Skip to content

הערב יתקיימו הפגנות למען צדק חברתי בת"א, ירושלים, חיפה וקריית שמונה

הפעם ההפגנות יקיימו ברישיון והמארגנים מבטיחים, כי בניגוד לעבר, ההפגנה תהיה בעלת מסרים ברורים. אלון-לי גרין, ממארגני ההפגנה: "כל גוף שמזדהה עם המסרים של המחאה מוזמן ליטול בה חלק, בין אם זו מפלגה, ארגון חברתי או ארגון עובדים. זו הפגנה פלורליסטית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפעם ההפגנות יקיימו ברישיון והמארגנים מבטיחים, כי בניגוד לעבר, ההפגנה תהיה בעלת מסרים ברורים. אלון-לי גרין, ממארגני ההפגנה: "כל גוף שמזדהה עם המסרים של המחאה מוזמן ליטול בה חלק, בין אם זו מפלגה, ארגון חברתי או ארגון עובדים. זו הפגנה פלורליסטית" 

מאת עמית קרטס בנין ואליק מאור

כרזת העצרת ב-2 ביוני
כרזת העצרת ב-2 ביוני

הפגנות וצעדות מחאה ייערכו הערב, מוצ"ש, 2 ביוני, בכמה מוקדים שהעיקריים בהם: תל אביב, חיפה וירושלים. הפגנה תתקיים גם בקריית שמונה. המשטרה נערכת לקראת ההפגנות הערב.

התנועה החברתית שייסדו פעילי המחאה בקיץ שעבר, סתיו שפיר, אלון-לי גרין ויונתן לוי נטלו חסות ברורה ומוצהרת על ההפגנה. הפעם היא תתקיים ברישיון ומוביליה אומרים כי, בניגוד לעבר, הפעם ההפגנה תהיה בעלת מסרים ברורים.

לגבי האפשרות שמפלגות ותנועות השמאל ישתתפו השתתפות פעילה בהפגנה, אמר אלון-לי גרין, ממארגני ההפגנה: "כל גוף שמזדהה עם המסרים של המחאה מוזמן ליטול בה חלק, בין אם זו מפלגה, ארגון חברתי או ארגון עובדים. זו הפגנה פלורליסטית. בהפגנה בשבת היה ניסיון לקרוע שלטים פוליטיים, וזה לא מה שצריך לקרות".

ההפגנה כוללת קואליציה של גופים חברתיים כמו תנועות נוער, עבודה שחורה, תנועת ח' זה חינוך ועוד. כותרת ההפגנה: "מחזירים את התקווה – נלחמים לצדק חברתי". דרישות המפגינים פורסמו בפייסבוק והן עוסקות אך ורק במישור הכלכלי והשירותים לאזרח ואין בהן כל התייחסות למצב המדיני. בהפגנה יופיעו להקות איזבו ונערות ריינס.

ההפגנה בירושלים תתחיל בשעה תשע בערב בגן הסוס ומשם תיערך צעדה דרך מדרחוב בן יהודה, כיכר ציון, כיכר החתולות, לעצרת שתיערך במעלה רחוב אגרון, מתחת לכיכר פאריס.

בחיפה תתקיים ההפגנה משמונה ושלושים בכיכר מאירהוף. בהודעה נכתב: "ב-2/6 נצא לרחובות ונדרוש כלכלה דמוקרטית, שוויונית וצודקת. נדרוש את הרחבת התקציב ואת שינוי תמהיל המיסוי האכזרי. נדרוש חברה מתוקנת שבמרכזה 'שוויון ערך האדם' כל אדם. נדרוש צדק חברתי".

בתל אביב תתקיים ההפגנה משמונה בערב בככר הבימה. בהודעה נכתב: "ב-2 ביוני עוברים למאבק. כשהיינו נחמדים – קראו לנו שנטיפי, כשהתחלנו לצעוד – אמרו לנו שאין לנו דרישות, וכשהרעדנו את המדינה – לא שמו עלינו. עכשיו, אחרי שנה, יש לנו דרישות מוצקות ואשמים ברורים. והפעם הם לא יגידו שזה פסטיבל. הפעם אנחנו לא מוחים. עכשיו אנחנו נאבקים."

בקרית שמונה מתכננים המארגנים להתחיל את ההפגנה בשמונה ושלושים בערב, בצעדה מצומת רסקו לכיוון כיכר צה"ל בעיר. שם, בתשע בערב, תתקיים אסיפה כללית עם מעגלי שיח.

בדף הפייסבוק של מארגני ההפגנה בארץ נרשמו עד כה כשבעת אלפים משתתפים מתוך שבעים אלף מוזמנים. בקרב ציבור המחאה התנהל רב שיח ער לאחרונה בדבר השתתפות מפלגות השמאל בהפגנות אלו. רבים מחברי המחאה הם אנשי ימין ומרכז וחשו תרעומת על השתלטות מפלגות שמאל על עצרות והפגנות המחאה החברתית. ואכן, במספר הפגנות שהתקיימו באחרונה אפשר היה לראות את צעירי מרצ או חד"ש מובחנים בסמלים ובדגלים שנשאו. תחושה זו באה לידי ביטוי בוויכוחים בדבר השתתפות חלק לא מבוטל של קהל אנשי המחאה בהפגנות הערב.  למרת הכל, מארגני ההפגנות צופים הערב לקהל של עשרות אלפי משתתפים.

כלל אנשי המחאה החברתית שותפים למניפסט שפרסמו מארגני ההפגנות הערב: אנו, פעילות ופעילי המאבק החברתי, תנועות נוער, ארגוני עובדים וארגונים חברתיים, קוראים לכם להצטרף למאבק למען החברה הישראלית. קריאתנו המחודשת נובעת מצער וזעם: כבר שנה ארוכה שאנחנו נלחמים, בגיבויו המוחלט של רוב הציבור הישראלי, בעת שהתהליכים החברתיים ההרסניים שמקדמת הממשלה – רק מחריפים. הציבור הישראלי דורש הכרה במצוקתו ושינוי משמעותי במדיניות – אך הממשלה מתעלמת. בעוד אנחנו מנסים להסביר את דרישתנו לדיור במחירים שפויים, אלה שמושלים בנו משתכשכים בבריכה פרטית בקיסריה וסוחרים בדירות במרומי אקירוב; בעוד אנו מתעקשים על הורדת יוקר המחיה, הם עונדים שעונים ב-40,000 שקל ומעלים לנו את המע"מ; בזמן שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את תשלומי בית-הספר, הם חותמים על צ'קים שמנים בחתונות של טייקונים וממסמסים את חוק חינוך חינם מגיל 3. וגרוע מכל: בעוד אנחנו מתאחדים, סוף, סוף, סביב חזון משותף – הם מעצימים את השנאה בינינו ועומדים בצד, מוחאים כף, בשעה שהגזענות משתוללת. היום, הנתק בינם לבינינו נראה גדול מתמיד".

פעילי מחאה מתכננים את המשכה בצעדת המיליון ב-14 ביולי, תאריך שמסמל את תחילת המחאה בקיץ שעבר.

בעמוד הפייסבוק של קואליציית צעירי המהפיכה קרא לי לוי לא להשתתף בהפגנה: "כל עוד תשתפו פעולה עם הגורמים הללו לא תהיה מהפכה, המהפכה היא לא על שמאל וימין, היא קודם כל על בעיות הפנים. לא סתם אותם גורמים מפלגתיים בכוונה מושכים את ההפגנה שמאלה, זה כדי לפלג אותנו שוב וכדי לנטרל את המהפכה כדי לשמור על המערכות הקיימות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן