Skip to content

נתניהו: "המדיניות שלנו ברורה: חיזוק ההתיישבות תוך כיבוד החוק"

בטקס אזכרה לחללי "אלטלנה" אמר נתניהו: "יש לנו מדינה אחת, שלטון אחד, חוק אחד. במדינת ישראל הממשלה ורק הממשלה קובעת את המדיניות והחוק מחייב את כולם". יו"ר הכנסת ריבלין: "מדינת ישראל מכריעה לעיתים הכרעות קשות הנוגעות לביתם רכושם ונפשם של אזרחיה. הממשלה חייבת לבצע אותן, אבל אסור לה לעולם לראות באזרחיה אויב, כפי שהיה באלטלנה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בטקס אזכרה לחללי "אלטלנה" אמר נתניהו: "יש לנו מדינה אחת, שלטון אחד, חוק אחד. במדינת ישראל הממשלה ורק הממשלה קובעת את המדיניות והחוק מחייב את כולם". יו"ר הכנסת ריבלין: "מדינת ישראל מכריעה לעיתים הכרעות קשות הנוגעות לביתם רכושם ונפשם של אזרחיה. הממשלה חייבת לבצע אותן, אבל אסור לה לעולם לראות באזרחיה אויב, כפי שהיה באלטלנה"

מאת צבי זינגר

"המדיניות של הממשלה היא ברורה –  אנחנו מחזקים את ההתיישבות תוך כדי כיבוד החוק. אנחנו מחזקים את ההתיישבות מול נחשול של לחצים מבית ומבחוץ. אנחנו מחזקים את ההתיישבות ועושים זאת תוך כדי כיבוד החוק ואין סתירה בין השניים. להיפך, ערעור שלטון החוק יפגע בהתיישבות, יחליש אותה. כיבוד שלטון החוק מחזק אותה. את זאת הבין מנחם בגין בזמן אלטלנה ומאז, וזאת אנחנו מבינים היטב היום".

כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס האזכרה לחללי ספינת האצ"ל "אלטלנה", שהתקיים בבית העלמין "נחלת יצחק" בתל אביב. "מנחם בגין קבע עקרון – לא תהיה מלחמת אחים", אמר נתניהו. "העיקרון שהוא קבע בשחר עצמאותנו עמד לנו 64 שנים. הוא תקף היום, הוא תקף תמיד. יש לנו מדינה אחת, שלטון אחד, חוק אחד. במדינת ישראל הממשלה ורק הממשלה קובעת את המדיניות ובמדינת ישראל החוק מחייב את כולם, כולל את הממשלה, כולל את ראש הממשלה".

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, אמר: "מדינת ישראל מכריעה לעיתים הכרעות קשות הנוגעות לביתם רכושם ונפשם של אזרחיה. הממשלה חייבת לבצע אותן, אבל אסור לה לעולם לראות באזרחיה אויב, כפי שהיה באלטלנה. על הממשלה ליזום ערוצי הדברות; יש בתוכנו כאלה המזלזלים בסכנה של מלחמת אחים בעוצמת השסע הפנימי. אבל אין להקל ראש בכך.

"לפצע של אלטלנה אסור להגליד", אמר ריבלין. "אלטלנה חייבת להישאר לנצח מאיימת, מלמדת, מזהירה מפני האסון האפשרי, מפני ההידרדרות למלחמת אחים; מפני סכנת ההסתה והסירוב להדברות".

ריבלין הוסיף: "אלטלנה מלמדת אותנו שלריבון יש תמיד את הכוח לפעול, אבל מחובתו גם למסד ערוצי הידברות עם אזרחיו. חובת ההדברות מוטלת בראש ובראשונה על הריבון. התותח המקולל שחורר את אלטלנה, חורר את נשמתו של בגין והותיר את נשמת חייליו פצועה וכלואה בקריאה לנקם. ולמרות זאת, בגין לא ראה מולו אויבים הוא ראה אחים. ועם אחים הוא לא הסכים להילחם. בגין לא קידש את כל האמצעים וכל השיטות להשגת מטרותיו, הוא ידע שיש אמצעים כשרים ויש כאלה שירסקו את החברה הישראלית מבפנים."

ריבלין התייחס לאירועים בסוריה והוסיף: "מדינות שכנות לנו חוות את העדרה של מנהיגות הרואה למרחוק, את השתלטות הטרור, האימה, את ההתכתשויות בין עדות, ומלחמות אזרחים. גורלם חייב לשמש לנו אות אזהרה: גם אנחנו איננו חסינים. אני מאמין שנוכל לעמוד באתגרים שצופן לנו העתיד, רק אם נחזור ונשנן את דבריו של מנחם בגין: 'מלחמת אחים לעולם לא עוד'".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן