Skip to content

ניגריה אבלה על מות יותר מ-150 בני אדם בהתרסקות מטוס

שלושה ימי אבל הוכרזו במדינה אחרי שמטוס נוסעים התרסק בלגוס. צוותי חילוץ עמלו בין ההריסות כל הלילה. בנוסף, יש קרבנות גם על הקרקע, אך מספרם אינו ידוע עדיין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה ימי אבל הוכרזו במדינה אחרי שמטוס נוסעים התרסק בלגוס. צוותי חילוץ עמלו בין ההריסות כל הלילה. בנוסף, יש קרבנות גם על הקרקע, אך מספרם אינו ידוע עדיין

מאת גרשון גירון

מחסור חמור באמצעי כיבוי והצלה
מחסור חמור באמצעי כיבוי והצלה. לגוס

כל נוסעי המטוס שהתרסק בלגוס, ניגריה, מאה וחמישים בני אדם, נהרגו. היו גם קרבנות על הקרקע, אבל מספרם אינו יודע עדיין. צוותי חילוץ עמלו בין ההריסות כל הלילה. שלושה ימי אבל על הרוגי האסון הוכרזו במדינה.

המטוס, מדגם Boeing MD-83, התרסק סמוך לשדה התעופה הבינלאומי מורטלה מוחמד. כך מדווח ה"טיימס אוף אינדיה". המטוס, בבעלות חברת "דאנא אייר", טס מעיר  הבירה אבוג'ה ללאגוס, ולדברי מקור לא מזוהה, שידרו טייסיו אותות מצוקה מעט לפני האסון. הוא נחת כנראה על גחונו לתוך אזור עירוני מיושב בצפיפות, דרך גגות בתים, עקר עץ מנגו ונתקע בנגריה, בית דפוס ולפחות שני בתי מגורים, לפני שנבלם. מאמצי הכיבוי והחילוץ נתקלו בקשיים מרובים מחמת המחסור בכבאיות ואמצעי כיבוי אש אחרים.

ב-11 במאי, מטוס מדגם זהה בבעלות חברת דאנא – אולי המטוס הזה – נאלץ לנחות נחיתת חירום בלגוס בעקבות תקלות טכניות, כך מדווח כתב ה BBC מלגוס. נשיא המדינה, ג'ונתן גודלאק, הורה לקיים חקירה "ממצה ביותר" של נסיבות האסון.

התאונה התרחשה יום אחד אחרי שמטוס מטען ניגרי מדגם בואינג 727 סטה ממסלול הנחיתה בשדה התעופה באקרה בירת גאנה, במהלך סופת רעמים. המטוס הזה נבלם בתוך אוטובוס והרג עשרה מנוסעיו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן