Skip to content

למרות הצהרת משרד הפנים – החל מעצרן של משפחות דרום-סודאניות

רשות ההגירה החלה במעצרים של משפחות מהקהילה הדרום-סודנית באילת, זאת חרף הצהרת שר הפנים כי יינתן לכולם שבוע להתארגן ולהירשם מרצון לעזיבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות ההגירה החלה במעצרים של משפחות מהקהילה הדרום-סודנית באילת, זאת חרף הצהרת שר הפנים כי יינתן לכולם שבוע להתארגן ולהירשם מרצון לעזיבה

מאת שרון ליבנה

היום לפנות בוקר הגיעו פקחים של רשות ההגירה והאוכלוסין לשכונה באילת שבה מתגוררות רוב המשפחות שמוצאן מדרום-סודן. אחד מחברי קהילה מדווח שפקחי היחידה אמרו לאנשים לארוז, לקחו אותם לבנק להוציא את כספם ואמרו להם שיביאו להם את הכסף מהעבודה. עד כה נעצרו כ-40 בני אדם.

(צילום: דן בר דוב)
הפגנת הפליטים אתמול בת"א. הם עוצרים גם משפחות עם ילדים (צילום: דן בר דוב)

בשבוע שעבר נדחתה עתירת הארגונים נגד גירוש פליטי דרום-סודן. בית המשפט החליט לקבל את חוות הדעת שהכין משרד החוץ ולפיה לא נשקפת סכנה לחיי החוזרים, על אף ההסלמה במלחמה עם סודן ועל אף הרעב במדינה והיעדר טיפול רפואי.

בחוות הדעת של משרד החוץ נכתב בין היתר בהמלצות, כי החזרתן של משפחות עם ילדים וכן של אנשים בעלי קשיים פרטניים תיעשה בתיאום מלא עם המשרד לעניינים הומניטריים של דרום-סודן ובעזרת ארגונים בין לאומיים. אף שאין עדיין כל קשר או תיאום עם הגורמים האלה, החלה היום יחידת רשות ההגירה במעצר של משפחות עם ילדים.

חברי הקהילה חוששים לחזור כעת לדרום-סודן בשל הסבירות הרבה שהלחימה עם סודן הצפונית תהפוך למלחמה כוללת וכן בגלל המשבר ההומניטרי החריף במדינה. דרום-סודן מוצפת במאות אלפי פליטים שגורשו מסודן הצפונית ושוהים במחנות פליטים. ארגוני הסיוע הבין-לאומיים במדינה מתקשים להושיט עזרה לכולם ומשוועים לעזרה. רבים מהקהילה הגישו בקשות פרטניות בנוגע לסכנה שנשקפת לחייהם אם ישובו כעת. עד כה משרד הפנים דוחה את כל הבקשות על הסף.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן