Skip to content

ליברמן לנשיא גרמניה: "אל תשתפו פעולה עם הפרובוקציה הטורקית"

"בכל השנים האחרונות, מאז ההשתלחות הבוטה של ראש ממשלת טורקיה ארדואן בנשיא פרס בדאבוס בשנת 2009, ישראל נוהגת באיפוק מקסימאלי כלפי הפרובוקציות הטורקיות", אמר שר החוץ ליברמן לנשיא גרמניה, יואכים גאוק. הוא הדגיש, שאיפוק לא אומר שישראל תאפשר להלך אימים על קציניה וחייליה והביע תקווה כי מדינות אירופה יחזירו את טורקיה לתלם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בכל השנים האחרונות, מאז ההשתלחות הבוטה של ראש ממשלת טורקיה ארדואן בנשיא פרס בדאבוס בשנת 2009, ישראל נוהגת באיפוק מקסימאלי כלפי הפרובוקציות הטורקיות", אמר שר החוץ ליברמן לנשיא גרמניה, יואכים גאוק. הוא הדגיש, שאיפוק לא אומר שישראל תאפשר להלך אימים על קציניה וחייליה והביע תקווה כי מדינות אירופה יחזירו את טורקיה לתלם

מאת צבי זינגר

ישראל נהגה באיפוק רב כלפי טורקיה – אולם היא לא תאפשר להלך אימים על קציניה וחייליה. כך הבהיר היום שר החוץ, אביגדור ליברמן, בפגישה שקיים עם נשיא גרמניה, יואכים גאוק.

נשיא גרמניה, יואכים גאוק (צילום: ויקימדיה)
פירות בשטח. נשיא גרמניה, יואכים גאוק (צילום: ויקימדיה)

"בכל השנים האחרונות, עוד מאז ההשתלחות הבוטה של ראש ממשלת טורקיה ארדואן בנשיא פרס בדאבוס בשנת 2009, ישראל נוהגת באיפוק מקסימאלי כלפי הפרובוקציות הטורקיות", אמר שר החוץ ליברמן לנשיא גרמניה. "אולם איפוק אינו אומר שישראל תאפשר להלך אימים על קציניה וחייליה הפועלים לפי אמות המוסר הגבוהות ביותר, בצידוק מלא ולפי החוק הבינלאומי – כפי שקבע גם דו"ח ועדת החקירה הבינלאומית של השופט פאלמר על פעולתם של חיילי צה"ל מול ספינת הטרוריסטים, המאוויי מרמרה".

השר ליברמן הוסיף ואמר לנשיא גאוק: "אנו מקווים שמדינות אירופה לא ישתפו פעולה עם הפרובוקציה הטורקית של כתבי האישום המופרכים נגד רמטכ״ל צה״ל לשעבר והקצינים הבכירים. אנו מקווים שמדינות אירופה יחזירו את טורקיה לתלם וימנעו השתוללות של מדינה חברה בנאט"ו, שאיבדה כיוון ונוהגת בניגוד לכל הכללים הבינלאומיים המקובלים. ישראל תמשיך לנהוג באחריות ולא תיגרר לפרובוקציות נגדיות לארדואן, מתוך דאגה לשלום ויציבות המזה"ת, אבל דאגתה הראשונה של ישראל היא לשמירה על ריבונותה, על אזרחיה ועל חייליה המגינים עליה".

בפגישה שוחחו הנשיא גאוק והשר ליברמן גם על יחסי ישראל גרמניה והסכימו כי מדובר ביחסי חברות אמיתיים בין המדינות. השר ליברמן אמר, כי ליחסים הטובים בין המדינות יש גם פירות אמיתיים בשטח וציין את פרויקט חילופי הנוער בין המדינות, שסבב ראשון שלו הסתיים בשבוע שעבר בצורה מוצלחת. ליברמן אמר, כי למיזמים כאלה חשיבות גדולה בחיזוק והידוק היחסים בין המדינות.

בפגישה שוחחו הנשיא גאוק והשר ליברמן גם על יחסי ישראל והפלסטינים ועל המצב במזרח התיכון, בסוריה ובמצרים, ועל עמדותיה ופעולותיה של טורקיה כלפי האיחוד האירופי וכלפי ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן