עומדות חסרות-אונים מול הרשתות, וזקוקות לדרישה כזו מצד הסופרים, שתחזיר לנו ולהן את זקיפות הקומה ואת היכולת לומר "לא" להתנהלות שהורסת את שוק הספרים.

אין ספרות זולה – יש ספרות וסופרים שהוזלו.

התאחדות המו"לים בצד שלנו. וכל הוצאות הספרים שלא מחוברות לרשתות.

חנויות הספרים העצמאיות איתנו.

ברגע שנתארגן ונשמיע את קולנו ונסרב שיירמסו אותנו כל יום ויעשו מאיתנו צחוק, ביום שנראה שיש לנו כוח – ויש לנו כוח, נוכל להתפנות סוף סוף לחודש או חודשיים כתיבה מתוך התמלוגים שנקבל על הספרים שכתבנו.

אם אתה או את מסכימים עם תוכן המכתב, אנא החזירו מייל תשובה ושמכם יוסף לרשימת החותמים.

להצטרפות נא לשלוח מייל חוזר ל- [email protected]

צור שיזף, טל ניצן, דרור בורשטיין, ניר ברעם, אמיר בן דוד, יונתן יבין, משה רון, יוסי סוכרי, לילך גליל, אסף גברון, עמיחי שלו, ענת לוין, עדי שורק, יובל בן-עמי, יורם מלצר, רועי ׳צ׳יקי׳ ארד, מרינה גרוסלרנר, אפרת דנון, מיכל קירזנר-אפלבוים,
אבינדב בגין, משה גלעד, דיתי רונן, אבי יששכרוף,  יניב איצקוביץ', שרון רוטברד, אפרת מישורי, עדו אנג'ל, יעל ישראל, עמנואל פינטו, מיטל שרון, מיא שם-אור, דן שביט, אלכס אפשטיין, יואב כ"ץ, דב אלבויים , יוסי מערבי, ורד מוסינזון, שז, אגור שיף, נילי מירסקי (כלת פרס ישראל), יקיר בן משה, קובי קמין, אריה  קרישק, רות אלמוג, מיכל זמיר, מיקי כהן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן