Skip to content

חברת טיולים תשלם פיצויים למטיילים שהובטח להם טיול מותאם לשומרי מצוות

המטיילים טענו, כי בניגוד למפורט בחוברת הטיולים, לחלק מהטיסות לא הוזמן אוכל כשר והחברה לא סיפקה להם מלון עם תנאים נאותים לצורך שמירת השבת. טיול המותאם לשומרי מצוות הוא יקר יותר מטיול רגיל, לכן דרשו המטיילים פיצוי ושכספם יוחזר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המטיילים טענו, כי בניגוד למפורט בחוברת הטיולים, לחלק מהטיסות לא הוזמן אוכל כשר והחברה לא סיפקה להם מלון עם תנאים נאותים לצורך שמירת השבת. טיול המותאם לשומרי מצוות הוא יקר יותר מטיול רגיל, לכן דרשו המטיילים פיצוי ושכספם יוחזר

מאת אורלי ממן

מטיילים דתיים, שהשתתפו בנסיעה מאורגנת שערכה חברת טיולים הגישו תביעה נגדה בטענה כי הטיול לא הותאם לשומרי מצוות.  בכתב התביעה טענו המטיילים כי בניגוד למפורט בחוברת הטיולים, החברה לא ארגנה להם פגישה מקדימה טרם הטיול לצורך העברת הנחיות, לחלק מהטיסות לא הוזמן אוכל כשר וכי החברה לא סיפקה להם מלון עם תנאים נאותים לצורך שמירת השבת.

עוד נטען, כי החברה העסיקה מדריכה אחת בלבד עבור 44 מטיילים, שתפקדה הן כמדריכה, כמלצרית, כמשגיחת כשרות וכסבלית, מה שהצריך מהם לסייע בידה בביצוע המטלות השונות. המטיילים ציינו, כי טיול המותאם לשומרי מצוות הוא יקר יותר מטיול רגיל ודרשו כי כספם יוחזר וכי החברה תפצה אותם ב-374,000 ש"ח בשל עגמת הנפש שנגרמה להם.

בית המשפט קיבל  את התביעה בחלקה והורה על פיצוי בסך 125,800 ש"ח.  בית המשפט קבע, שאין חולק כי בטיול חסר היה כוח אדם מטעם החברה והדבר השפיע על רמת השירות בטיול, וכי אכן בית המלון בו התארחו המטיילים לא היה ערוך כראוי לקבלת הקבוצה המורכבת מתיירים דתיים שומרי שבת. אפשר היה לצפות מהחברה, קבע בית המשפט, שתספק בית מלון אשר יהיה ערוך ברמה סבירה לקלוט אורחים שומרי שבת, שעה שהבטיחה ללקוחות שלה טיול המותאם לצרכיו הדתיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן