Skip to content

חוסל מספר 2 באל-קאידה

פקידי ממשל אמריקניים אישרו, כי אבו יחיא אל-ליבי היה מטרת תקיפת המל"טים, שכתוצאה ממנה נהרגו 15 בני אדם ביום שני. מקור אמריקני לסוכנות הידיעות הצרפתית: וושינגטון בטוחה כמעט לחלוטין, שהוא מת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פקידי ממשל אמריקניים אישרו, כי אבו יחיא אל-ליבי היה מטרת תקיפת המל"טים, שכתוצאה ממנה נהרגו 15 בני אדם ביום שני. מקור אמריקני לסוכנות הידיעות הצרפתית: וושינגטון בטוחה כמעט לחלוטין, שהוא מת

מאת גרשון גירון

אל-ליבי - מת
אל-ליבי - מת

פקידי ממשל אמריקנים אישרו ל"ניו יורק טיימס", שאבו יחיא אל-ליבי היה מטרת תקיפת הטילים בצפון וזיריסטן, מעוז של הטאליבן ואל-קאידה סמוך לגבול אפגניסטן, ביום שני השבוע. אל ליבי נחשב למספר 2 באל קאידה.

לאחר שאתמול לא היה ברור אם אל-ליבי אכן נפגע בתקיפה, אמר מקור אמריקני לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי וושינגטון "בטוחה כמעט לחלוטין," שהוא מת. אל-ליבי היה המטרה של מתקפת המל"טים השלישית בתוך שלושה ימים, והקטלנית ביותר השנה. 15 בני אדם נהרגו בתקיפה ביום שני.

לדברי מקורות פקיסטניים, שני טילים התפוצצו בטרם שחר בתוך מתחם בכפר, מזרחית למירמשאה, בירת צפון וזיריסטן. היתה זאת הפעם השנייה, תוך פחות משנה, שבה מסולק סגנו של מפקד ארגון הטרור. "השפלת גרעין אל-קאידה בשנים האחרונות דילדלה את שורותיו במידה כזאת, שאין כרגע יורש ברור המסוגל למלא את כל תפקידי איימן אל- זאואהירי (המנהיג הנוכחי), מה שמקשה עליו מאוד לנהל את הארגון באופן יעיל." לדברי המקור הפקיסטני, ליבי שימש "מנהל כללי" של הזרוע העיקרית של אל-קאידה, פיקח על פעולות הארגון השגרתיות באזורי השבטים האנרכיים שבפקיסטן, וקיים קשרים עם גורמי חוץ.

ליבי, אזרח לובי בשלהי שנות הארבעים לחייו, היה מפקד בכיר באל-קאידה, ותמורת ראשו הובטח פרס בסך מיליון דולר. הוא הפך לסגנו של מנהיג ארגון הטרור הבינלאומי אחרי מותו של אטיה עבד אל-רחמן, לובי גם הוא, שנהרג בתקיפת טילים אמריקנית בצפון וזיריסטן. ליבי נלכד בשנת 2002 בעקבות הפלת שלטון הטליבאן באפגניסטן, אך בשנת 2005 הוא הצליח להימלט מבסיס חיל האוויר בגראם שבו הוחזק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן