Skip to content

אשכנזי וברק יורים אש

דו"ח מבקר המדינה, שצפוי להתפרסם ביום רביעי הבא, חשף אמש את מאבק האיתנים בין אשכנזי לברק. "התנהלותו האובססיבית של ברק לגבי, גם היום, מתאפיינת בחוסר שיקול דעת. משר ביטחון מצופה להקדיש את זמנו לשמירה על ביטחון ישראל", אמר אשכנזי וברק השיב אש: "אשכנזי מנסה לזרוע שקרים ולהטעות את הציבור". לא תם ולא נשלם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דו"ח מבקר המדינה, שצפוי להתפרסם ביום רביעי הבא, חשף אמש את מאבק האיתנים בין אשכנזי לברק. "התנהלותו האובססיבית של ברק לגבי, גם היום, מתאפיינת בחוסר שיקול דעת. משר ביטחון מצופה להקדיש את  זמנו לשמירה על ביטחון ישראל", אמר אשכנזי וברק השיב אש: "אשכנזי מנסה לזרוע שקרים  ולהטעות את הציבור". לא תם ולא נשלם

אליק מאור

אשכנזי (צילום דו"צ, ויקימדיה)
נאלצתי להתגונן. אשכנזי (צילום דו"צ, ויקימדיה)

"אין לי ספק שגם אם הדרך תהיה ארוכה, יבין בסופו של דבר הציבור את אשר חוויתי בתקופת היותי כרמטכ"ל ואיך נאלצתי להתגונן, תוך כדי מגבלות רבות, בפני שר הביטחון שניסה לפגוע בי", הגיב אמש (רביעי), גבי אשכנזי  להדלפות מדו"ח מבקר המדינה, שאמור להתפרסם ברביעי הבא. "התנהלותו האובססיבית של ברק לגבי, גם היום, מתאפיינת בחוסר שיקול דעת, וזאת בלשון המעטה. משר ביטחון מצופה להקדיש את  זמנו לשמירה על ביטחון ישראל", עקץ והזכיר כי אנשיו "נחקרו ונמצאו דוברי אמת בפוליגרף, בעוד אנשיו של שר הביטחון לא זכו לאישור שכזה מרשויות אכיפת החוק. אני מזכיר לציבור ששר הביטחון וראש לשכתו גם העידו בהתבטאויות פומביות, כי לא הכירו כלל את סא"ל בועז הרפז".

אלוף כוכבי (צילום: דו"צ)
"עם ישראל יכול לישון טוב". ראש אמ"ן, אלוף כוכבי (צילום: דו"צ)

"אני מטיל ספק בעדותם זו", ירה אשכנזי. אשכנזי התייחס להתבטאויות של ברק לגבי ראש אמ"ן הנוכחי, האלוף אביב כוכבי, שהטילו ספק באמינותו המקצועית של כוכבי. "כוכבי בחור מאוד מוכשר" אמר ברק, "הוא פשוט לא מבין, הוא לא מכיר מספיק את ההוויה המודיעינית". לגבי דברים אלו, ניסה שר הביטחון לתקן לחזור בו ואמר אתמול כי דבריו לא הובנו נכונה וכי "עם ישראל יכול לישון טוב יותר כשכוכבי נמצא על משמרתו".

"יש לי אמון מלא בכוכבי כמו ביתר מפקדי צה"ל", אמר אשכנזי לעניין זה, "גם לאחר ששר הביטחון עיכב את מינויו (של כוכבי א.מ), כמו מינויים אחרים, יותר משנה. עם ישראל יכול להתברך בקצינים כאלה".  בעניין ברק הוא הוסיף כי "שר הביטחון הוא זה שביקש את ראשי וניסה להסיר אותי מדרכו, מהתנהלותו והתנהלו לשכתו, כמו גם הליך לא תקין של מינוי והחלפת רמטכ"לים (פרשיית האלוף גלנץ א.מ). הם שראויים להיחקר כפי שתבעתי עם תחילת הפרשה כמו גם העלמת ראיות, השמדת קלטות והעלמת מסמכים (מסמכים שנגרסו והושמדו במשרד הביטחון ולטענתם כהליך תקין א.מ)". אשכנזי סיים ואמר כי הוא "מצר על השתלשלות האירועים ומקווה שהאמת תצא לאור במהירות האפשרית והציבור ידע להבחין בין יושר, מקצועיות וכנות לבין מניפולציות, רוע וניצול שררה כקרדום לחפור בו". 

יועץ שר הביטחון, ברק לסרי, מסר בתגובה כי "חבל שאשכנזי וארז וינר מונעים את הפצת דו"ח מבקר המדינה והצגת האמת לציבור ובמקום זאת ממשיכים לזרוע שקרים, כפי שהסתבר לאורך כל החקירות, ולהטעות את הציבור. יותר ממצער לראות, שאדם שעסק בפגיעה ישירה ומכוונת בפקודו, האלוף יואב גלנט, ועשה מעשים עבריינים לכאורה כדי למנוע ממנו להיות רמטכ"ל, מנסה בדברי הצביעות לגבי האלוף אביב כוכבי, לזרות חול בעיני הציבור. מסתבר שאשכנזי, שלא מצא זמן לענות למבקר המדינה על החשדות הרבים נגדו, מצא זמן בפנמה להוציא את תשובתו ".

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן