Skip to content

סיפוק בישראל מגירוש הדיפלומטים הסורים. ברק: "צעד נוסף להפלת שלטון אסד"

את גל הגירושים החלה אוסטרליה, ששר החוץ שלה הזדעזע ממראות הטבח. אל אוסטרליה הצטרפו גם קנדה, צרפת, גרמניה, בריטניה וספרד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

את גל הגירושים החלה אוסטרליה, ששר החוץ שלה הזדעזע ממראות הטבח. אל אוסטרליה הצטרפו גם קנדה, צרפת, גרמניה, בריטניה, איטליה, ספרד וארה"ב

מאת צבי זינגר וגרשון גירון

סיפוק בישראל מתגובת המערב על הטבח שמבצע המשטר הסורי באזרחיו. ביטוי ישיר לכך נתן היום שר הביטחון, אהוד ברק, שבירך את צרפת, איטליה, גרמניה, אוסטרליה, קנדה ומדינות נוספות – על החלטתן לגרש את השגרירים הסורים. שר הביטחון ברק קרא כזכור ביום ראשון בערב למדינות העולם לפעול מיידית להפסקת מעשי הטבח בסוריה.

צילומים מהטבח בחולה, סוריה
צילומים מהטבח בחולה, סוריה

בדיון במשרד הביטחון אמר היום השר ברק: "גירוש השגרירים הסורים, הוא צעד נוסף בדרך להפלת שלטון משפחת אסד. ממשלות נוספות בעולם צריכות לנהוג באופן דומה. שלטון אסד לא יכול להשתייך עוד למשפחת העמים".

ואמנם, המערב הפגין היום אחדות מעשה בנושא הסורי, שמזמן לא נראתה כמוה, והחריף את צעדיו נגד שלטון משטרו של  בשאר אסד. הראשונה לגרש שני דיפלומטים סורים בכירים הייתה אוסטרליה ואליה הצטרפו גם קנדה צרפת, גרמניה, בריטניה, ספרד, איטליה וארה"ב. שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר, הודה כי החליט על המהלך אחרי שראה את התמונות הקשות מהטבח בסוריה. גם ארצות הברית צפויה כנראה לגרש מתחומה את שגריר סוריה.

"ממשלת סוריה אינה יכולה לצפות לקשרים רשמיים עם אוסטרליה עד שתציית להפסקת האש שקבע האו"ם ותנקוט צעדים ליישום תוכנית השלום שהוסכם עליה עם השליח המיוחד קופי אנאן," הודיע שר החוץ של אוסטרליה, בוב קאר.

משרד החוץ של ספרד הכריז על שגריר סוריה כאישיות בלתי רצויה וגירש ארבעה דיפלומטים נוספים: "כתגובה לדיכוי הבלתי קביל שמדכא המשטר הסורי את אוכלוסיית המדינה."

במסיבת עיתונאים שקיים היום נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הוא גילה כי גירוש הדיפלומטיים הסורים נעשה לאחר התייעצות "עם השותפים שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן