Skip to content

"אלביט מערכות" השלימה פיתוח של מדמה חדש לתחום הגנת הסייבר

המדמה (סימולטור) מיועד להכשיר צוותים להגנת סייבר בגופים ממשלתיים, צבאיים ובתשתיות קריטיות אזרחיות, ומאפשר להתנסות באופן אישי וקבוצתי באיתור ובהתמודדות מול מתקפות ואירועי לוחמה אלקטרונית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המדמה (סימולטור) מיועד להכשיר צוותים להגנת סייבר בגופים ממשלתיים, צבאיים ובתשתיות קריטיות אזרחיות, ומאפשר להתנסות באופן אישי וקבוצתי באיתור ובהתמודדות מול מתקפות ואירועי לוחמה אלקטרונית

מאת עמי אטינגר

מלחמת הסייבר בעיצומה. לא מכבר נודע על תולעת בשם "פליים" (Flame) שהוחדרה לרשתות מחשבים באיראן, ברשות הפלשתינית ובמדינות נוספות במזרח התיכון. זוהי תולעת מודיעינית המתלבשת על מערכת ההפעלה במחשב ומקליטה ומצלמת כל מה שחולף בו – צילומי מסכים, העתקת קבצים ושיחות. תולעת מפורסמת אחרת היא "סטוקסנט", שתקפה והשביתה את מערך הצנטריפוגות במתקן להעשרת אורניום בנתאז באיראן. באמצע 2005 נתגלתה בישראל פרשה של "סוס טרויאני" שהיא תוכנת ריגול, שהושתלה בחברות דובק, הוט, מי עדן, מלט מערכות, סטימצקי, פרטנר וקבוצת שטראוס. בני הזוג שפיתחו את התוכנה, מיכאל ורות אפרתי, נדונו למאסר.

בעקבות מלחמת הסייבר, שהדוגמאות שהוצגו כאן הן רק קצה קרחון שלה, נוצר ביקוש למערכות הגנה על רשתות המחשבים, וישנן כמה חברות בארץ העוסקות בכך, בהן "אלביט מערכות".

כשרוכשים מערכות הגנה צריכים גם להתאמן בהפעלתן, וזה בדיוק מה שעשתה חברת "אלביט". היא פיתחה מדמה לתחום הגנת הסייבר, המיועד להכשיר צוותים להגנת סייבר בגופים ממשלתיים, צבאיים ובתשתיות קריטיות אזרחיות.

המדמה מאפשר להתנסות באופן אישי וקבוצתי באיתור שלמתקפות ואירועי סייבר ולהתמודד עמם. כמו כן הוא מציע לימוד לצורכי מניעה והגנה בסייבר, באמצעות התנסות בתנאי סימולציה בהגנה על רשתות. במדמה משולבים תרחישים שונים של הגנה על הרשת, והוא מאפשר גם לערוך תחקיר לאחר ביצוע וכן ניתוח הפקת הלקחים הנדרשים מתרגיל הסימולציה.

יאיר כהן, מנהל תחום פתרונות מודיעין וסייבר ב"אלביט מערכות יבשה ותקשוב", מציין כי גרסאות שונות של מדמה הסייבר כבר נמכרו ללקוחות בארץ ובחו"ל.

לדבריו, בשנים האחרונות השקיעה החברה מאמצים רבים בפיתוח טכנולוגיות חדשות בתחום הסייבר, והיא פעילה בתחום הגנת רשתות ומערכות, פיתוח מערכות שליטה ובקרה בסייבר, הגנה על המרחב הקיברנטי של תשתיות קריטיות אזרחיות ופיתוח אלגוריתמים ייעודיים לאיתור מתקפות סייבר.

"כפועל יוצא מיכולות מצטברות אלו פותח גם מדמה הסייבר, הממקד אליו עניין רב מצד לקוחות רבים בארץ ובעולם, בין השאר בגלל השילוב בין הניסיון רב-השנים של 'אלביט מערכות' בתחום האימון והסימולציה באוויר וביבשה ובין ההצטיינות הטכנולוגית וההישגים של החברה בתחום הסייבר", מדגיש כהן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן