Skip to content

הנריקה קפרילס רדונסקי מאתגר את הוגו צ'אבס לקראת הבחירות לנשיאות ונצואלה

אחרי שצעד בראש מצעד המונים ברחובות קראקס התחייב קפרילס להיאבק בפשע ולשרש את השחיתות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי שצעד בראש מצעד המונים ברחובות קראקס התחייב קפרילס להיאבק בפשע ולשרש את השחיתות

מאת גרשון גירון

קפרילס - בכושר גופני מעולה
קפרילס - בכושר גופני מעולה

בדרכו אל המועמדות לנשיאות ונצואלה, מחץ הנריקה קפרילס רדונסקי ארבעה יריבים בבחירות מוקדמות, אחרי ששכנע את הציבור שהוא נהנה מהסיכוי הטוב ביותר להביס את הנשיא המכהן, הוגו צ'אבס. הוא זכה ב 62% מהקולות ויריביו המובסים הודיעו מיד על תמיכתם בו. תומכיו צפרו בצופרי מכוניותיהם קראו "אחדות," ונפנפו בדגלים צהובים, צבעי מפלגתו של קפרילס, "מפלגת הצדק."

קפרילס נרשם כמועמד מטעם 30 מפלגות אופוזיציה, בבחירות שיתקיימו ב-7 באוקטובר, והנשיא הוגו צ'אבס, הנאבק במחלת הסרטן, יירשם היום, שני, כדי להתמודד על תקופת כהונה שלישית. כך מדווח הבי.בי.סי.

מאז חזרתו מטיפול רפואי בקובה, ב-12 במאי, מיעט צ'אבס להופיע בציבור, אך בשבת הודיע שעל פי תוצאות הבדיקות האחרונות הוא בריא ויכול להתמודד על תקופת כהונה בת שש שנים.

צ'אבס - מחלים
צ'אבס - מחלים

הוא התחייב לצאת להירשם בפומבי, ודחה שמועות שיעשה זאת אונליין, כדי שלא להיראות בציבור.

קפרילס בן ה-39 צעד ורץ לאורך עשרה קילומטר, בחברת מאות אלפי תומכים, מפארק שבמזרח קראקס למשרד הרישום. הוא מבקר את מדיניותו השמאלנית של הנשיא והבטיח ללכת בדרכו של נשיא ברזיל לשעבר, לואיס אינאסיו לולה דה סילווה, היינו לאזן בין תוכניות חברתיות למדיניות אוהדת לעסקים.

חלק מקסמו נובע מכך שהוא מדבר על "מוסדות ממשל יציבים," ורשות שופטת המתייחסת "לכל תושבי ונצואלה כשווים בפני החוק." צ'אבס הואשם בנאמנות עזה לתומכיו ובקידום חסות על חשבון אויביו הפוליטיים ושאר המדינה.

"אני שואף להיות נשיא של כל אזרחי ונצואלה. לא אאכזב אותם," אמר קפרילס, שסבו וסבתו היו ניצולי שואה,ילידי פולין. "איני אויב של אף אחד, אני אויב של הבעיות, של האלימות, אני אויב של מדינה שממשלתה מונעת מאיתנו להתקדם."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן