Skip to content

הרמטכ"ל בסיום הקורס לפיקוד ומטה: צה"ל צריך להיות כעת בשיא מוכנותו

61 קצינים, מתוכם שתי קצינות, הצטרפו אתמול לשדרת הפיקוד הבכירה של צה"ל. הפעם הושם הדגש בקורס על שיתוף פעולה בין זרועות הצבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

61 קצינים, מתוכם שתי קצינות, הצטרפו אתמול לשדרת הפיקוד הבכירה של צה"ל. הפעם הושם הדגש בקורס על שיתוף פעולה בין זרועות הצבא

מאת אליק מאור 

טקס סיום הקורס לפיקוד ולמטה כללי התקיים אתמול בהיכל צה"ל בבסיס המכללה לפיקוד ומטה בגלילות, במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ וחברי פורום המטה הכללי. את הקורס סיימו בהצלחה 61 קצינים וקצינות מכלל חיילות וזרועות צה"ל, המיועדים לתפקידים מבצעיים כגון מפקדי גדודים ומפקדי טייסות, בדרגת סגן-אלוף.

הרמטכ"ל (צילום: דו"צ)
החובה להיות מקצועיים ללא דופי (צילום: דו"צ)

במהלך הקורס, שארך תשעה חודשים, שולבו סיורי הכרות עם יחידות צה"ל השונות, לימוד גזרות לחימה, תרגילים וסדנאות. בצה"ל הדגישו כי בקורס הנוכחי הושם דגש על שיתוף פעולה בין זרועות צה"ל, שהוא חיוני למוכנות הצבא מול האתגרים המורכבים הצפויים לו. 

קורס הפו"מ חיוני למפקדים המתעתדים לקבל תפקידי מג"ד ולאנשי חיל האוויר המתעתדים לקבל תפקידי מפקדי טייסות ועוד. אלו ימשיכו בהשלמה ייעודית לקבלת תפקידיהם. גנץ אמר למסיימים, כי  לאחר שנחשפו במהלך הקורס למגוון הסכנות והאיומים והוכשרו להתמודד אתם, הם מבינים כי בתחום הזה לא יהיו פשרות והם נדרשים לעשות את כל שהוטל עליהם על מנת לעמוד בנטל. "יש לכם החובה להיות מקצועיים ללא דופי ולשמור על עמוד שדרה ערכי איתן". עוד אמר הרמטכ"ל: "אין ספק כי צה"ל צריך להיות כעת בשיא מוכנותו".

בין מסיימי הקורס השנה 35 חניכים מגיעים מחיילות היבשה, 9 מחיל-האוויר, 2 מחיל-הים, 4 מאגף המודיעין, 2 מאגף כוח-האדם, 5 מאגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה, חניך אחד מפיקוד העורף. שתי קצינות מסיימות הפעם, האחת מחיל השלישות והשנייה מיחידת דובר צה"ל.

במהלך הקורס התקיימו שיחות עם פצועי צה"ל ומשפחות שכולות, במטרה לחזק את הקשר ביניהם ובין המפקדים, מתוך הבנה שמפקדי היחידות הם גם הנושאים באחריות לטיפול בפצועים ובמשפחות השכולות ביחידותיהם.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן