Skip to content

מכורים למתוקים?

כולנו חושקים במתוקים. שוקולד, גלידה, עוגות, מאפים, סוכריות... כאילו אנחנו לא יכולים לשרוד, אם לא נכניס משהו מתוק לפה כל עשר דקות. שלמה וולפברג ממליץ על חלופה מתוקה ובריאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חשבתם פעם למה? מה אנו צריכים ללמוד מהעובדה שאנו רעבים ללא הרף – למשהו מתוק?

ברמה הבסיסית ביותר, סוכר ממתוקים מעובדים, הוא הדרך המהירה ביותר של הגוף להעלות את רמת האנרגיה והמצב רוח שלנו. הבעיה היחידה היא, שלאחר מכן, רמת האנרגיה גם צונחת במהירות, ואיתה מגיעים גם העייפות ומצבי הרוח.

בשביל לא להכנס למלכודת הזו, שאני קורא לה: "רכבת ההרים של הסוכר", אנו פשוט צריכים ללמוד כיצד לשמור על רמת הסוכר/אנרגיה בגופנו בצורה מאוזנת.

לצורך זה, במקום להיות תלויים בסוכרים מעובדים, הוסיפו לאכילה היומית שלכם מזונות המתוקים באופן טבעי. הם מספקים לגוף את האנרגיה הדרושה בצורה מתונה ומאוזנת.

ירקות מתוקים
טעמם עמוק ומתוק כשמבושלים – נסו: תירס, גזרים, בצלים, סלק, דלעות שונות, בטטה ותפוחי אדמה מתוקים.

ירקות חצי מתוקים
במתיקות עדינה – נסו: לפת, גזר לבן, רוטבגה, ארטישוק ירושלמי.

ירקות אחרים
אין להם טעם מתוק, אך השפעתם על הגוף דומה לזו של ירקות מתוקים, בכך שהם שומרים על רמות סוכר, מפחיתים תשוקות למתוקים ומפרקים מזונות מן החי הנמצאים זמן רב בגוף. נסו: צנון, צנונית, כרוב לבן, כרוב אדום, דאיקון/צנון יפני, ברדוק/גובו.

.

מתכון לתחושה מתוקה

  1. השתמשו באחד, שניים, שלושה, ארבעה או חמישה מהירקות המתוקים המוזכרים לעיל. קצצו את הקשים ביותר, כמו גזר וסלק, לקוביות קטנות. ירקות רכים יותר כמו בצל וכרוב, אפשר לחתוך לחתיכות גדולות יותר.
  2. השתמשו בסיר בגודל בינוני והוסיפו מספיק מים כדי שבקושי יכסו את הירקות. אתם יכולים לבדוק את גובה המים במהלך הבישול ולהוסיף עוד מים במידה שיש צורך. זכרו, הירקות שבתחתית יתבשלו יותר מאלו שלמעלה.
  3. בשלו עד לדרגת הרצויה. ככל שהירקות נעשים רכים יותר, הם נעשים מתוקים יותר. ניתן גם להוסיף מהמרכיבים הבאים: תבלינים, מלח, אצות, או אפילו טופו ושעועיות כתוספת חלבון.
  4. כשבושל לשביעות רצונכם, השתמשו בממחה ידני, ליצירת מרק סמיך בעל יכולות ריפוי, חיזוק ויצירת רוגע.

המתכון נלקח מתכנית הלימודים של בית הספר לתזונה אינטגרטיבית.

התמונה באדיבות: www.FreeDigitalPhotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן