Skip to content

איך יוצאים מהפייסבוק ומוצאים אהבה

"קירות צדדיים" הוא סרט מתוק ושנון, שמתרחש בבואנוס איירס, אבל יכול להתרחש בלונדון, ניו יורק או תל-אביב ציון: 8   ביקורת סרט / ענת מנדל "קירות צדדיים" הוא סרט מתוק וקטן במובן החיובי של המילה, אשר מתאר את חייהם של שני צעירים בודדים בעיר הגדולה בואנוס איירס. מרטין (חביאר דרולאס), מעצב אתרים, ומריאנה (פילר לופס דה איילה), מעצבת חלונות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"קירות צדדיים" הוא סרט מתוק ושנון, שמתרחש בבואנוס איירס, אבל יכול להתרחש בלונדון, ניו יורק או תל-אביב

ציון: 8  

האם הם יפגשו?

ביקורת סרט / ענת מנדל

"קירות צדדיים" הוא סרט מתוק וקטן במובן החיובי של המילה, אשר מתאר את חייהם של שני צעירים בודדים בעיר הגדולה בואנוס איירס.

מרטין (חביאר דרולאס), מעצב אתרים, ומריאנה (פילר לופס דה איילה), מעצבת חלונות ראווה, מחפשים אהבה ושותפות גורל מתוך דירות קטנות וצפופות השוכנות בעולם תזזיתי ובלתי מספק. שני בודדים מול מיליונים אחרים.  

היפגשו השניים יחדיו אלא אם נועדו?

כמי שהתוודעה לסצנת ההיכרויות של בני ה-30 פלוס, נראה שהסרט הזה נכון לתל אביב, לונדון או ניו-יורק בדיוק כפי שהוא נכון לבואנוס איירס. החיפוש הכמעט נואש אחר אשת החלומות או האביר על הסוס הלבן נכון לכל מקום בעולם המודרני.

זה העולם שבו אנו מסתגרים מול מסכי המחשב, טובעים באתרי הכרויות ובפייסבוק, מנהלים חוויות וירטואליות ומסיבות מאחורי המקלדות. קשר עם  אנשים חדשים כמעט שואף לאפס (אלא אם זה שליח הפיצה או הדוגיסיטר).

מרטין, החנון הממושקף, מנסה את מזלו עם נשים מאתרי הכרויות, פוגש נשים שונות, אך לא מוצא את שאהבה נפשו. הוא מצליח ליצור קשרים זמניים לא מוצלחים ולא מספקים, אך אהבה איין.

מריאנה יצאה שבורה מסיפור אהבה כושל, מאחה את שברי ליבה ומנסה למצוא מזור בדירה שכורה חדשה (בגודל של קופסת נעליים) כאשר ברור לה מה היא מחפשת רק שלא ברור כיצד תמצא את אותו אהוב עלום שם.

שניהם מחליטים "לצאת מהקופסא", להעיז, לנסות, להתנסות ולא לפסול דבר. הם שוברים חלון החוצה אל המציאות, יוצאים מהמקום הבטוח כדי למצוא את הדומים להם, יורדים לרחוב ונוגעים בחיים.

למרות הקשיים הם לא נכנעים למציאות העמוסה סביבם, לא נלחצים מהלבד ומחליטים ללכת בעיניים פקוחות אל הלא נודע. הכול כדי למצוא אהבה.

הבמאי והתסריטאי גוסטבו טארטו הושפע מדבריו של הפסיכיאטר לואיס מרטין סנטוס: "האדם הוא האימג' של העיר והעיר היא פנימיותו של האדם, כשתוכו חשוף מן הפנים החוצה. בעיר ורק בעיר יכול האדם לגלות את הסיבה לקיום שלו. הערים מעמידות מכשולים שלא ניתן להתגבר עליהם, שמונעים מהאדם קיום מושלם."

בסרטו הביא טארטו לידי ביטוי  את המשל האורבני – החיים המודרניים בעיר גדולה, כמשהו מפתיע ומושך מצד אחד, וכמרתיע, אפל ומטריד מצד שני. טארטו מדגיש את הנוירוטיות והבדידות של האדם גם בהיותו מוקף אנשים רבים, ואת השימוש בעזרים טכנולוגיים שמשמרים את הריחוק הזה. מה שמסביר את החיפוש המתמיד אחר ה"אחד", החלק החסר ב"מכונת הזוגיות השלמה".

"קירות צדדיים" הוא קומדיה שנונה ושני כוכבי הסרט, דרולאס ודה איילה, מגישים משחק אמין ונוגע ללב. סיפור של אהבה המחפשת אהבה. אני אוהבת. גם אתם תאהבו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן