Skip to content

פרשת הרפז – צו איסור פרסום

צו איסור פרסום, שהוצא ביום חמישי בצהריים, אוסר על המשך פרסום חומרים שדלפו לתקשורת מתוך טיוטת דו"ח מבקר המדינה בפרשת הרפז. התחושה היא שהמבקר מבקש לסגור את האורווה אחרי שכל הסוסים כבר ברחו. בית המשפט נענה לבקשה ואסר בינתיים על המשך הפרסומים עד ליום ראשון הקרוב, מועד דיון בצו זה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צו איסור פרסום, שהוצא ביום חמישי בצהריים, אוסר על המשך פרסום חומרים שדלפו לתקשורת מתוך טיוטת דו"ח מבקר המדינה בפרשת הרפז. היה מי שסבר, שהמבקר מבקש לסגור את האורווה אחרי שכל הסוסים כבר ברחו. בית המשפט נענה לבקשה ואסר בינתיים על המשך הפרסומים עד ליום ראשון הקרוב, מועד דיון בצו זה

מאת אליק מאור

בהמשך להתכתשויות בין רב אלוף (מיל), גבי אשכנזי, לאהוד ברק, הנוגעות לפרשת הרפז, שפורסמו לאחרונה בכלי תקשורת שונים והובלטו בעיקר בעיתוני ידיעות אחרונות והארץ, הוציא שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, צו איסור פרסום ארעי על כלל החומרים הנוגעים לדוח המיוחד של המבקר בפרשה הרפז. הצו תקף עד יום ראשון בשעה עשר בבוקר, מועד בו יתקיים דיון בפני השופט בעניין זה. הצו הוצא לבקשת לשכתו של מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס,  באמצעות עו"ד פרופ' דוד ליבאי.

ארז וינר (צילום: דובר צה"ל)
שלושה חודשים של הדלפות. ארז וינר (צילום: דובר צה"ל)

לאחרונה העביר המבקר לידי כלל הנוגעים בדבר, אל"מ ארז וינר, רא"ל (מיל') גבי אשכנזי, שר הביטחון אהוד ברק ואנשים נוספים, את ממצאיו שיפורסמו בעתיד הקרוב. זאת, על מנת שיוכלו להגיב בטרם יפורסמו הממצאים לאור. צו איסור פרסום חל על כל מקבלי החומר, אך כבמטה קסם הודלפו החומרים לתקשורת וההתכתשויות בתקשורת התחדשו ביתר שאת.

ביום ה' בבוקר, קודם לצו, פורסמו דבריו של ברק הנוגעים לאשכנזי ובניהו (אז דובר צה"ל) ובהם ערך ברק השוואה בין עולמם של אשכנזי ובניהו לבין סדרת הריאליטי הטלוויזיונית, לה-לה-לנד. ברק אמר, בין היתר, כי מה שרואים בסדרה על אודות שדרן ששמו אליקו, שמתיישב לו במשרד יפה, שאליו מגיעה זמרת ומבקשת ממנו לפרסמה והוא מסרב כי אמרגנה לא נותן לו כבוד, "מה שרואים שם," אמר ברק, "זה אסתטיקה של מאפיה ובמקום שיש אתיקה ואסתטיקה של מאפיה, יש גם התנהגות עבריינית. ההתבטאויות לאורך השנים של אשכנזי דומות למה שיש בלה-לה-לנד, ככלי עבודה, ומשחקי כבוד, וזה האיומים על אנשים".

בתגובה הגיבו מקורבי בניהו ואמרו כי "לא כל מי שגדל בדרום תל אביב והתחנך בחברת נוער בקיבוץ והוא לא בן משק, הוא עבריין. דווקא את בניהו – אליקו, ברק הוא שהביא לצה"ל שלוש פעמים והפציר בבניהו לשמש כראש מטהו בתקופתו כדובר צה"ל". עוד אמרו, כי "ברק גם ניסה לטרפד את מינוי בניהו לתפקיד בכיר בלשכת נתניהו כדי לשמור אותו ללשכתו".

"אנו רואים שהחומרים מגיעים לתקשורת", כתב ליבאי בבקשתו להוצאת צו איסור פרסום, "לאחר ששהו אצל מבקר המדינה כשנה ולא הודלפו. נעשה בחומר שימוש שלא נועד לו ואנו מבקשים לעצור זאת באמצעות צו איסור פרסום, או צו זמני עד אשר בג"ץ ידון בעתירה, בנוכחות המעורבים, כולל ארז וינר".

בתגובה לכך, כתב עו"ד עוד סבוראי, המייצג את אל"מ וינר, כי הוא משאיר את ההחלטה לשיקול דעתו של בית המשפט, הוא רק תמה מדוע בחר המבקר רק כעת להוציא את הצו לאסור פרסום, כשלמעשה כבר שלושה חודשים מודלפים חומרים מהדו"ח. כעת, "כשהחומרים המודלפים לא תואמים  את טיוטת המבקר, המבקר רץ להוציא צו איסור פרסום. תמוה עניין זה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן