Skip to content

בית המשפט החמיר בעונשו של פליט מאריתריאה, שהורשע בשוד צעירה בת"א

הפסיקה מצטרפת לפסיקות קודמות, בהן ניכרת מגמת החמרה בענישת מבקשי מקלט המבצעים עבירות חמורות. השופט גורפינקל: לנוכח ריבוי המקרים, והצורך להרתיע את ציבור האזרחים הזרים השוהים בישראל, נראה כי יש להעלות את טווח הענישה, ולהעמידה בין 3 ל- 6 שנות מאסר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפסיקה מצטרפת לפסיקות קודמות, בהן ניכרת מגמת החמרה בענישת מבקשי מקלט המבצעים עבירות חמורות. השופט גורפינקל: לנוכח ריבוי המקרים, והצורך להרתיע את ציבור האזרחים הזרים השוהים בישראל, נראה כי יש להעלות את טווח הענישה ולהעמידה בין 3 ל- 6 שנות מאסר

מאת אבירם זינו

על רקע הדיון הציבורי הסוער וההפגנות בעניינם של מהגרי העבודה והפליטים מאפריקה, החמיר אמש (ד) בית המשפט המחוזי בתל אביב בעונשו של פליט מאריתריאה, שהורשע בשוד צעירה בשעות הלילה בלב תל אביב וגזר עליו  4.5 שנים מאסר בפועל וכן 18 חודשי מאסר על תנאי, לנוכח ריבוי מעשי השוד המבוצעים על ידי אזרחים זרים, והצורך להרתיע.

תגבור משטרתי בדרום ת"א (צילום: דן בר דוב)
תגבור משטרתי בדרום ת"א (צילום: דן בר דוב)

הפסיקה מצטרפת לפסיקות קודמות מהחודשים האחרונים, בהן ניכרת מגמת החמרה בענישת מבקשי מקלט המבצעים עבירות חמורות. השופט צבי גורפינקל: "לאור ריבוי המקרים, והצורך להרתיע את ציבור האזרחים הזרים השוהים בישראל, נראה כי יש להעלות את טווח הענישה, ולהעמידה בין 3 ל- 6 שנות מאסר."

הנאשם, כאברי אנגסום, הורשע בשוד בנסיבות מחמירות. על פי כתב האישום, ב- 10 בינואר השנה, סמוך לשעה שתיים וחצי בלילה, הלכה המתלוננת ברחוב רוטשילד בת"א לכיוון ביתה. באותה עת הבחינו בה אנגסום וחברו, שזהותו לא ידועה, והחליטו לשדוד אותה. לאחר שהמתלוננת חלפה על פניהם, החלו הנאשם ושותפו לרוץ לכיוונה, וכאשר הסתובבה אליהם, תקפו אותה, תלשו את התיק שלה מאחיזתה, וניסו לחטוף את מכשיר האייפון שלה.

בשל התנגדותה וצעקותיה, דחף אנגסום את המתלוננת למדרכה, היכה אותה בפניה במכת אגרוף ואז נמלטו מהמקום עם השלל – משקפי שמש, אוזניות לאייפון, 320 שקלים וחבילת סיגריות.

אנגסום הוא אזרח אריתראה וקיבל אשרת שהייה בישראל מכוח אמנת ההגנה על פליטים. למרות שהאישור שבידיו אינו מאפשר לו לעבוד בישראל, השופט לא ראה בכך עובדה שמסבירה את הנסיבות וציין שאי אפשר לומר שהעבירה בוצעה עקב מצוקה כלכלית.

השופט גורפינקל ציין בהחלטתו: "בעבר, נתקל ביהמ"ש במקרים בודדים של מעשי שוד או אלימות על ידי עובדים זרים, פליטים או מהגרי עבודה, אולם בשנה האחרונה התגברה התופעה עד מאוד, ואין לך שבוע שבו אינו מתקיים דיון שבו מעורב אזרח זר במעשה אלימות או במעשה שוד".

השופט גורפינקל הוסיף, כי "ביהמ"ש צריך להזהיר את עצמו שלא להיגרר אחר האירועים החמורים שהתרחשו בתקופה האחרונה, ולא לעשות הכללות בענין מהגרים ופליטים. מדינת ישראל נותנת מקלט לאנשים נרדפים, אולם על אנשים אלה להבין, שכנגד הזכות שניתנה להם להכנס למדינה ולשהות בה, מוטלת עליהם חובה לכבד את חוקי המדינה, ולא להיות מעורבים במעשים אלימים."

השופט גורפינקל כבר מכיר את התופעה מקרוב, רק לפני כחודשיים הרשיע מהגר אחר ששדד זונה ממין זכר בתחנה המרכזית בתל אביב וגזר עליו 3.5 שנות מאסר. אז כתב השופט: "הנאשם לא ניצל כראוי את ההגנה שניתנה לו במדינה כפליט. הותר לו להישאר בארץ, והוא מנצל את שהותו כאן לביצוע מעשים חמורים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן